ˆ
Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informację
Szczegóły informacji
*ocena pracy dydaktycznej na
podstawie wyników mierzenia jakości
(Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat
pracowni komputerowych w szkołach na terenie Gminy
Lubrza (Kuratorium Oświaty),
*realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej „Turystyka w Gminie
i Regionie” (dyr. szkół),
*współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w zakresie krzewienia
kultury i kultywowania polskich tradycji (dyr. szkół, p. Rawski),
7.
Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za rok
2004.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia za pracę i przyznania dodatku
specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na rok 2005.
10.
Przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki
i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2004.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania
nauczycieli.
12.
Interpelacje i wnioski radnych.
13.
Odpowiedzi na interpelacje.
13. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Rady Gminy w Lubrzy.
14.
Dyskusja i wnioski.
Radny Jan Kaniecki zabrał
głos i złożył wniosek w sprawie omówienia pkt. 10 (Podjęcie uchwały w sprawie
przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli), po pkt.5 ujętym w porządku
obrad
W dalszej kolejności
swojej wypowiedzi Zastępca
Przewodniczącego Rady Gminy
–
Stanisław Kluczkiewicz poddał pod głosowanie:
* wniosek radnego Jana
Kanieckiego, który został przyjęty przy
13 głosach za,
*porządek
obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy - porządek obrad
został przyjęty przy 13 głosach za
Odnośnie pkt.3
„Informacja z prac Wójta
między sesjami”.
Do
przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Wójt
Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*wizja lokalna bunkrów „Pętla Boryszyńska” – 31.12.2004r.
-w komisji udział
wzięli:
p.B. Kołakowski, p. A. Mieczyńska, p. J.
Pilczuk,
-po przeprowadzeniu
wizji, spisaniu protokołu, wystosowane zostało pismo w sprawie
natychmiastowego usunięcia stwierdzonych
nieprawidłowości j.n.:
*bezpieczeństwa wejść i wyjść do wszystkich
obiektów,
*zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych
wewnątrz obiektów,
*zabezpieczenia dostępu do ścisłego
rezerwatu nietoperzy,
*uprzątnięcia nieczystości znajdujących się
w wewnątrz i w pobliżu wejść do obiektu,
*zapewnienie osoby dozorującej podziemną
trasę turystyczną w czasie sezonu
jesienno-zimowego,
*wyznaczono termin 30 dniowy w sprawie
usunięcia nieprawidłowości,
*w przypadku nie wykonania powyższych
nieprawidłowości umowa dzierżawy zostanie
rozwiązana.
*opracowanie koncepcji na wykonanie wodociągu
miejscowości
Mostki –
Przełazy – Zagórze
-termin wykonania
zadania 31.01.2005r.,
-koncepcja wykonana
zostanie przez Firmę EOTERM-PRIM za kwotę 3.660-zł.,
-po przeprowadzeniu
renowacji studni w miejscowości Mostki,
podjęto decyzję o wykonaniu
modernizacji odwiertu,
*harmonogram zebrań wiejskich
-24.01.2005r. Lubrza godz. 17.00
-25.01.2005r. Nowa wioska godz. 18.00
-26.01.2005r. Boszyszyn godz. 18.30
-27.01.2005r. Buczyna/Zagaje godz. 18.00
-28.01.2005r. Staropole godz. 18.00
-01.02.2005r. Bucze godz. 18.00
-02.02.2005r. Zagórze godz. 18.00
-marzec 2005r. Mostki
-marzec 2005r. Przełazy
*Biuro Finansów
Publicznych „BFP” – Leszno
-podjęta została decyzja
o przeprowadzeniu przez powyższą firmę kontroli finansowej
w referacie
finansowym,
-powołana została wewnętrzna
stała komisja w składzie: skarbnik, sekretarz + pracownik
merytoryczny, która będzie kontrolowała
poszczególne stanowiska pracy i jednostki
organizacyjne: OSP, J K, GOK, szkoły,
*gmina zakupiła samochód BUS – Lublin,
-koszt zakupu samochodu
– 15.000-zł.,
- samochód, który był
wykorzystywany do celów gospodarczych uległ wypadkowi,
-gmina planuje
uszkodzony po wypadku samochód sprzedać,
-odszkodowanie za
samochód wypłacone zostało w wysokości 8.700-zł.
