w sprawie :zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych na rok 2006, Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2006-2008 oraz wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
Załączniki
(PDF, 166.5 KiB)Data ogłoszenia do BIP: 2011-02-28 |
Data wytworzenia informacji: 2011-02-28
w sprawie: wyrażenia
zgody na nabycie nieruchomości
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. "a"
ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym, (tekst jednolity - Dz. U.
z 2001r. nr 142, poz. 1591, zm. Dz.U. z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558,
nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.
717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Dz U.
z 2005r. Nr 172 poz. 1441) oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r.
o gospodarce nieruchomościami, (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 130 poz.
1087, Nr 169 poz. 1420,
Nr 175 poz. 1459)
uchwala się, co
następuje:
§ 1.Wyraża się zgodę na nabycie na rzecz Gminy,
lokalu mieszkalnego nr 1 o pow. 50,40 m2
mieszczącego się w budynku wielolokalowym położonym w miejscowości
Buczyna
nr 8A, na działce nr 149/2 - o pow.
0,2504 ha, stanowiącego odrębną własnością
małżonków Wiesława i Doroty Barcewicz,
zam.w Łagowie Lub. przy ul. Mickiewicza 1,
dla którego Sąd Rejonowy w Świebodzinie
prowadzi Księgę Wieczystą Nr 23205.
Nabycie lokalu następuje wraz z
przynależnymi udziałami wynoszącymi 66/1000 części
we współwłasności działki i częściach wspólnych budynku.
§ 2.Nabycie nieruchomości następuje odpłatnie, za
kwotę 25.000,00 zł.
w
sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie gminy Lubrza.
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 1996
r. Nr 132, poz.622, ze . zm.: Dz. U. z 1997 r. Nr 60 poz. 369, Nr 121 poz. 770,
Dz. U. z 2000 r. Nr 22 poz. 272, Dz. U. z 2001 r. Nr 100 poz. 1085, Nr 154 poz.
1800, Dz. U. z 2002 r. Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2003 r. Nr 7 poz. 78, Dz. U. z
2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, Dz. U. z 2005 r. Nr 85 poz. 729, Nr
175 poz. 1458) Rada Gminy w Lubrzy uchwala:
Regulamin utrzymania czystości i
porządku na terenie Gminy Lubrza, nazwany później Regulaminem, w następującej
treści:
Rozdział 1
Postanowienia
ogólne
§ 1
Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania
czystości i porządku
na terenie Gminy Lubrza.
§ 2
Regulamin
obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz oso-
by przebywające czasowo na terenie Gminy Lubrza.
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenach nieruchomości i w
miejscach publicznych
§ 3
1.Właściciele nieruchomości zobowiązani
są do utrzymania na ich terenie
porządku, czystości oraz należytego
stanu sanitarno-higienicznego.
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątania błota,
śniegu,
lodu i innych
zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionej do
użytku publicznego.
3. Utrzymanie czystości i porządku na chodniku położonym
bezpośrednio
przy granicy
nieruchomości regulują przepisy art.5 ust.1 pkt 4 ustawy o
utrzymaniu czystości i
porządku w gminach.
4. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie
, nato-
miast innych
zanieczyszczeń w miarę potrzeb.
5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli i
nawisów
śniegu z dachu,
stwarzających zagrożenie dla przechodniów.
6. Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych ,
terenach słu-
żących
komunikacji publicznej i innych, nie wymienionych w ust. 2 i 3
regulują przepisy art.5
ust. 2,3,4 i 5 ustawy o utrzymaniu czystości i po-
rządku w gminach.
7. Mycie pojazdów samochodowych można przeprowadzić pod warunkiem,
że ścieki odprowadzane
są do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych
po przejściu przez
odstojnik.
Zabrania się
odprowadzania ścieków bezpośrednio do zbiorników wodnych
lub do ziemi.
8. Naprawy pojazdów, związane z ich bieżącą eksploatacją, mogą być
prze-
prowadzane w obrębie
nieruchomości , jeżeli nie spowodują zanieczysz-
czenia
wód i gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.
Rozdział3
Zasady zbierania
i pozbywania się odpadów komunalnych
i
nieczystości ciekłych
§ 4
1.Właściciele
nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego
zbierania następujących rodzajów
odpadów: domowych organicznych,
szkła białego, opakowań z plastiku,
baterii i akumulatorów, wielkogabary-
towych.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek
wyposażenia jej w dostateczną
ilość pojemników służących do
gromadzenia odpadów domowych organi-
cznych.
