ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Lubrzy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły sesji Rady Gminy Lubrza

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

PROTOKÓŁ XXX 29.09.2009

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-26 12:43:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-26 12:44:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:10:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8166 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

PROTOKÓŁ XXIX 04.09.2009

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-26 12:42:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-26 12:42:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:10:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8232 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

PROTOKÓŁ XXVIII 30.06.2009

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-26 12:40:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-26 12:41:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:10:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8164 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół -21.01.05r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Protokół  XXII/2005r.
 
z  XXII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 21.01.2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1540
Podjęto uchwały nr  od XXII/142/2005r. do XXII/143/2005r.
Obradom przewodniczył Zastępca Przewodniczącego  Rady Gminy Lubrza – Stanisław Kluczkiewicz, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 13 radnych na stan 15.
 
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  otworzył XXII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.         Informacja z prac Wójta między sesjami.

5.                  Zasady gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w aspekcie zarządzania

majątkiem na terenie Gminy  Lubrza    (godz. 9.30).

6.                  Informacja na temat funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Lubrza   (godz. 11.30 ).

*ocena pracy dydaktycznej na podstawie wyników mierzenia jakości
  (Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat pracowni komputerowych w szkołach na terenie Gminy
  Lubrza (Kuratorium Oświaty),
           *realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej „Turystyka w Gminie
              i Regionie” (dyr. szkół),
           *współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w zakresie krzewienia
             kultury i kultywowania polskich tradycji (dyr. szkół, p. Rawski),

7.                  Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za rok 2004.

8.                  Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia za pracę i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza.

9.                  Podjęcie uchwały w sprawie  uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005.

10.              Przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki

            i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2004.

11.              Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania

            nauczycieli.

12.              Interpelacje i wnioski radnych.

13.              Odpowiedzi na interpelacje.

13.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.

14.              Dyskusja i wnioski.

 
Radny Jan Kaniecki zabrał głos i złożył wniosek w sprawie omówienia pkt. 10 (Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli), po pkt.5 ujętym w porządku obrad
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Zastępca  Przewodniczącego Rady Gminy

        Stanisław Kluczkiewicz poddał pod głosowanie:

* wniosek radnego Jana Kanieckiego, który został przyjęty przy 13 głosach za,
*porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy - porządek obrad
  został przyjęty przy 13 głosach za
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Wójt Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*wizja lokalna bunkrów „Pętla Boryszyńska” – 31.12.2004r.
-w komisji udział wzięli:
  p.B. Kołakowski, p. A. Mieczyńska, p. J. Pilczuk,
-po przeprowadzeniu wizji, spisaniu protokołu, wystosowane zostało pismo w sprawie
  natychmiastowego usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości j.n.:
   *bezpieczeństwa wejść i wyjść do wszystkich obiektów,
   *zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych wewnątrz obiektów,
   *zabezpieczenia dostępu do ścisłego rezerwatu nietoperzy,
   *uprzątnięcia nieczystości znajdujących się w wewnątrz i w pobliżu wejść do obiektu,
   *zapewnienie osoby dozorującej podziemną trasę turystyczną w czasie sezonu
     jesienno-zimowego,
   *wyznaczono termin 30 dniowy w sprawie usunięcia nieprawidłowości,
   *w przypadku nie wykonania powyższych nieprawidłowości umowa dzierżawy zostanie
     rozwiązana.
*opracowanie koncepcji na wykonanie wodociągu miejscowości
   Mostki – Przełazy – Zagórze 
-termin wykonania zadania 31.01.2005r.,
-koncepcja wykonana zostanie przez Firmę EOTERM-PRIM za kwotę 3.660-zł.,
-po przeprowadzeniu renowacji studni w miejscowości Mostki,  podjęto decyzję o wykonaniu
 modernizacji odwiertu,
*harmonogram zebrań wiejskich
-24.01.2005r.              Lubrza                         godz. 17.00
-25.01.2005r.              Nowa wioska              godz. 18.00
-26.01.2005r.              Boszyszyn                    godz. 18.30
-27.01.2005r.              Buczyna/Zagaje           godz. 18.00
-28.01.2005r.              Staropole                     godz. 18.00
-01.02.2005r.              Bucze                          godz. 18.00
-02.02.2005r.              Zagórze                       godz. 18.00
-marzec 2005r.            Mostki
-marzec 2005r.            Przełazy          
*Biuro Finansów Publicznych „BFP” – Leszno
-podjęta została decyzja o przeprowadzeniu przez powyższą firmę kontroli finansowej
  w referacie  finansowym,
-powołana została wewnętrzna stała komisja w składzie: skarbnik, sekretarz + pracownik
 merytoryczny, która będzie kontrolowała poszczególne stanowiska pracy i jednostki
 organizacyjne: OSP,  J K, GOK, szkoły,
*gmina zakupiła samochód BUS – Lublin,
-koszt zakupu samochodu – 15.000-zł.,
- samochód, który był wykorzystywany do celów gospodarczych uległ wypadkowi,
-gmina planuje uszkodzony po wypadku samochód sprzedać,
-odszkodowanie za samochód wypłacone zostało w wysokości 8.700-zł.
*podjęto decyzję o powołaniu kierownika Jednostki Komunalnej w Lubrzy 
-zostanie ogłoszony konkurs na kierownika Jednostki Komunalnej,
-ogłoszenie o konkursie opublikowane zostanie w Gazecie Lubuskiej i „Dzień”,
-kierownik Jednostki Komunalnej będzie jednocześnie pełnił obowiązki byłego inspektora
 ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
*spotkanie z dyr. szkół i Zespołem Nauczycielstwa Polskiego  – 12.01.2005
   i 19.01.2005r.
-tematem spotkania było:
  *funkcjonowanie placówek oświatowych,
  *omówienie regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów
    wynagradzania,
*Gminny Ośrodek Kultury w Lubrzy
-po przeprowadzeniu kontroli przez RIO sporządzony został protokół, w którym zawarte
  zostały zalecenia pokontrolne i jednym z zaleceń jest powołanie uchwały Rady Gminy
  w Lubrzy Gminnego Ośrodka Kultury w Lubrzy,
-Wójt chciałby uzyskać opinię Rady Gminy na jakich zasadach ma działać w/w instytucja,
*obowiązkowe ubezpieczenie rolników z terenu gminy
-Wójt przypomniał , iż wszyscy rolnicy muszą ubezpieczyć się,
-Wójt oznajmił, iż jego zdaniem korzystną firmą ubezpieczeniową jest TUW,
  zaproponował w swojej wypowiedzi zorganizowanie spotkania z w/w firmą
  ubezpieczeniową  i rolnikami z terenu gminy,
 
Odnośnie pkt.4
 
„Zasady gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w aspekcie zarządzania majątkiem na terenie Gminy Lubrza”.
 