*podjęto decyzję o powołaniu kierownika Jednostki
Komunalnej w Lubrzy
-zostanie ogłoszony
konkurs na kierownika Jednostki Komunalnej,
-ogłoszenie o konkursie
opublikowane zostanie w Gazecie Lubuskiej i „Dzień”,
-kierownik Jednostki
Komunalnej będzie jednocześnie pełnił obowiązki byłego inspektora
ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
*spotkanie z dyr. szkół i Zespołem Nauczycielstwa
Polskiego – 12.01.2005
i 19.01.2005r.
-tematem spotkania było:
*funkcjonowanie placówek oświatowych,
*omówienie regulaminu przyznawania
nauczycielom dodatków i innych elementów
wynagradzania,
*Gminny Ośrodek Kultury w Lubrzy
-po przeprowadzeniu
kontroli przez RIO sporządzony został protokół, w którym zawarte
zostały zalecenia pokontrolne i jednym z zaleceń
jest powołanie uchwały Rady Gminy
w Lubrzy Gminnego Ośrodka Kultury w Lubrzy,
-Wójt chciałby uzyskać
opinię Rady Gminy na jakich zasadach ma działać w/w instytucja,
*obowiązkowe ubezpieczenie rolników z terenu gminy
-Wójt przypomniał , iż
wszyscy rolnicy muszą ubezpieczyć się,
-Wójt oznajmił, iż jego
zdaniem korzystną firmą ubezpieczeniową jest TUW,
zaproponował w swojej wypowiedzi zorganizowanie
spotkania z w/w firmą
ubezpieczeniową i rolnikami z terenu gminy,
Odnośnie pkt.4
„Zasady gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w aspekcie
zarządzania majątkiem na terenie Gminy Lubrza”.
Głos zabrał p. Budrewicz
– ANR w Zielonej Górze i poinformował, iż nieruchomości/grunty sprzedawane są
na zasadzie:
-przetargu ograniczonego
organizowanego dla mieszkańców gminy i
rolników,
-przetargu
nieograniczonego organizowanego na
wniosek gminy i izb rolniczych.
Informacja o przetargu
nieograniczonym oraz zasadach zbycia nieruchomości/gruntu umieszczane są na
stronie internetowej i na tablicach ogłoszeniowych w gminach.
W dalszej części swojej
wypowiedzi poinformował o kolejnej formie sprzedaży nieruchomości/gruntu. Jest
to pierwszeństwo nabycia gruntu przez dzierżawcę. Dzierżawca może skorzystać z
prawa pierwokupu nieruchomości po 3 latach od chwili wydzierżawienia
nieruchomości. Natomiast w przypadku kiedy dzierżawca przekazuje nieruchomość
umową cesji np. na syna, wówczas okres 3 lat liczony jest od momentu
przekazania nieruchomości na w/w osobę. Kończąc wypowiedź poinformował, iż
rolnicy sąsiedniej gminy posiadający grunty na terenie naszej gminy mogą
składać wnioski do ANR o upełnorolnienie.
Sołtys Stanisław Kendzia
oznajmił, iż dzierżawca - p. Hukiewicz doprowadził gospodarstwo rolne wraz z
zabudowaniami do ruiny. W związku z tym zwrócił się z zapytaniem, dlaczego ANR
nie rozwiąże umowy z tym dzierżawcą?
Ponownie głos zabrał p.
Budrewicz – ANR w Zielonej Górze oznajmił, iż w przypadku kiedy dzierżawca nie
wywiązuje się z warunków umowy dzierżawy, agencja przystępuje do rozwiązania
takiej umowy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował,
iż z p. Wójtem planuje
przeprowadzić rozmowę na temat rozwiązania problemu dot. dzierżawcy - p.