2.Do selektywnego
gromadzenia odpadów stosowane są pojemniki podzielo-
ne na poszczególne
frakcje odpadów. Zbiórka odpadów odbywa się do po-
jemników ustawionych w
poszczególnych miejscowościach gminy, szko-
łach, sklepach.
3.Zabrania się
zbierania śniegu, lodu, gorącego popiołu, żużlu i odpadów
wielogabarytowych w pojemnikach
/workach przeznaczonych do zbie-
rania odpadówokreślonych w ust.1.
4.W przypadku
krótkotrwałego zwiększenia ilości odpadów komunalnych,
właściciel nieruchomości zgłasza ten
fakt firmie świadczącej usługi w
zakresie odbierania odpadów, w celu
ustalenia warunków ich odbioru.
5.Miejsca
gromadzenia odpadów stałych powinny być przygotowane zgo-
dnie z przepisami § 22 rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia
12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie
(Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.).
6.Właściciel
nieruchomości zapewnia przedsiębiorcy , w uzgodnionym
terminie swobodny dostęp do pojemników.
7.Odpady z
remontów, prowadzonych we własnym zakresie , gromadzone
są w odrębnych kontenerach lub w
wyznaczonych miejscach na nie-ruchomości.
§
5
Odpady
wielogabarytowe zbiera się w wyznaczonych miejscach
na nieru-
chomości , służących do gromadzenia odpadów
stałych , w sposób nie utru-
dniający korzystania z nieruchomości przez osoby
trzecie i umożliwiający
łatwy dostęp przedsiębiorcy.
§ 6
Odpady niebezpieczne gromadzone są :
a/ azbestowe – deponowane są w wydzielonych kwaterach składowiska
odpadów w Gorzowie Wlkp.
– Chróściku,
§ 7
Mieszkańcy
gminy oraz osoby przebywające na jej terenie zobowiązani
są do korzystania z koszy ulicznych lub zabierania odpadów ze sobą
w
przypadku ich braku.
§
8
Organizator imprezy o charakterze publicznym zobowiązany jest do:
1/ wyposażenia miejsca, w którym się ona odbywa w odpowiednią
ilość
pojemników na odpady
stałe oraz zapewnienia odpowiedniej liczby
toalet,
2/ oczyszczenia terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy i
terenów
przyległych, jeśli jest
taka potrzeba.
§ 9
W zakresie warunków gromadzenia nieczystości ciekłych obowiązują
prze-
pisy art.5 ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach.
Rozdział 4
Częstotliwość i sposób
pozbywania się odpadów komunalnych
inieczystości ciekłych
§ 10
Odbieranie z nieruchomości odpadów
komunalnych , zawierających skła-
dniki
ulegające biodegradacji powinno być dostosowane do ilości i rodza-
wytwarzanych odpadów.
Zbiórka odbywa się bezpośrednio z domostw
(zbiórka przy
,,krawężniku”) do: pojemników na biomasę, worków z two-
Zakładane
dopuszczalne ilości odpadów biodegradowalnych
kierowanych do składowania (w stosunku do roku 1995, w oparciu o Plan
Gospodarki odpadami dla powiatu świebodzinskiego, na
podstawie Krajowego Planu Gospodarki Odpadami, M.P. z 2003r. Nr 11, poz.159);
Rok
Procent masy odpadów biodegradowalnych dopuszczonych do składowania
Dopuszczalna ilość składowania odpadów
biodegradowalnych
Mg/rok
2010
75%
182
2013
50%
121
2020
35%
85
§ 12
Właścicielnieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia
usuwania nie-
czystości ciekłych ze
zbiornika bezodpływowego z częstotliwością ustaloną
ze stacją zlewną, a w
przypadku wcześniejszego zapełnienia zbiornika ,zgłoszenie tego
faktu przedsiębiorcy, z którymi posiada umowę na opróżnie-
nie zbiornika.
§ 13
Wykonanie obowiązków, o których mowa w § 10 i 12 właściciel nierucho-
mości zapewnia poprzez zawarcie umowy z przedsiębiorcą
posiadającym
zezwolenie na prowadzenie tego rodzaju działalności.
Właściciel
nieruchomości zobowiązany jest do udokumentowania korzy-
stania
z takich usług oraz przechowywania dowodów płacenia za ich wyko-
nanie przez okres 3 lat.
§ 14
Zbiórka
odpadów wielkogabarytowych jest organizowana okresowo, syste-
mem tzw. wystawki. Jest koordynowana przez pracowników Urzędu
Gminy.