Głos zabrał p. Budrewicz – ANR w Zielonej Górze i poinformował, iż nieruchomości/grunty sprzedawane są na zasadzie:
-przetargu ograniczonego organizowanego  dla mieszkańców gminy i rolników,
-przetargu nieograniczonego organizowanego  na wniosek gminy i izb rolniczych.
Informacja o przetargu nieograniczonym oraz zasadach zbycia nieruchomości/gruntu umieszczane są na stronie internetowej i na tablicach ogłoszeniowych w gminach.
W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował o kolejnej formie sprzedaży nieruchomości/gruntu. Jest to pierwszeństwo nabycia gruntu przez dzierżawcę. Dzierżawca może skorzystać z prawa pierwokupu nieruchomości po 3 latach od chwili wydzierżawienia nieruchomości. Natomiast w przypadku kiedy dzierżawca przekazuje nieruchomość umową cesji np. na syna, wówczas okres 3 lat liczony jest od momentu przekazania nieruchomości na w/w osobę. Kończąc wypowiedź poinformował, iż rolnicy sąsiedniej gminy posiadający grunty na terenie naszej gminy mogą składać wnioski do ANR o upełnorolnienie. 
 
Sołtys Stanisław Kendzia oznajmił, iż dzierżawca - p. Hukiewicz doprowadził gospodarstwo rolne wraz z zabudowaniami do ruiny. W związku z tym zwrócił się z zapytaniem, dlaczego ANR nie rozwiąże umowy z tym dzierżawcą?
 
Ponownie głos zabrał p. Budrewicz – ANR w Zielonej Górze oznajmił, iż w przypadku kiedy dzierżawca nie wywiązuje się z warunków umowy dzierżawy, agencja przystępuje do rozwiązania takiej umowy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował,
iż z p. Wójtem planuje przeprowadzić rozmowę na temat rozwiązania problemu dot. dzierżawcy - p. Hukiewicz.
 
Radny Bolesław Kołakowski zabrał głos i zwrócił się z zapytaniem, kto jest uprawniony do
ustalania cen wyjściowych nieruchomości/gruntu do sprzedaży?
 
Przedmówca zabrał głos i poinformował, że  każda nieruchomość wyceniana jest przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Ponadto agencja ma uprawnienia do obniżenia wartości ceny nieruchomości zabudowanej o 10% w przypadku gdy pierwszy przetarg nie dojdzie do skutku.
 
Radny Piotr Śramkiewicz zabrał głos i poinformował, iż budynki dzierżawione przez p. Hukiewicza są dewastowane, a  na terenie tej nieruchomości panuje ogólny bałagan.
Komisja niejednokrotnie próbowała wejść na teren posesji celem przeprowadzenia kontroli, niestety dzierżawca zasłaniając się przepisami zoohigienicznymi nie wpuścił członków komisji na w/w teren.
Ponadto radny oznajmił, iż stan techniczny zabudowań grozi katastrofą budowlaną i stwarza zagrożenie dla osób z zewnątrz. Na zakończenie swojej wypowiedzi zwrócił się z prośbą do przedstawiciela ANR – Zielona Góra o definitywne rozwiązanie powyższego tematu poprzez zerwanie umowy dzierżawy.
 
Wójt Eugeniusz Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, iż powyższy temat omawiany jest praktycznie na każdej sesji Rady Gminy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, iż p. B. Hukiewicz posiada zaległości w podatkach i zaległość w  2004 wynosiła 40.334-zł.
Pan B. Hukiewicz uiszczał podatki w czasie, kiedy obowiązywały  bony paliwowe – do końca 2003r.
Od roku 2000 płatnik cyklicznie występował z wnioskami o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych i taką pomoc uzyskiwał do roku 2003, która przedstawia się w sposób następujący:
*06.11.2000r. decyzją Wójta umorzono odsetki w kwocie 22.209-zł.,
*13.11.2002r. umorzono zaległy podatek za rok 2001, 2002 w łącznej kwocie 60.932-zł.,
*13.11.2002r. umorzono odsetki w kwocie 48.000-zł.,
*30.10.2003r. decyzją Wójta odroczono termin płatności III raty podatku rolnego za rok 2003
  do 16.12.2003r.
Wójt oznajmił, iż p. Bartosz Hukiewicz jest bardzo trudnym podatnikiem i dalsza dzierżawa lub sprzedaż wspomnianej nieruchomości dla w/w podatnika spowoduje dalsze narastanie zaległości podatkowych. Na zakończenie swojej wypowiedzi oznajmił, iż Agencja Nieruchomości Rolnej Skarbu Państwa – Zielona Góra otrzymała pismo z powyższą informacją.
 
Ponownie głos zabrał p. Budrewicz i zwrócił się z prośbą o wystosowanie pisma do ANR
w sprawie wysokości zadłużenia podatkowego (ilość rat)  przez p. B. Hukiewicz.
W dalszej części swojej wypowiedzi oznajmił, iż niniejsze pismo będzie podstawą do rozwiązania umowy dzierżawy w trybie natychmiastowym.
 
Radca Prawny – Edward Strzelecki zabrał głos i oznajmił, iż p. B. Hukiewicz nie posiada żadnego majątku, od momentu zawarcia umowy cesji. Na etapie prowadzenia procedury windykacyjnej stwierdza się, że Pan Bartosz Hukiewicz posiada wyłącznie ziemię, która jest w części obsiana, a na te grunty obsiane zostało już wszczęte postępowanie egzekucyjne.
W przypadku kiedy wierzyciel wskazuje komornikowi, iż P. B. Hukiewicz sprzedaje mleko lub zboże itp., ostatecznie okazuje się, że dłużnik nie jest właścicielem sprzedawanego zboża oraz mleka, ze względu na to, iż sporządzone są już znacznie wcześniej umowy przewłaszczenia. I związku z powyższym komornik nie podejmuje w tej sprawie czynności egzekucyjnej.
W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, iż komornicy sądowi mają mniej możliwości działania na zewnątrz i dlatego nie jest przez nich zajmowany żywy inwentarz.
Reasumując temat poinformował, iż należne gminie pieniądze będą ściągane od dłużnika.
W dalszej części swojej wypowiedzi Radca Prawny omówił sprawę opłat za dostawę wody do Gospodarstwa Rolnego – B. Hukiewicz. Na dzień dzisiejszy jest wydany wyrok pozytywny przez Sąd Rejonowy w Świebodzinie. Obecnie gmina czeka na jego uprawomocnienie.
 