Hukiewicz.
Radny Bolesław
Kołakowski zabrał głos i zwrócił się z zapytaniem, kto jest uprawniony do
ustalania cen
wyjściowych nieruchomości/gruntu do sprzedaży?
Przedmówca zabrał głos i
poinformował, że każda nieruchomość
wyceniana jest przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Ponadto agencja ma
uprawnienia do obniżenia wartości ceny nieruchomości zabudowanej o 10% w
przypadku gdy pierwszy przetarg nie dojdzie do skutku.
Radny Piotr Śramkiewicz
zabrał głos i poinformował, iż budynki dzierżawione przez p. Hukiewicza są
dewastowane, a na terenie tej
nieruchomości panuje ogólny bałagan.
Komisja niejednokrotnie
próbowała wejść na teren posesji celem przeprowadzenia kontroli, niestety
dzierżawca zasłaniając się przepisami zoohigienicznymi nie wpuścił członków
komisji na w/w teren.
Ponadto radny oznajmił,
iż stan techniczny zabudowań grozi katastrofą budowlaną i stwarza zagrożenie
dla osób z zewnątrz. Na zakończenie swojej wypowiedzi zwrócił się z prośbą do
przedstawiciela ANR – Zielona Góra o definitywne rozwiązanie powyższego tematu
poprzez zerwanie umowy dzierżawy.
Wójt Eugeniusz
Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, iż powyższy temat omawiany jest praktycznie
na każdej sesji Rady Gminy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, iż
p. B. Hukiewicz posiada zaległości w podatkach i zaległość w 2004 wynosiła 40.334-zł.
Pan B. Hukiewicz
uiszczał podatki w czasie, kiedy obowiązywały
bony paliwowe – do końca 2003r.
Od roku 2000 płatnik
cyklicznie występował z wnioskami o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań
podatkowych i taką pomoc uzyskiwał do roku 2003, która przedstawia się w sposób
następujący:
*06.11.2000r. decyzją
Wójta umorzono odsetki w kwocie 22.209-zł.,
*13.11.2002r. umorzono
zaległy podatek za rok 2001, 2002 w łącznej kwocie 60.932-zł.,
*13.11.2002r. umorzono
odsetki w kwocie 48.000-zł.,
*30.10.2003r. decyzją
Wójta odroczono termin płatności III raty podatku rolnego za rok 2003
do 16.12.2003r.
Wójt oznajmił, iż p.
Bartosz Hukiewicz jest bardzo trudnym podatnikiem i dalsza dzierżawa lub
sprzedaż wspomnianej nieruchomości dla w/w podatnika spowoduje dalsze
narastanie zaległości podatkowych. Na zakończenie swojej wypowiedzi oznajmił,
iż Agencja Nieruchomości Rolnej Skarbu Państwa – Zielona Góra otrzymała pismo z
powyższą informacją.
Ponownie głos zabrał p.
Budrewicz i zwrócił się z prośbą o wystosowanie pisma do ANR
w sprawie wysokości
zadłużenia podatkowego (ilość rat) przez
p. B. Hukiewicz.
W dalszej części swojej
wypowiedzi oznajmił, iż niniejsze pismo będzie podstawą do rozwiązania umowy
dzierżawy w trybie natychmiastowym.
Radca Prawny – Edward
Strzelecki zabrał głos i oznajmił, iż p. B. Hukiewicz nie posiada żadnego
majątku, od momentu zawarcia umowy cesji. Na etapie prowadzenia procedury
windykacyjnej stwierdza się, że Pan Bartosz Hukiewicz posiada wyłącznie ziemię,
która jest w części obsiana, a na te grunty obsiane zostało już wszczęte
postępowanie egzekucyjne.