§ 15
Częstotliwość
opróżniania koszy ulicznych powinna być dostosowanado
ilości
gromadzonych w nich odpadów, jednak nie może być mniejsza niż
jeden
raz na tydzień.
Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z
gminnego planu
gospodarki odpadami
§ 16
Odpady
komunalne zebrane na terenie Gminy Lubrza, które nie mogą być
poddane
odzyskowi należy składować na składowiskach odpadów w Jezio-
rach lub poza terenem powiatu świebodzińskiego
–Sulechów- Nowy Świat,
Bukowiec.
§ 17
Nieczystości
ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych należy wy-
wozić do stacji zlewnej – oczyszczalnia ścieków w Lubrzy.
§ 18
Dopuszcza się :
1/ kompostowanie odpadów roślinnych powstających na terenie nierucho-
mości we własnym
zakresie i na własne potrzeby lub
2/ spalenie poza instalacjami i urządzeniami na terenie
nieruchomości jeżeli
nie narusza to przepisów
odrębnych tylko w przypadku , gdy na terenie gminy nie prowadzi się
obowiązkowego zbierania selektywnego tych
odpadów.
Rozdział 6
Obowiązki osób
utrzymujących zwierzęta domowe
§
19
1.Utrzymujący
zwierzęta domowe zobowiązani są do zachowania środków
ostrożności zapewniających ochronę
zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt,
a także dołożenia starań, aby zwierzęta
te nie były uciążliwe dla otoczenia.
2.Utrzymujący
zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad ni-
mi właściwej opieki, a w szczególności
nie pozostawiania ich bez dozoru.
§
20
Utrzymujący psy sązobowiązani do :
1/ prowadzenia psa na uwięzi, a psu rasy uznawanej za agresywną
lub
zagrażającemu otoczeniu
do nałożenia kagańca,
2/ prowadzenia psa bez smyczy tylko w miejscach mało
uczęszczanych,
pod warunkiem, że pies
ma kaganiec, a właściciel (opiekun) sprawuje
kontrolę nad jego
zachowaniem,
3/ nie wprowadzania psów na teren placów zabaw i piaskownic dla
dzieci,
4/ nie wprowadzania psów do placówek handlowych, gastronomicznych
i
innych obiektów użytku
publicznego, jeżeli wynika to z oznakowania
tych obiektów i
placówek,
5/ usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez psy, postanowienie
nie
dotyczy osób
niewidomych, korzystających z psów przewodników.
§ 21
Utrzymujący gady, płazy i owady w lokalach mieszkalnych lub użytko-
wychzobowiązani są
zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomie-
szczenia.
§
22
Gmina zapewnia ochronę przed bezdomnymi zwierzętami lub pozosta-
wionymi czasowo bez opieki poprzez
interwencyjne wyłapywanie
zwierząt bezdomnych oraz zapewnienie opieki i schronienia wyłapy-
wanym zwierzętom.
Rozdział
7
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z
produkcji rolniczej
§ 23
Zakazuje się chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskichw budyn-
w sprawie:
uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wLubrzy
Na podstawie
art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze
zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153
poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568,
Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172
poz. 1441) Rada Gminy Lubrza uchwala, co następuje:
S T A T U T
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy
I.Postanowienia ogólne
§
1
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej wLubrzydziała na podstawie:
1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr
64, poz. 593, ze zm.) i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych,
2) Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst
jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze zm.),
3) Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, ze zm.),
4) Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia
psychicznego (Dz. U. z 1994 r. Nr 111, poz. 535, ze zm.),
5) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (
Dz. U. z 2003 r. Nr 228 poz. 2255 ze zm.),
6) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec
dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. z 2005 r. Nr 86
poz. 732 ze zm.),
7) Uchwały Nr VIII/38/90Gminnej Rady Narodowej w Lubrzy z dnia 28
lutego1990r. w sprawie utworzeniaGminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy.
8) Innych właściwych aktów prawnych,
9) Niniejszego statutu.
§
2
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej „Ośrodkiem” ma
swą siedzibę
w Lubrzy
przy ul. Świebodzińskiej 68
2.Obszarem działania obejmuje teren gminy Lubrza.
§
3
Bieżący nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy.
Zakres działalności
§
4
1. Ośrodek wykonuje funkcje diagnostyczne, planistyczne, decyzyjne
i realizacyjne.
2. Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
-analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na
świadczenia pomocy społecznej,
-przyznawanie zgodnie z upoważnieniem i wypłacanie
przewidzianych ustawą o pomocy społecznej świadczeń,
-pobudzanie społecznej aktywności w zaspakajaniu niezbędnych
potrzeb życiowych osób i rodzin,
-prowadzenie pracy socjalnej rozumianej jako działalność
zawodowa, skierowanej na pomoc osobom i rodzinomwe wzmacnianiu lub odzyskaniu zdolności do
funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu
celowi,
-organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych,
-realizowanie zadań wynikających z rządowych programów
pomocy społecznej lub innych ustaw, mających na celu ochronę poziomu życia osób
i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków,
-przyznawanie zgodnie z
upoważnieniem i wypłacanie świadczeń przewidzianych ustawą o świadczeniach
rodzinnych i ustawą postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce
alimentacyjnej ,
-tworzenie warunków organizacyjnych do funkcjonowania pomocy
społecznej.
§
5
1. Zadania z zakresu pomocy społecznej Ośrodek realizuje we
współdziałaniu i współpracy z działającymi na terenie gminy instytucjami,
organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami
wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami
fizycznymi i prawnymi.
2. W zakresie realizacji zadań Ośrodek współdziała ponadto z Radą
Gminy, Samorządem Wojewódzkim i Powiatowym oraz z administracją rządową w
województwie ustalającą sposób realizacji tych zadań.
3. Ośrodek przy realizacji zadań współpracuje także z jednostkami
organizacyjnymi pomocy społecznej i innymi instytucjami w zakresie pomocy
społecznej z poza terenu gminy.
§
6
Współpraca, o której mowa w & 5 ma na celu między innymi
wskazanie obszarów i kierunków organizacji pomocy społecznej na terenie
działania Ośrodka ze szczególnym uwzględnieniem prawa człowieka do godnego
życia.
Struktura Organizacyjna Ośrodka
§
7
1.Ośrodkiem kieruje jednoosobowo Kierownik, który odpowiada
za całokształt jego działalności
2.Kierownik Ośrodka jest kierownikiem zakładu pracy w
rozumieniu kodeksu pracy.
3.Zwierzchnikiem służbowym Kierownika Ośrodka jest Wójt
Gminy.
4.Kierownik zarządza Ośrodkiem i reprezentuje go na zewnątrz.
5.Zatrudnieni w Ośrodku pracownicy podlegają bezpośrednio
Kierownikowi Ośrodka.
6.Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik do
Statutu.
§
8
Do obowiązków i uprawnień Kierownika Ośrodka należy w
szczególności:
· zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału
zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
· wykonywanie czynności wynikających ze stosunku pracy w stosunku
do osób zatrudnionych w Ośrodku,
· podejmowanie koniecznych decyzji w sprawach dotyczących
merytorycznej działalności Ośrodka,
· nadzór organizacyjny i służbowy nad zatrudnionymi w Ośrodku pracownikami.
§
9
Ośrodek wykonuje swoje zadania poprzez osoby zatrudnione na
wyodrębnionych stanowiskach pracy.
§
10
Rada Gminy uchwala zasady odpłatności za świadczenia z zakresu
pomocy społecznej realizowane przez Ośrodek.
Gospodarka finansowa
§
11
Ośrodek jest budżetową jednostką organizacyjną Gminy.
§
12
Działalność Ośrodka jest finansowana w zakresie zadań własnych ze
środków budżetu Gminy oraz w zakresie zadań zleconych ze środków przekazanych
przez administrację rządową na ich realizację.
§
13
Ośrodek może korzystać ze środków pozabudżetowych tj. przyjmować i
dysponować darami rzeczowymi oraz innymi świadczeniami społecznymi, które winny
być przeznaczone na cele wskazane przez ofiarodawcę.
§
14
W zakresie prowadzenia gospodarki finansowej oraz gospodarowania
powierzonym mieniem ośrodek kieruje się zasadami rzetelności, efektywności i
celowości ich wykorzystania.
Postanowienia końcowe
§15
Zmiany Statutu następują w trybie i na zasadach przewidzianych dla
jego uchwalenia.
§16
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§17
Traci moc uchwała nr XIX/9/93Rady Gminy Lubrza 27 marca 1993r. w sprawie uchwalenia statutu Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej wLubrzy
§18
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
w sprawie
uchwalenia Statutu Zakładu Budżetowego w Lubrzy
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt
2 ustawy z dnia 8 marca 199o r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity: Dz. U. z
2001 r. nr 142 poz. 1591, zezm. Dz. U. z 2002 r. nr 23
poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806,
Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz.