Radny Bolesław Kołakowski zabrał głos i zasugerował wystosować zażalenie do Izby Rolniczej, że ich członkowie są nie widoczni i nie interesują się problemami. Ponadto oznajmił, iż Prokuratura powinna zająć się tematem ściągalności należności od dłużnika – p. B. Hukiewicz.
 
Ponownie głos zabrał Radca Prawny i poinformował, iż windykacja jest prowadzona prawidłowo i zgodnie z prawem.
 
Pani Skarbnik – Helena Domagała zabrała głos i poinformowała, że nowy dzierżawca gospodarstwa rolnego Zagórze  nie przesyła obraźliwe pisma i nie płaci podatków. W dalszej części swojej wypowiedzi zwróciła się z prośbą do p. Budrewicza aby przyjrzał się dokładnie nowemu dzierżawcy
 
Pan Budrewicz – ANR – Zielona Góra oznajmił, iż stanowisko radnych Gminy Lubrza zostanie przekazane dla dyrektora celem podjęcia decyzji w przedmiotowej sprawie.
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja na temat funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Lubrza  
*ocena pracy dydaktycznej na podstawie wyników mierzenia jakości (Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat pracowni komputerowych w szkołach na terenie Gminy
  Lubrza (Kuratorium Oświaty),
*realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej „Turystyka w Gminie
  i Regionie” (dyr. szkół),
*współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w zakresie krzewienia
  kultury i kultywowania polskich tradycji (dyr. szkół, p. Rawski)”.
 
Wójt – Eugeniusz Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, że na utrzymanie oświaty z budżetu gminy wydatkowane są środki w wysokości 50%  i w 2005r.  zaplanowano na ten cel 2.565,766-zł. w tym subwencja oświatowa w wysokości 1.724.000-zł.
(2004r. wynosiła 1.810.000-zł.).
Wydatki rzeczowe:
*Zespół Szkół Samorządowych w Lubrzy                   75.000-zł.
*Publiczna Szkoła Podstawowa w Mostkach  30.000-zł.
*Publiczna Szkoła Podstawowa w Boryszynie 20.000-zł.
 
Koszt dowozu dzieci:

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 12:16:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 12:18:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:02:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10548 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół - 25 02 2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Protokół  XXIII/2005r.
 
z  XXIII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 25.02.2005r. w siedzibie Ośrodka Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego w Przełazach w godz. od 9 00 do1540
Podjęto uchwały nr  od XXIII/145/2005r. do XXIII/147/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący  Rady Gminy Lubrza – Kazimierz  Koszucki ,
protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 12 radnych na stan 15.
Radni: Marzena Zwęgrodzka, Alina Mieczyńska i Stanisław Kluczkiewicz
nie usprawiedliwili  swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  otworzył XXIII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.         Informacja z prac Wójta między sesjami.
4.         Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

5.                  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających

na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów sportowo – rekreacyjnych
w obrębie wsi Zagaje.

6.                  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej.

7.                  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/145/2005r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza.

8.                  Dyskusja panelowa: „Rozwój Turystyki Lokalnej”.

9.                  Interpelacje i wnioski radnych.

10.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
11.       Dyskusja i wnioski.
 
 
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy – Kazimierz Koszucki
poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 11 głosach za (radny Radosław Noworyta nie brał udziału w głosowaniu ponieważ nie przybył na obrady sesji Rady Gminy).
 
 
 
 
 
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Wójt Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*ocena sytuacji finansowej gminy
-gmina przygotowuje się do montażu kredytu finansowego dot. budowy kanalizacji sanitarnej
  w miejscowościach  Mostki – Przełazy – Zagórze,
-przeprowadzone zostaną również rozmowy na temat uzyskania dotacji na powyższą
  inwestycję,
*informacja na temat spłaty kredytów w br.
   *  50.000-zł.             do 15.03.2005r.          (ścieżka Boryszyn, kanalizacja Nowa Wioska),
   *150.000-zł.             do 31.05.2005r.          (wodociąg Buczyna-Zagaje),
   *100.000-zł.             do 15.06.2005r.          (kanalizacja + wodociąg Nowa Wioska),
-rachunki i faktury są płacone na bieżąco,
*wyłączanie czasowe oświetlenia ulicznego,  
-podjęta została decyzja w sprawie wyłączania oświetlenia ulicznego od 01.03.br. – 31.05.br.
  w godz. od 24.00 do 3.00 rano,
*powołanie instytucji GOK
-Wójt poinformował, iż na następnej sesji Rady Gminy przeprowadzona zostanie dyskusja
  na temat sposobu funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Lubrzy,
*nawiązanie współpracy z ościenną Gminą Międzyrzecz
-powyższa gmina zainteresowana jest nawiązaniem współpracy oraz stworzeniem
  wspólnego projektu,
*wizyta w Gminie Burg – 22.02.2005r.
-podczas spotkania prowadzone były rozmowy na temat zacieśniania współpracy poprzez
  tworzenie nowych wspólnych projektów – bliźniaczych,
-Wójt otrzymał informację, że gmina niemiecka chciałaby nawiązać z nami współpracę,
-w miesiącu czerwcu br. grupa 9-cio osobowa z Niemiec przyjedzie na spotkanie  w celu
  dokonania uzgodnień w powyższym temacie,
 odnośnie nawiązania współpracy pomiędzy gminami,
*spotkanie z dyr. Agencji Nieruchomości Rolnej w Zielonej Górze
-prowadzone były kolejne rozmowy odnośnie przekazania gruntów ( teren koło bunkrów
-Boryszyn, park – Zagórze, boisko – Zagaje) na rzecz gminy,  
-Wójt oznajmił, iż agencja przekaże powyższe grunty na podstawie podjętej uchwały przez
  Radę Gminy w Lubrzy  w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających
  na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów  sportowo – rekreacyjnych wsi
  Zagaje (projekt takiej uchwały ujęty jest w porządku obrad dzisiejszej sesji) ,
*wybór kierownika Jednostki Komunalnej
-na w/w stanowisko została zatrudniona osoba – p. Marin Kawa,
-stanowisko p. Krupskiego zostało zlikwidowane, a jego zakres czynności będzie
  wykonywany przez pracowników UG.
 
Radny Radosław Noworyta przybył na sesję Rady Gminy w Lubrzy.
 
 
 
 
 
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami”.
 
Do przedstawienia sprawozdania z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami zobowiązał się Pan Kazimierz Koszucki – Przewodniczący Rady Gminy.
 
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy z prac między sesjami stanowi załącznik do protokołu.
 
Odnośnie pkt.5
 
„Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających
na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów sportowo – rekreacyjnych
w obrębie wsi Zagaje”.
 
