ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr XXX / 184/ 2005r.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2006-01-23 11:05:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

R E G U L A M I N
 
 
Uchwała Nr XXX / 184/ 2005r.
Rady Gminy Lubrza
z dnia 29 grudnia 2005r.
 
w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku  
                  na terenie gminy Lubrza.
 
 
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz.622, ze . zm.: Dz. U. z 1997 r. Nr 60 poz. 369, Nr 121 poz. 770, Dz. U. z 2000 r. Nr 22 poz. 272, Dz. U. z 2001 r. Nr 100 poz. 1085, Nr 154 poz. 1800, Dz. U. z 2002 r. Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2003 r. Nr 7 poz. 78, Dz. U. z 2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, Dz. U. z 2005 r. Nr 85 poz. 729, Nr 175 poz. 1458) Rada Gminy w Lubrzy uchwala:
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubrza, nazwany później Regulaminem, w następującej treści:
 
                                        Rozdział 1
                                Postanowienia ogólne
                                                         
                       § 1

Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku

na terenie Gminy Lubrza.
                § 2                                           
                                     

Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz oso-

by przebywające czasowo na terenie Gminy Lubrza.
 

                                         Rozdział 2

 

       Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku

           na terenach nieruchomości i w miejscach publicznych
                                             
                § 3
1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania na ich terenie
porządku, czystości oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego.
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątania błota, śniegu,
    lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionej do
    użytku publicznego.
3. Utrzymanie czystości i porządku na chodniku położonym bezpośrednio
    przy granicy nieruchomości regulują przepisy art.5 ust.1 pkt 4 ustawy o
    utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie , nato-
    miast innych zanieczyszczeń w miarę potrzeb.
5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli i nawisów
    śniegu z dachu, stwarzających zagrożenie dla przechodniów.
6. Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych , terenach słu-
    żących komunikacji publicznej i innych, nie wymienionych w ust. 2 i 3
    regulują przepisy art.5 ust. 2,3,4 i 5 ustawy o utrzymaniu czystości i po-
   rządku w gminach.
              
7. Mycie pojazdów samochodowych można przeprowadzić pod warunkiem,
    że ścieki odprowadzane są do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych
    po przejściu przez odstojnik.             
    Zabrania się odprowadzania ścieków bezpośrednio do zbiorników wodnych
    lub do ziemi.
8. Naprawy pojazdów, związane z ich bieżącą eksploatacją, mogą być prze-
    prowadzane w obrębie nieruchomości , jeżeli nie spowodują zanieczysz-
   czenia wód i gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.
 
                                               Rozdział  3
            Zasady zbierania i pozbywania się odpadów komunalnych
                                       i nieczystości ciekłych
                                            
                § 4    

1.      Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego

zbierania następujących rodzajów odpadów: domowych organicznych,
szkła białego, opakowań z plastiku, baterii i akumulatorów, wielkogabary-
towych.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia jej w dostateczną
ilość pojemników służących do gromadzenia odpadów domowych organi-
cznych.

2.      Do selektywnego gromadzenia odpadów stosowane są pojemniki podzielo-

ne na poszczególne frakcje odpadów. Zbiórka odpadów odbywa się do po-
jemników ustawionych w poszczególnych miejscowościach gminy, szko-
łach, sklepach. 

3.      Zabrania się zbierania śniegu, lodu, gorącego popiołu, żużlu i odpadów

wielogabarytowych w pojemnikach /workach przeznaczonych do zbie-
rania odpadów  określonych w ust.1.

4.      W przypadku krótkotrwałego zwiększenia ilości odpadów komunalnych,