W przypadku kiedy
wierzyciel wskazuje komornikowi, iż P. B. Hukiewicz sprzedaje mleko lub zboże
itp., ostatecznie okazuje się, że dłużnik nie jest właścicielem sprzedawanego
zboża oraz mleka, ze względu na to, iż sporządzone są już znacznie wcześniej
umowy przewłaszczenia. I związku z powyższym komornik nie podejmuje w tej
sprawie czynności egzekucyjnej.
W dalszej części swojej
wypowiedzi poinformował, iż komornicy sądowi mają mniej możliwości działania na
zewnątrz i dlatego nie jest przez nich zajmowany żywy inwentarz.
Reasumując temat
poinformował, iż należne gminie pieniądze będą ściągane od dłużnika.
W dalszej części swojej
wypowiedzi Radca Prawny omówił sprawę opłat za dostawę wody do Gospodarstwa
Rolnego – B. Hukiewicz. Na dzień dzisiejszy jest wydany wyrok pozytywny przez
Sąd Rejonowy w Świebodzinie. Obecnie gmina czeka na jego uprawomocnienie.
Radny Bolesław
Kołakowski zabrał głos i zasugerował wystosować zażalenie do Izby Rolniczej, że
ich członkowie są nie widoczni i nie interesują się problemami. Ponadto
oznajmił, iż Prokuratura powinna zająć się tematem ściągalności należności od
dłużnika – p. B. Hukiewicz.
Ponownie głos zabrał Radca
Prawny i poinformował, iż windykacja jest prowadzona prawidłowo i zgodnie z
prawem.
Pani Skarbnik – Helena
Domagała zabrała głos i poinformowała, że nowy dzierżawca gospodarstwa rolnego
Zagórze nie przesyła obraźliwe pisma i
nie płaci podatków. W dalszej części swojej wypowiedzi zwróciła się z prośbą do
p. Budrewicza aby przyjrzał się dokładnie nowemu dzierżawcy
Pan Budrewicz – ANR –
Zielona Góra oznajmił, iż stanowisko radnych Gminy Lubrza zostanie przekazane
dla dyrektora celem podjęcia decyzji w przedmiotowej sprawie.
Odnośnie pkt.4
„Informacja na
temat funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Lubrza
*ocena pracy dydaktycznej na podstawie wyników
mierzenia jakości (Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat pracowni komputerowych w
szkołach na terenie Gminy
Lubrza (Kuratorium
Oświaty),
*realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej
„Turystyka w Gminie
i Regionie”
(dyr. szkół),
*współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w
zakresie krzewienia
kultury i kultywowania polskich
tradycji (dyr. szkół, p. Rawski)”.
Wójt – Eugeniusz
Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, że na utrzymanie oświaty z budżetu gminy
wydatkowane są środki w wysokości 50% i
w 2005r. zaplanowano na ten cel
2.565,766-zł. w tym subwencja oświatowa w wysokości 1.724.000-zł.
(2004r. wynosiła
1.810.000-zł.).
Wydatki rzeczowe:
*Zespół Szkół
Samorządowych w Lubrzy 75.000-zł.
*Publiczna Szkoła
Podstawowa w Mostkach 30.000-zł.
*Publiczna Szkoła
Podstawowa w Boryszynie 20.000-zł.
Koszt dowozu dzieci:
*2001r. 67.800-zł.
*2002r. 41.520-zł.
*2003r. 43.000-zł.
*2004r. 80.000-zł.
*2005r. 106.000-zł.
Liczba uczniów:
*2002r. 494
*2003r. 476
*2004r. 420 + 22 (oddział zerowy)
Dotacja gminy na 1
ucznia – koszt utrzymania 1 ucznia rocznie:
2003r. 2004r.
*ZSS Lubrza 3.238-zł. 4.134-zł.
*PSP Mostki 4.503-zł. 5.933-zł.
*PSP Boryszyn 3.562-zł. 3.934-zł.
Średnia na 1 ucznia
wynosi 4.366-zł.