Sekretarz Katarzyna Przewłocka zabrała głos i przedstawiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do protokołu.
 
Nie wniesiono uwag do projektu uchwały.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie przystąpienia do zadań  polegających na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole
i terenów sportowo – rekreacyjnych w obrębie wsi Zagaje -  uchwała została przyjęta przy 12 głosach za.
 

Odnośnie pkt.6

 
„Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej”.
 

Ponownie głos zabrała Sekretarz – Katarzyna Przewłocka i przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej – uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 
Głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki i poddał pod głosowanie w/w uchwałę – uchwała została przyjęta przy 12 głosach za.
 

Odnośnie pkt.7

 
„Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/142/2005r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza”.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki przypomniał w swojej wypowiedzi, iż na poprzedniej sesji Rady Gminy została przyjęta uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza. Powyższa uchwała została uchylona przez Nadzór Prawny Wojewody – Gorzów Wlkp. z uwagi na to, iż w uchwale błędnie została wpisana wysokość kwoty dodatku funkcyjnego – 1.000-zł.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich minimalna kwota dodatku funkcyjnego wynosi 1.030-zł.  Następnie zaznaczył w swojej wypowiedzi, iż po dokonaniu zmiany wysokości dodatku funkcyjnego wynagrodzenie brutto pozostało na tym samym poziomie.
W dalszej części swojej  wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do radnych o ponowne przyjęcie uchwały  z prawidłowo wyliczonymi składnikami.
 
Nie wniesiono uwag do projektu uchwały.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie uchwałę
-uchwała została przyjęta przy 9 głosach za i 3 głosach wstrzymujących się.  
 

Odnośnie pkt. 8

 
„Dyskusja panelowa: Rozwój Turystyki Lokalnej”.
 
Rozpoczęto dyskusję panelową na temat rozwoju turystyki lokalnej na terenie Gminy Lubrza.
 
W dyskusji udział wzięli:
 
-Wójt Gminy                                                                          - Eugeniusz Chamrczuk
-pracownik ds. turystyki                                                          -Krzysztof Rosiński
-Urząd Marszałkowski – Zielona Góra                                    -Jadwiga Błoch
-Agencja Rozwoju Regionalnego – Zielona Góra                     -Piotr Raczykowski
                                                                                               -Michał Rzepocki
                                                                                               -Tomasz Burchawol
-Ośrodek Doradztwa Rolniczego Kalsk                                  -Barbara Brejwo
-Nadleśnictwo – Świebodzin                                       -Roman Zygadło
-Komenda Powiatowa Policji – Świebodzin                            -Adam Pajuk
                                                                                              -Marian Kałużny
-turystyka wodna (sympatyk)   - Bobowicko                          -Jan Całus
-członek LOT                                                                         -Andrzej Kaczmarek
                                                                                              -Roman Walendzik
-„Pro Nature”                                                                         -Joachim Szlegel
                                                                                              -Zbigniew Urbańczyk
-Gospodarstwo Pomocnicze KWP – Gorzów Wlkp.
-Zespół Parków Krajobrazowych – Gorzów Wlkp.                -Stanisław Bąkowski
-przedsiębiorca – Międzyrzecz                                    -Ryszard Duda
-przedsiębiorca branży turystycznej                                         -Stephan Doll
                                                                                 &nbs

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 12:19:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 12:20:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:02:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8533 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół XXV/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół V/2003
 