1055, Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) i §5 Uchwały Nr VI/43/2003 Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy
Lubrza (Dz. U. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646)
uchwala
się, co następuje:
S T A T U T
Zakładu Budżetowego w Lubrzy
§ 1
I.Postanowienia ogólne:
1.Zakład Budżetowy „EKO-FORT” w Lubrzy jest
zakładem w rozumieniu art. 19 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach
publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
2.Zakład działa na podstawie:
·ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst
jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn.
zm.),
·ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach
(tekst
jednolity: Dz. U. z 1996 r. Nr 132 poz. 622 zpóźn. zm.),
·ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej(tekst jednolity: Dz. U. z 1997 r. Nr 9 poz.
43 zpóźn.
zm.)
·ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst
jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 z późn.
zm.),
·ustawa z dnia 24 września 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity:
Dz. U. z 2000 r. Nr 80 poz. 903 z późn. zm.),
·ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2001 r. Nr
71 poz. 733 z późn. zm.),
·ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (Dz.U z 2004r. Nr 223, poz.2268 z późn.
zm.)
·uchwały Rady Gminy w Lubrzy Nr XXX/ 181 /
2005r. o utworzeniuZakładu Budżetowego
„EKO – FORT”
3.Zakład jako zakład budżetowy rozlicza się z budżetem Gminy Lubrza
4.Siedzibą zakładu jestwieś
Lubrza ul. 3 maja4a.
5.Na czele zakładu stoi Dyrektor, którego zatrudnia Wójt gminy.
6.Organizacyjną strukturę Zakładu określa Załącznik Nr 1 do Statutu.
§ 2
Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy
Lubrzapowołanąw celu wykonywania zadań określonych w § 3.
§ 3
1.Przedmiotem działalności Zakładu jest bieżące i nieprzerwane
zaspokajanie zbiorowychpotrzeb ludności
przez świadczenie usług komunalnych powszechnie dostępnych w zakresie:
·zarządzania mieniem będącym własnością Gminy Lubrza
·dostawy wody, odprowadzenia i oczyszczania ścieków
·utrzymania, konserwacji, eksploatacji oraz remontu i budowy sieci
wodociągowych i kanalizacyjnych
·utrzymania i konserwacji dróg, placów i chodników gminnych
·zagospodarowania i konserwacji terenów zielonych i rekreacyjnych
·administracji, eksploatacji i konserwacji komunalnych zasobów
mieszkaniowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą,
·prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi
·utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy poprzez sprzątanie ,
odśnieżanie w zakresie określonym odrębnymi przepisami
·wywóz nieczystości stałych i płynnych
·zarządzanie cmentarzami komunalnymi
·wykonywanie usług remontowych w zakresie naprawy pojemników do wywozu
nieczystości stałych z terenu Gminy Lubrza
·zadań zleconych przez Wójta Gminy w zakresie zaspokojenia potrzeb
mieszkańców
·prowadzenie inwestycji w zakresie budowy mieszkań infrastruktury
technicznej, turystycznej
2.Do zadań Zakładu należy zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego
Szlaku Fortyfikacji z uwzględnieniem organizacji ruchu turystycznego
po Pętli
Boryszyńskiej:
·organizowanie, realizacja i sprzedaż usług turystycznych w zakresie
przewodnictwa, pilotażu wycieczek objazdowych i terenowych,
·prowadzenie punktu informacji turystycznej i pośredniczeniu w
rezerwacji miejsc noclegowych, zamawianiu usług gastronomicznych i
transportowych,
·przygotowywanie konferencji oraz imprez historycznych, przyrodniczych,
edukacyjnych związanych z turystyczną promocją Gminy Lubrza.
§ 4
1.Plan finansowy Zakładu zatwierdza Wójt przy uchwaleniu
budżetu Gminy.
2.Zakład jest finansowany z
wpływów uzyskanych za świadczone usługi, a także
z
dotacji uzyskiwanych z budżetu gminy.
3.Zakład posiada własny rachunek
bankowy.
4.Zakład może korzystać z
kredytu bankowego na cele związane z jego działalnością w ramachzgody udzielonej przez Wójta
§ 5
1.PracownicyZakładu zatrudniani są przez Dyrektora na podstawie umowy o pracę.
§ 6
1.Zakładem zarządza Dyrektor.
2.Do zadań Dyrektora Zakładu
należy w szczególności:
·kierowanie bieżącą działalnością Zakładu, działanie w jego imieniu i
reprezentowanie go na zewnątrz
·zawieranie umów na świadczone usługi w ramach nałożonego przez zarząd
Gminy pełnomocnictwa
·podejmowanie decyzji dotyczących mienia Zakładu w porozumieniu z Radą
Gminy