Protokół XXV/2005r.
z XXV zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 15.04.2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr od XXV/153/2005r. do XXV/157/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Lubrza – Kazimierz Koszucki ,
protokołowała Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 11 radnych na stan 15.
Radni: Stefan Babicz, Marzena Zwęgrodzka, Stanisław Kluczkiewicz nie usprawiedliwili swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Radna: Anna Brachman usprawiedliwiła swoją nieobecność na posiedzeniu sesji Rady Gminy w Lubrzy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki otworzył XXV zwyczajną sesję Rady Gminy Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki przedstawił proponowany porządek obrad:
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  1. Ustalenie porządku obrad.
  1. Informacja z prac Wójta między sesjami.
  2. Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Odpowiedzi na interpelacje.
  5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Lubrza
  6. za rok 2004 i podjecie dyskusji.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubrza
  8. za rok 2004:
    -przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania
    budżetu (uchwała Nr 1/2005r.),
    -przedstawienie opinii RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
    -przedłożenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia
    absolutorium,
    -przedstawienie opinii składu orzekającego RIO o wniosku Komisji
    Rewizyjnej.
  9. Podjecie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków
  10. budżetowych na rok 2005.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie
  12. w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Lubrza.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
  14. (park Zagórze).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia opinii o propozycji planu
  16. aglomeracji Świebodzin.
    13. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
  17. Dyskusja i wnioski.
Radny Stanisław Kuczyński zabrał głos i złożył wniosek w sprawie wycofania z porządku obrad
-pkt.7 Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Lubrza
za rok 2004 i podjecie dyskusji.
-pkt.8 Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubrza
za rok 2004.
ze względu na nie przekazanie radnym sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2004 przed obradami sesji rady gminy.
Skarbnik – Helena Domagała zabrała głos i poinformowała radnych, że sprawozdanie
z wykonania budżetu za rok 2004 zostało przekazane Komisji Rewizyjnej, natomiast pozostałym radnym zapomniała dostarczyć w/w sprawozdanie przed obradami sesji Rady Gminy. W dalszej części swojej wypowiedzi przeprosiła radnych za zaistniałą sytuację. Ponadto Pani Skarbnik oznajmiła, że może omówić szczegółowo powyższe sprawozdanie oraz udzielić stosownych wyjaśnień na postawione pytania.
Głos zabrał radny Bolesław Kołakowski i złożył wniosek w sprawie spowodowania przerwy celem zapoznania się z treścią sprawozdania za rok 2004.
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz zabrał głos i poddał pod głosowanie wniosek w sprawie wyłączenia z porządku pkt. 7 i 8 – wniosek został odrzucony przy 1 głosie za, 7 głosach przeciwnych i 3 głosach wstrzymujących się.
Wniosek radnego Bolesława Kołakowskiego stał się bezpodstawny.
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy – Kazimierz Koszucki
poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 10 głosach za i 1 głosie przeciwnym.
Odnośnie pkt.3
“Informacja z prac Wójta między sesjami”.
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2004
-wójt poinformował, że informacje na temat dochodów i wydatków w 2004r. były
przedstawiane na każdym posiedzeniu sesji Rady Gminy,
-sprawozdanie, wysłane zostało do RIO w terminie,
-Komisja Rewizyjna pracowała dwa dni nad sprawozdaniem po stronie wydatków
i dochodów, po przeanalizowaniu wszystkich dokumentów została wydana pozytywna
opinia w sprawie wykonania budżetu Gminy Lubrza za 2004r. oraz wniosek Komisji
Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium,
*organizacja imprez
-Konstytucja 3-go Maja , nadanie imienia szkole – V-lecie i 750-lecie wsi Boryszyn,
-w programie imprezy przewidziano:
*mszę św. w Boryszynie godz. 13.00-14.00
*wystawę w szkole,
*koncert orkiestry dętej,
*program artystyczny przygotowany przez dzieci,
*zabawa taneczna do 23.00
*Organizacja “Zlotu miłośników pojazdów militarnych”
-opracowany został program imprezy,
-koszt imprezy 70.000-zł.,
-sponsoring (rozmowy odbyły się z 15 podmiotami gospodarczymi),
-projekt złożony w działaniu Intereg III o dofinansowanie imprezy został odrzucony,
-gmina ponownie przygotuje się do złożenia projektu o dofinansowanie powyższej imprezy,
-prowadzone są nadal rozmowy również z Firmą Ochroniarską i Policją,
*wnioski o dofinansowanie
-w trakcie przygotowywania są wnioski o dofinansowanie:
  • infrastruktury turystycznej dot. Pętli Boryszyńskiej – projekt dotyczy
doprowadzenia wody i energii elektrycznej),
- promocji,
*wykonanie plakatu inwestycyjnego
-koszt wykonania plakatu wynosi 1.220-zł.,
*spotkanie 13.04.2005r.
-odbyło się spotkanie na temat udrożnienia rzeki Rakownik,
-w spotkaniu uczestniczyli: Nadleśnictwo, WZUMR- p. Warcholak, PUP, członek LOT
-p. Skonieczek,
-po przeprowadzeniu rozmów podjęto decyzję w sprawie przygotowania kompleksowego
projektu dot. rozwiązania gospodarki wodnej na terenie gminy,
*wykonanie szamba k/świetlicy – Staropole
-wykonana została kanalizacja o dł. 12 m,
-koszt zadania ok. 5.000-zł.
*przetarg na wykonanie kanalizacji Przełazy, Mostki, Zagórze,
-przyznane zostały środki finansowe ZPORR,
-zebranie wiejskie we wsi Przełazy, Mostki odbędzie się w najbliższym czasie.
Odnośnie pkt.4
“Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami”.
Do przedstawienia sprawozdania z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami zobowiązał się Pan Kazimierz Koszucki – Przewodniczący Rady Gminy.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy z prac między sesjami stanowi załącznik do protokołu.
Odnośnie pkt.5
“Interpelacje i wnioski radnych”.
Wnioski
Radny/a Ryszard Sawczyn
-wystosować pismo w sprawie zamontowania telefonu w budce
telefonicznej w miejscowości Bucze,
-prośba w sprawie wymiany pieca w świetlicy wiejskiej w miejscowości
Bucze,
Radny/a Jan Pilczuk
-wystosować wniosek do Nadleśnictwa oraz Kół Łowieckich w sprawie
utrzymania czystości na terenach leśnych i dzikich wysypiskach śmieci,
-wystosować pismo w sprawie dokonania naprawy nawierzchni dróg
powiatowych:
Lubrza-Staropole-Zarzyń,
Staropole – Sieniawa,
Boryszyn – Sieniawa.
Sołtys Stanisław Kendzia
-Od Kiedy rozpoczną się prace gazyfikacji w miejscowości Lubrza?
-prośba w sprawie wykonania naprawy drogi dojazdowej
do przysiółka - Romanówek,
-Kiedy zostaną przedstawione wyniki z przeprowadzonej kontroli
z działalności Klubów Sportowych “Zorza” i “Mostki”?
-Kiedy rozpocznie się na terenie gminy kontrola komisji ds. porządku
i czystości (sprawdzenie źródeł wody do podlewania ogrodów) ?
Radny/a Bolesław Kołakowski
-poczynić starania w sprawie nadania Zespołowi Szkół Samorządowych
w Lubrzy im. Jana Pawła II,
Radny/a Radosław Noworyta
-prośba w sprawie wypróżnienia koszy na śmieci wokół jeziora Goszcza
(wystosować pismo do Związku Wędkarskiego),
Radny/a Stanisław Kuczyński
-prośba w sprawie doprowadzenia wody do boiska w miejscowości
Mostki,
-powołać komisję w sprawie:
*ustalenia granic boiska w miejscowości Mostki,
*zbadania sprawy dot. zaśmiecania boiska oraz notorycznego zalewania boiska,
 
Odnośnie pkt.6
“Odpowiedzi na interpelacje”.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki i przedstawił wnioski i odpowiedzi na wnioski z sesji Rady Gminy w Lubrzy z dnia 31.03.2005r.
-wnioski i odpowiedzi na wnioski stanowią załącznik do protokołu.
 
 
 
 
Odnośnie pkt.7
“Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Lubrza za rok 2004
i podjęcie dyskusji”.
Pani Skarbnik – Helena Domagała zabrała głos i przedstawiła sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Lubrza za rok 2004.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Lubrza za 2004r. stanowi załącznik do protokołu.
Przystąpiono do dyskusji nad powyższym sprawozdaniem.
Radni nie wnieśli uwag do niniejszego tematu.
Zamknięto dyskusję w tym temacie.
Odnośnie pkt.8
“Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubrza
za rok 2004:
-przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania
budżetu (uchwała Nr 1/2005r.),
-przedstawienie opinii RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
-przedłożenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia
absolutorium,
-przedstawienie opinii składu orzekającego RIO o wniosku Komisji
Rewizyjnej”.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Piotr Śramkiewicz przedstawił opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu – opinia stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Do przedstawionej opinii nie wniesiono żadnych uwag.
Następnie Pani Skarbnik – Helena Domagała odczytała uchwałę nr 154/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 13 kwietnia 2005r. w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Lubrza za 2004r. oraz składzie orzekającym RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej
  • uchwała stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
W dalszej kolejności głos zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Piotr Śramkiewicz
i odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium
-wniosek stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki przedstawił uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubrza – uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Radni przeprowadzili dyskusję w powyższym temacie.
Nie wniesiono uwag do niniejszej uchwały.
Następnie poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Lubrza
  • uchwała została przyjęta przy 10 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się.
Odnośnie pkt.9
“Podjęcie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych na rok 2005”.
Przewodnicząca Komisji ds. Budżetu i Finansów – Urszula Maczalska zabrała głos i przedstawiła wprowadzone zmiany po stronie dochodów:
-zwiększono środki finansowe w:
*dziale 750, o 31.000-zł., w tym 21.000-zł. zwrot za zagarnięte mienie,
*dziale 754, o 3.130-zł. na dofinansowanie radiostacji i zakupienie mundurów,
*dziale 801, o 10.100-zł. na oświatę i wychowanie,
*dziale 854, o 33.310-zł. na pomoc materialną uczniów,
*dziale 921, o 2.500-zł. na dofinansowanie projektu “Zlot pojazdów militarnych”,
Plan wydatków zwiększa się o kwotę 115.952,00-zł.
Dochody ogółem 9.608.015,00-zł.
Wydatki ogółem 10.860.973,00-zł.
Deficyt na dzień podjęcia uchwały zwiększa się o kwotę 4.278,00-zł. wynosi 1.252.958,00-zł. i zostanie pokryty z kredytu bankowego.
Komisja ds. Budżetu i Finansów pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie.
Pani Skarbnik – Helena Domagała przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych – uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący Rady Gminy – Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie powyższą uchwałę – uchwała została przyjęta przy 11 głosach za.
Odnośnie pkt.10
“Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Lubrza”.
Sekretarz – Katarzyna Przewłocka zabrała głos i przedstawiła wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków – wniosek stanowi załącznik do protokolu.
Następnie przedstawiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do protokołu.
Nie wniesiono uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy - Kazimierz Koszucki zabrał głos i poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Lubrza – uchwała została przyjęta przy 11 głosach za.
Odnośnie pkt.11
“Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości”.
Ponownie głos zabrała Sekretarz – Katarzyna Przewłocka i odczytała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości – uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do niniejszego projektu.
Przewodniczący Rady Gminy - Kazimierz Koszucki zabrał głos i poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości – uchwała została przyjęta przy 11 głosach za.
Odnośnie pkt.12
“Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody o propozycji planu aglomeracji Świebodzin”.
Sekretarz – Katarzyna Przewłocka zabrała głos i przedstawiła uchwałę, która stanowi załącznik do protokołu.
Ponownie głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy – Kazimierz Koszucki i poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie wyrażenia zgody o propozycji planu aglomeracji Świebodzin
-uchwała została przyjęta przy 11 głosach za.
Odnośnie pkt.13
“Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy”.
Protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy został wyłożony godzinę przed sesją , bez jego odczytywania protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy został przyjęty przy 8 głosach za i 3 głosach wstrzymujących się.
Odnośnie pkt.14
“Dyskusja i wnioski”.
Przeprowadzono dyskusji i nie zgłoszono wniosków w tym punkcie.
 
Na tym zakończono posiedzenie sesji.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki podziękował za udział w obradach sesji oraz dokonał oficjalnego zamknięcia XXV zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza.
 
Protokołowała: Przewodniczący Rady Gminy
Ewa Gniewczyńska Kazimierz Koszucki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-07-13 08:09:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-07-13 08:09:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-07-13 08:09:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8484 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół XXVI/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół V/2003

Protokół  XXVI/2005r.

 
z  XXVI zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 30.06.2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr  od XXVI/158/2005r. do XXVI/163/2005r.
Obradom przewodniczył Zastępca Przewodniczącego  Rady Gminy Lubrza – Stanisław Kluczkiewicz, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 10 radnych na stan 15.
Radni: Radosław Noworyta, Jan Kaniecki nie usprawiedliwili  swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Radni: Kazimierz Koszucki i Bolesław Kołakowski usprawiedliwili swoją nieobecność na posiedzeniu sesji Rady Gminy w Lubrzy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz otworzył XXVI zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.            Informacja z prac Wójta między sesjami.

4.            Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

5.            Interpelacje i wnioski radnych.

6.            Odpowiedzi na interpelacje.

7.            Informacja na temat wywiązywania się Gminy z obowiązków

            administrowania wodami śródlądowymi na terenie Gminy Lubrza
            wynikających z ustawy „Prawo Wodne”, ze szczególnym uwzględnieniem
            dostępu powszechnego do wód i jezior
            (zaproszony gość p. Marek Maciejewski,  godz. 11.00)

8.            Informacja na temat opracowania miejscowego planu zagospodarowania

            przestrzennego Gminy Lubrza obejmującego teren w obrębie Przełazy
            – osiedle „Wenecja” (godz. 12.00).

9.            Podjecie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków

            budżetowych na rok 2005.

10.        Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/152/2005r.

Rady Gminy w Lubrzy z dnia 31 marca 2005r. w sprawie uchwalenia
Programu Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami
dla Gminy Lubrza na lata 2004 – 2011 (rozstrzygniecie nadzorcze
z dnia 29.04.2005r.).

11.       Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego

           Gminy Lubrza.

12.       Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii o projekcie planu aglomeracji

           Lubrza.

13.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości

             (dot. nieruchomości położonej w Przełazach, działka nr 238/1
             o pow. 0,0096 ha – rozstrzygniecie nadzorcze z dnia 29.04.2005r).

14.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości

            gruntowej  (dot. nieruchomości położonej w obrębie wsi Zagaje, działka nr 111
              o pow. 0,2500 ha).
15.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.

16.       Dyskusja i wnioski.

-dyskusja na temat odpłatnego przekazania sieci wodociągowej  
              (Stowarzyszenie właścicieli Domków „Goszcza” w Lubrzy).
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy
-Stanisław Kluczkiewicz poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 9 głosach za
(nie brała w głosowaniu radna Urszula Maczalska, ponieważ nie dotarła na posiedzenie sesji Rady Gminy Lubrza).
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Radna Urszula Maczalska dotarła na posiedzenie sesji Rady Gminy w Lubrzy.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan  Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
 
*przetarg – kanalizacja sanitarna Przełazy, Mostki, Zagórze
-Wójt poinformował, że procedura przetargowa dot. powyższej inwestycji nie została jeszcze
  zakończona,
-p. Radosław Bujak (osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu) przedstawił
  szczegółową informację na temat prowadzenia oraz  zakończenia, procedury
   przetargowej, w dalszej części swojej wypowiedzi oznajmił, iż wykonawca na wykonanie
   powyższej inwestycji zostanie wyłoniony pod koniec lipca br.
*modernizacja rzeki Rakownik
-odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyła Gmina Lubrza,  Nadleśnictwo - Świebodzin,
  WZUMR – dyr. p. Warcholak, oraz p. R. Skonieczek, podczas spotkania podjęto decyzję
  w sprawie udrożnienia kanału rzeki Rakownik poprzez usuniecie drzew, konarów oraz
   trzciny,
-powyższe zadanie zostało uzgodnione z Wojewodą oraz  WZUMR,
*wykonanie placu zabaw
-miejscowość Staropole
-sieć kanalizacyjną + szambo wykonano za kwotę 5.220-zł.,
-plac rekreacyjny wykonano za kwotę 14.000-zł.
-miejscowość Lubrza
-plac do gier sportowych wykonano za kwotę 5.500-zł.
-stół do ping-ponga za kwotę 2.360-zł.
-komplet do boiska siatkowego  za kwotę 2.500-zł.
-miejscowość Boryszyn
-zjeżdżalnia za kwotę 4.215-zł.
-miejscowość Nowa Wioska
-komplet do siatkówki plażowej za kwotę 500-zł.
*organizacja i przygotowanie imprezy „Zlot miłośników pojazdów militarnych”
-Wójt poinformował, iż do organizacji imprezy zaangażowani zostali: jednostka wojskowa,
  policja, żandarmeria wojskowa, ochrona, służby medyczne itp.,
-koszt imprezy ogółem 72.500-zł.
-wpływy 68.000-zł.
*organizacja dożynek
-wspólnie z sołtysami podjęto decyzję o zorganizowaniu dożynek w dniu 10.09.2005r. we wsi
  Boryszyn,
*bezpieczeństwo podczas sezonu turystycznego
-zostanie oddelegowanych 4 policjantów na teren Gminy Lubrza od 01.07.2005r.
  do 31.08.2005r.,
-gmina przygotowała na w/w okres węzeł sanitarny,
*jubileusz 60-lecia OSP – Nowa Wioska
-w dniu 21.05.2005r. odbyła się powyższa uroczystość,
-gmina wsparła imprezę organizacyjnie oraz finansowo,
*przygotowanie wniosków o dofinansowanie do Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr”
-zostały złożone wnioski o dofinansowanie następujących imprez:
I.          „Zlot miłośników pojazdów militarnych”
                        1.CBC Phare   -wniosek nie został zaakceptowany,
            2.INTEREG IIIA – mikroprojekty,

II.                 „Noc nenufarów”

1.CBC Phare,
2. INTEREG IIIA – mikroprojekty – wniosek został odrzucony,

III.               „Muzyka językiem Europy”

1.CBC Phare,
*przyznanie stypendium dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Lubrza
-złożonych zostało 150 wniosków,
-wydano 109 decyzji przyznających na kwotę 19.651-zł., stypendium przyznano na
  okres od IV – VI 2005r.,
-do końca br. pozostało do wykorzystania 13.000-zł.,
*posiłki dla dzieci w szkołach
-Wójt oznajmił, że posiłki nie mogą być dowożone samochodem BUS, ponieważ nie spełnia
  on warunków sanitarnych,
-posiłki przygotowywane będą przez pracowników w szkołach,
*modernizacja chodników po wykonaniu gazociągu
-podjęto decyzję o zakupie polbruku, który wyłożony zostanie przez firmę MOW,
*modernizacja drogi w miejscowości Mostki
-Wójt poinformował, że wzdłuż drogi wykonane zostaną chodniki oraz zlikwidowane będą 
  koleiny,
*wykonano wymianę złoża filtracyjnego w stacji uzdatniania – Mostki, Bucze
   oraz czyszczenie hydrantów
*przekazanie gruntów
-grunty k/bunkrów (6 ha), boisko sportowe – Zagaje, park – Zagórze zostały przekazane
  od ANRSP na rzecz gminy, teren k/bunkrów ( 3 ha) nie został nadal przekazany),
*wykonanie projektu technicznego na system grzewczy w ZSS w Lubrzy
   (odnawialne źródło energii + gaz)
-dokumentacja wykonana została za kwotę 18.000-zł.,
*organizacja imprezy „Noc Nenufarów”
-koszt ogółem imprezy             80.000-zł.,
-dochody                                85.000-zł.,
 
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami”.
 
Punkt nie został omówiony, ponieważ PRG nie uczestniczył w posiedzeniu sesji Rady Gminy.
 
Odnośnie pkt.5
 
„Interpelacje i wnioski radnych”.
 
Lp.
Wnioski
 
 
 
1
 
 
 
2
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-09-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-09-20 09:16:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-11-03 10:38:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-11-03 10:38:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8321 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół XXVII/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół V/2003
 
z  XXVII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 15 września 2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr  od XXVII/164/2005r. do XXVII/166/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący  Rady Gminy Lubrza – Kazimierz Koszucki, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 11 radnych na stan 15.
Radni: Stefan Babicz, Stanisław Kluczkiewicz, Ryszard Sawczyn nie usprawiedliwili  swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Radny: Jan Pilczuk usprawiedliwił swoją nieobecność na posiedzeniu sesji Rady Gminy
w Lubrzy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki otworzył XXVII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.            Ustalenie porządku obrad.

3.            Informacja z prac Wójta między sesjami.

4.            Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

5.            Interpelacje i wnioski radnych.

6.            Odpowiedzi na interpelacje.

7.             Przedstawienie informacji z wykonania Budżetu Gminy Lubrza

             za I półrocze 2005r.

8.             Podjęcie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków

             budżetowych na rok 2005.

9.            Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia związku międzygminnego pod

            nazwą  „Związek do spraw finansowania gmin Rzeczypospolitej Polskiej”.

10.        Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części

            Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, położonej w obrębie wsi Staropole
            i Boryszyn.

11.        Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości

              (obręb wsi Staropole, nr ewidencyjny 261/4 o pow. 0,1013 ha, będącej
               w wieczystym użytkowaniu Polskich Kolei Państwowych S.A).

12.       Rozpatrzenie wniosku o wspólne działania pomocowe dla szpitala

           w Świebodzinie
             (gość zaproszony – Starosta - Ryszard Szafiński, godz. 12.00).
13.       Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
14.       Dyskusja i wnioski.
-przeprowadzenie dyskusji na temat sprzedaży byłego wysypiska śmieci
  w Lubrzy (wniosek dot. p. Zdzisława i Małgorzaty Klaczek, zam. Lubrza,
              przy ul. Świebodzińskiej  64).
 
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy
-Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 10 głosach za
(nie brał udziału w głosowaniu radny Radosław Noworyta, ponieważ nie dotarł na posiedzenie sesji Rady Gminy Lubrza).
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Radny Radosław Noworyta przybył na posiedzenie sesji Rady Gminy.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan  Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
 
*impreza plenerowa „Noc Nenufarów” 16.07.2005r.
-koszt ogółem                                     76.443-zł.
-wpływy (z usług, biletów, sponsoring) 37.434-zł.
-dofinansowanie „Euroregion „S-N-B”            50.000-zł.
*pozyskanie gruntu z ANR, przylegających do bunkrów ok. 3 ha na rzecz gminy
- wartość przekazanego gruntu wynosi 49.000-zł.,
-procedura przekazania gruntu na rzecz gminy w Zagórzu jeszcze nie została zakończona,
*zakończenie II etapu przetargu na wykonanie kanalizacji sanitarnej
  Mostki-Zagórze- Przełazy
-inwestycja wykonana zostanie za kwotę 8.989,717-zł. przez Firmę HYDROBIEL – Żary,
-umowa z wykonawcą na realizację powyższego zada

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-10-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-10-17 09:40:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-11-03 10:38:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-11-03 10:38:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8189 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół XXVIII/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół V/2003

Protokół  XXVIII/2005r.

 
z  XXVIII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 14 października 2005r.
w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr  od XXVIII/167/2005r. do XXVIII/167/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący  Rady Gminy Lubrza – Kazimierz Koszucki, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 11 radnych na stan 15.
Radni: Stanisław Kluczkiewicz, Ryszard Sawczyn, Urszula Maczalska usprawiedliwili  swoją nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Radna: Anna Brachman nie usprawiedliwiła swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy w Lubrzy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki otworzył XXVIII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

2.            Informacja z prac Wójta między sesjami.

3.            Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

4.            Interpelacje i wnioski radnych.

5.            Odpowiedzi na interpelacje.

6.            Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej na budowę

 kanalizacji w miejscowości– Mostki – Przełazy-Zagórze na terenie Gminy
 Lubrza.

7.            Podjęcie decyzji o formie zagospodarowania podziemnej trasy

              turystycznej -  „Pętla Boryszyńska”:
            1/. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie
                 części Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, położonej w obrębie
                 wsi Staropole i Boryszyn,
            2/.propozycja utworzenia zakładu budżetowego.
9.         Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
10.         Dyskusja i wnioski.
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy
-Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 11 głosach za.
 
 
 
 
 
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan  Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
 
*w dniu 30.09.2005r. nastąpiło przejęcie podziemnej trasy  turystycznej na rzecz gminy
  od Firmy „Pro-Nature”
 *wykonany zostanie kompleksowy montaż filmu promocyjnego pn. ”Pętla
   Boryszynska”oraz „LSZF”
-zakończenie montażu planuje się na miesiac grudzień br.,
*odbyła się wizyta gminy niemieckiej na terenie naszej gminy
-prowadzone były rozmowy na temat nawiązania współpracy pomiędzy gminami,
*doprowadzenie gazu do miejscowości Mostki i Przełazy
-wójt przeprowadził rozmowę z prezesem MOW – D. Brzozowskim na temat doprowadzenia
  nitki gazociągowej do powyższych miejscowości,
-decyzja w tym temacie nie została jeszcze podjęta,
*prowadzone są nadal rozmowy nt. przekazania gruntu w miejscowości Zagórze
 * budynek mieszkalny w miejscowości Boryszyn
-wójt oznajmił, iż budynek mieszkalny kwalifikuje się do remontu,
-wykonana ekspertyza określiła koszt wspomnianego remontu na kwotę 311.000-zł.
*przeprowadzone zostały rozmowy z w-ce wojewodą, dyr. wydziału rolnictwa i ochrony
  środowiska na temat prowadzenia ruchu turystycznego przez okres 12 miesięcy
*rozpoczęte zostały starania odnośnie pozyskania środków finansowych z UE „promocja
  przedsiębiorczości” dla osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą
*utworzenie zakładu budżetowego
-wójt oznajmił, iż jest przerażony wysokością wydatków związanych z utworzeniem zakładu
  budżetowego. Podkreślił w swojej wypowiedzi, iż na dzień dzisiejszy administracja nie jest
  przygotowana do prowadzenia tego typu działalności  - zarządzaniem podziemną trasą
  turystyczną. Jego zdaniem najbezpieczniejszą formą działalności podziemnej trasy
  turystycznej byłaby dzierżawa „Pętli    Boryszyńskiej”, z uwagi na nie wydatkowanie tak
  znaczących środków finansowych z budżetu gminy na rozpoczęcie  wspomnianej
  działalności. Jednocześnie wójt obawia się  powtórzenia scenariusza, który miał miejsce z
  dotychczasowym dzierżawcą.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-12-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-12-05 10:48:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-12-05 10:48:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-12-05 10:48:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8425 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół XXIX/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół V/2003

Protokół  XXIX/2005r.

 
z  XXIX zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 02 grudnia 2005r.
w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr  od XXIX/168/2005r. do XXIX/173/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący  Rady Gminy Lubrza – Kazimierz Koszucki, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 15 radnych na stan 15.
 
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki otworzył XXIX zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

2.            Informacja z prac Wójta między sesjami.

3.            Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

4.            Interpelacje i wnioski radnych.

5.            Odpowiedzi na interpelacje.

6.            Podjęcie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków

             budżetowych na rok 2005.

7.            Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek za zbiorowe zaopatrzenie

            w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Lubrza.

8.            Podjecie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania

            nauczycielom dodatków i innych elementów wynagradzania w placówkach
             oświatowych prowadzonych przez Gminę Lubrza. 

9.            Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości

             ( nieruchomości niezabudowane stanowiące własność Skarbu Państwa
               Agencji Nieruchomości Rolnych oddział w Gorzowie Wlkp.,
               nr działek opisano w projekcie uchwały).

10.         Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu

             zagospodarowania przestrzennego Gminy Lubrza obejmującego teren
             w obrębie Przełazy – osiedle Wenecja.

11.        Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku

            od środków transportowych na terenie Gminy Lubrza.
13.       Przedstawienie planu modernizacji i naprawy dróg na terenie Gminy  Lubrza
             Przez Starostę Powiatu Świebodzińskiego
              ( gość zaproszony, Starosta Ryszard Szafiński, godz. 12.30).
14.       Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
15.         Dyskusja i wnioski.
 
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy
-Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 13 głosach za (radni: Marzena Zwęgrodzka i Stanisław Kluczkiewicz nie brali udziału w głosowaniu gdyż nie przybyli na obrady sesji Rady Gminy).
 
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan  Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
 
*sytuacja finansowa gminy w kontekście realizowanych inwestycji
-zadania remontowo-inwestycyjne realizowane są na bieżąco, zostało wykonane 9 km sieci
  kanalizacyjnej,
-w grudniu na wykonanie zadań zaplanowanych w tegorocznym budżecie wydatkowane
  zostanie 2.571.000,00-zł.
*ogłoszenie konkursu na wybór dyr. zakładu budżetowego oraz pracownika UG
-w połowie miesiąca zostanie rozstrzygnięty konkurs na powyższe stanowiska,
-pracownicy, którzy pracują

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-03 11:10:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-03 11:10:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-03 11:10:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8400 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji