w sprawie
utworzenia Zakładu Budżetowego „EKO - FORT”.
Na podstawieart. 18 ust. 2 pkt
9 lit. hustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.:
Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.
1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz.
U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz.
1441) w związku z art. 19 ust. 2 pkt 2ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach
publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 ze zm.: Dz. U. z2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr
88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003
r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189
poz. 1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264,
Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14
poz. 114, Nr 64 poz. 565)
Rada Gminy Lubrza
uchwala, co następuje:
§ 1
Z dniem 1 stycznia 2006r. tworzy się Zakład Budżetowy pn.
„ EKO - FORT”
z siedzibą w Lubrzy.
§ 2
1.Przedmiotem
działania zakładu będzie:
1)bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych
potrzebmieszkańców gminy przez
świadczenie usług komunalnych
2)zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego
Szlaku Fortyfikacji ze szczególnym uwzględnieniem organizacji ruchu
turystycznego po Pętli Boryszyńskiej.
3)Szczegółowy zakres przedmiotu działalności, a także
organizację oraz zasady funkcjonowania zakładu określa statut
§ 3
1)Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” prowadzić będzie
gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie z dnia 26 listopada
1998r. o finansach publicznych (tekstjednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn.
zm.)
2)Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” przejmuje
zobowiązania i należności po zlikwidowanej Jednostce Komunalnej w Lubrzy.
3)Pracownicy Jednostki Komunalnej w Lubrzy
z dniem 1 stycznia 2006r. stają się pracownikami Zakładu Budżetowego w Lubrzy w rozumieniu art.
23 1 ustawyz dnia 26
czerwca 1974r. Kodeks Pracy (tekst jednolity: Dz.U. z
1998r. Nr 21 poz. 94 z późn. zm.)
w sprawie: likwidacji jednostki budżetowej pod nazwą
„Jednostka Komunalna
w Lubrzy”.
Na
podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. "h" ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z
2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.
558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr
80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr116
poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz.
1441) oraz art.18 ust.3 pkt
2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity:
Dz. U z 2003r. nr 15 poz.148, ze zm.: Dz. U. z2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr
88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003
r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz.
1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123
poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114,
Nr 64 poz. 565
uchwala się, co następuje:
§1. Likwiduje się jednostkę
budżetową pod nazwą „Jednostka Komunalna w Lubrzy.
§2. Likwidacja jednostki
budżetowej pod nazwą „Jednostka Komunalna” w Lubrzy
następuje z dniem 31.12.2005r.
§3. Czynności likwidacyjne powierza się Kierownikowi
Jednostki Komunalnej w Lubrzy.
w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż
nieruchomości gruntowej zabudowanej
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 9 lit."a" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm. Dz. U. z
2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr
214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004
r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) oraz
art.13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia
1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261
poz. 2603 zezm.: Dz. U. z 2004 r. nr
281 poz. 2782, Dz. U. z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420, Nr 175,
poz.1459),
uchwala się co następuje:
§ 1.Wyraża się zgodę na sprzedaż nieruchomości
zabudowanej
budynkiem gospodarczym, oznaczonąw ewidencji gruntów jako działka nr
259/5 - o pow. 0,0200 ha, położona
w obrębie wsi Lubrza, dla której Sąd Rejonowy w Świebodzinie prowadzi Księgę
Wieczystą KW nr 11885.
w sprawie: ustalenia minimalnych miesięcznych stawek
czynszu najmu za lokale użytkowe
Na podstawie art. 40 ust.2 pkt 3ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. nr 142
poz. 1591, ze zm. Dz. U. z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz.
984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr
162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Dz. U. z
2005 r. Nr 172 poz. 1441), uchwala się,
co następuje:
§1. 1.Ustala się minimalne miesięczne stawki
czynszuza 1m2 powierzchnilokalu użytkowego na terenie Gminy Lubrza, w
wysokości:
* 5,00 zł (netto)- za lokal przeznaczony na
świadczenie usług medycznych istomatologicznych, w Lubrzy przy ul. Świebodzińskiej 18,
* 4,00 zł (netto)- za lokal przeznaczony na
świadczenie usług medycznych w miejscowości Mostki 17.
2.Ustala się minimalną stawkę
czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie dobywynajem świetlic wiejskich , socjoterapeutycznych, na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne i inne imprezy
150,00
sylwester
300,00
3.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem sali Gminnego Ośrodka Kultury wLubrzy przy ul. Świebodzińskiej,
na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne
i inne imprezy
100,00
sylwester
400,00
pokazy
100,00
4.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie dobywynajem
stołówki szkolnej w Zespole Szkół Samorządowych w Lubrzy,
na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
wesela
650,00
inne uroczystości rodzinne
200,00
zabawy
400,00
wynajem sali gimnastycznej osobom
prywatnym
50,00
za 1 godzinę
5.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem pomieszczeń w budynkach w Publicznej Szkole Podstawowej w Boryszynie i Mostkach, na organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł.
uroczystości rodzinne
200,00
wesela
600,00
zabawy
300,00
inne imprezy
100,00
§2Do stawek ustalonych w §1dolicza
się podatek VAT w wysokości 22%.
§3.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§4. Uchwała wchodzi w życie z po upływie 14 dni
od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego iz mocą obowiązującą od dnia01.01.2006r.
w sprawie:
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006r.
Na podstawie §
102 Statutu Gminy Lubrza uchwalonego Uchwałą Nr VI/43/2003r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy
Lubrza Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646)
w związku z art.18a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 zm. Dz. U z 2002r. Nr 23 poz.
220 Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U.
z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz. 1055,
Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441)
uchwala się co następuje:
§1. Zatwierdza się plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2006
r.
Lp.
Wykaz jednostek poddanych kontroli
Termin posiedzenia komisji
Termin kontroli kompleksowej
jednostek
1
Udzielenie absolutorium
dla Wójta Gminy Lubrza za rok 2005.
w sprawie
uchwalenia budżetu Gminy Lubrza na rok 2006
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.4, pkt. 10 ustawy z dnia 08 marca 1990
o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr
142 , poz. 1591.) oraz art. 109,art. 110, art. 124 ust. 1
pkt.1,2,3,4,4 a,5,6,7,9,10,11,ust. 2,ust.3, art.128ust.2 pkt iart. 134 pkt. 3ustawy z dnia 26
listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z2003Nr 15 poz. 148 z późn. zmianami)
uchwala się co następuje:
§ 1
I. Ustala się dochody budżetu w wysokości11 243 458,00.
Szczegółowy
podział dochodów według źródeł i działów klasyfikacji
zawiera załącznik Nr 1 do uchwały.
W dochodach ogółem kwotę :
a/ 961 832,00stanowiądotacje na realizacje zadań zleconych z
zakresu
administracji
rządowej i innych zadań zleconych na podstawie
odrębnych ustaw,jak w załączniku Nr 3 douchwały.
b/ 140 000,00stanowią dochodyz tytułu pobierania opłat za
zezwolenia
na sprzedaż alkoholu jak w załączniku Nr 4 do uchwały.
§ 2
I.Ustala
się wydatki budżetu gminy w kwocie13 493 184,jak
w załączniku Nr 2 do uchwały.
II.Z wydatków, o których mowa w ust. I przeznacza się
łącznie na:
1/wydatki bieżące
kwotę5 330 084,00
z tego na :
a/ wynagrodzenia i
pochodne od wynagrodzeń kwotę2 757 117,00
b/ dotacje kwotę214 240,00
c/ obsługę długu ( kredyt bankowy)69 700,00
2/wydatki
majątkowe w kwocie8 163 100,00
z tego:wydatki naprogramy i projekty realizowane ze
środków
pochodzących z
funduszy strukturalnych4 939 000,00
jak
w załączniku Nr 11
3/z
kwoty dotacji, o których mowa w ust. II pkt. 1 litera b przeznacza się
na dotacje pozostałe kwotę, 214 240,00 jak w załączniku Nr 5
III. Ogólna kwota wydatków określona w ust. I
obejmuje także:
1/ wydatki w kwocie 961 832,00na
realizacje zadań zleconych z zakresu
administracji rządowej i innych
zadań zleconych na podstawie odrębnych
ustaw jak w
załączniku Nr 3 do uchwały
2/ wydatki w kwocie 140 000,00
na realizację zadań określonych
w programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
jak w
załączniku Nr 4 do uchwały.
§ 3
1.Deficyt
budżetu gminy w kwocie2 249 726,00 pokryty zostanie
z:1/ pożyczki z WFOŚiGW w
Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
2/ kredytubankowego w banku wyłonionym w drodze
przetargu
w kwocie547 774,00
2.Ustala się
przychody budżetu w kwocie2 744 131,00
a/pożyczki z WFOŚiGW w
Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
b/kredyt
w wysokości 1 042 179,00
z tego:pożyczka i kredyt na wydatki naprogramy i projekty
realizowane ze środkówpochodzących
z funduszy strukturalnych
2 744 131,00
3.Ustala się
rozchody budżetu w kwocie494 405,00
a/ spłata
zaciągniętych kredytów w BOŚ228 898,00
b/ spłata
zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW265 507,00
Zestawienie
przychodów i rozchodów zawiera załącznik Nr 6 do uchwały
§ 4
Tworzy się wieloletni program
inwestycyjny dla Gminy Lubrza na lata
2006–2008 jak w załączniku Nr 7 do
uchwały
§ 5
Ustala się plan przychodów i wydatków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jak w załączniku Nr 8
do uchwały.
§ 6
Ustala się prognozę długu i jego spłaty
na lata2006-2008 zgodnie
z załącznikiem Nr 9 do uchwały
§ 7
1.Ustala się
plany przychodów i wydatków zakładu budżetowego
a/ przychody628 570,00
b/ wydatki628 000,00
zgodniezzałącznikiem nr 10.
§ 8
Upoważnia się Wójta Gminy do :
1.dokonywania
zmian w planie wydatków z wyjątkiem przeniesień między
działami.
2.zaciągania długu oraz do spłat zobowiązań.
3.lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
4.samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 800 000,00
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi
Gminy.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia
2006 i podlega ogłoszeniu
w
sprawie:uchwalenia Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia
26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr.147 poz. 1231 zezm.:Dz. U. z 2001 r. Nr 128 poz. 1401, Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1372,
Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.719, Nr 122 poz. 1143, Dz. U. z 2004 r. Nr 29 poz.
257, Nr 99 poz. 1001, Nr 152 poz. 1597, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr
23 poz.186, Nr 132 poz. 1110, Nr 155 poz. 1298, Nr 179 poz. 1485) uchwala się,
co następuje:
Gminny
Program
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na rok 2005
§
1.
I.Postanowienia
ogólne :
Uzależnienie
od alkoholu jest chorobą społeczną, której konsekwencje dotykają nie tylko
osoby uzależnione, ale także członków ich rodzin i środowisko społeczne.
Dlatego
tez Gminny Program jest adresowany do całej społeczności ze szczególnym
uwzględnieniem młodego pokolenia, które ma tworzyć dobrobyt, wartości rodzinne
i społeczne.
Podstawowym celem programu i wszystkich
podejmowanych działań jest zmniejszenie rozmiarów szkód związanych z
nadużywaniem alkoholu oraz ochrona rodzin dotkniętych problemem alkoholowym.
Program
jest oparty na priorytetach wskazanych przez ustawę z dnia 26 października 1982
r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także jest kontynuacjąprogramów lat ubiegłych.
Diagnoza:
1.Problemy
występujące na terenie naszej gminy:
-spożywanie alkoholu w miejscach publicznych,
-sprzedaż alkoholu nieletnim,
-picie alkoholu przez nieletnich,
-prowadzenie pojazdów przez kierowców pod wpływem alkoholu,
-przemoc w rodzinach,
-uzależnienie i współuzależnienie.
Zasoby:
Problem
profilaktyki i lecznictwa nadzoruje i koordynuje Gminna Komisja ds.
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Jednak rozmiar szkód
wynikających z picia alkoholu jest duży i do zmieszenia istniejących problemów
oraz zapobieganiu nowym problemom powinna aktywniej włączyć się Policja,
szkoła, duchowieństwo.
Cele programu- kierunki działania
1.Inicjowanie działańna rzeczczęstszego podejmowania
interwencji przez funkcjonariuszyPolicji w sytuacjach spożywania alkoholu przed sklepami i innych
miejscach publicznychm.in. boiskach
piłkarskich, na terenie kąpielisk.
2.Podejmowanie działań kontrolnychi interwencyjnych mających na celu
przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Przeprowadzenie eksperymentu
badawczego próby zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie wyglądające na
pełnoletnie. Uczestniczy w nim także osoba, której zadaniem jest interwencja w
przypadku próby sprzedaży alkoholu.
3.Przeprowadzenie badańankietowych w szkołachna temat
możliwości zakupu alkoholu przez nieletnich. Kontrola Policji w miejscach gdzie
gromadzi się młodzież
.
4.Nawiązanie współpracy z policjąw celu zwiększenia liczby kontroli kierowców
pod
względem trzeźwościnaterenie gminy- w zamian możliwości zakupienia alkomatu.
5.Pomoc osobom współuzależnionym i
dotkniętym przemocą poprzez zapewnienie pomocy psychologicznej i socjaterapeutycznej.
6.Wdrożenie procedury „Niebieskie Karty” w przypadkach
interwencji przemocy w rodzinie.
7.Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby
uzależnionej od
alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu, którapowoduje rozpad życia rodzinnego,
demoralizacjemałoletnich, systematycznie
zakłócaspokój lub porządek publiczny.
9.Organizowaniewypoczynku letniego dla dzieci z rodzin uzależnionych z programem
profilaktycznym.
10.Organizowanie w
szkołach profesjonalnych programów profilaktycznych, pogadanek, koncertów,
spektakli teatralnych informujących o szkodliwości alkoholu i środkach psychoaktywnych.
11.Tworzenie miejsc
do czynnego uprawiania sportu, placów gier i zabaw jako bezpieczne miejscezdrowego i trzeźwego stylu życia.
12.Organizowanie i
finansowanie poza lekcyjnych zajęć sportowych, plastycznych, teatralnych.
13.Prowadzenie
edukacji publicznej poprzez zakup materiałów edukacyjnych typu plakaty,
broszury, ulotki
.
14.Kontynuowanie
działalności Punktów Konsultacyjnych dla mieszkańców, w zakresie alkoholizmu i
przemocy w rodzinie.
15.Udzielanie
pomocy materialnej dzieciom z rodzin alkoholowychw zakresie dożywienia, zakupu podręczników,
zeszytów.
16.Organizowanie
konkursów plastycznych i wystaw z zakresu profilaktyki alkoholowej.
17.Współpraca
zOratorium w celu propagowania
abstynencji i trzeźwych obyczajów.
18.Opłacenie
szkoleń i kursów w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów,
nauczycieli i innych grup zawodów, którzy deklarują gotowość podjęcia pracy
profilaktycznej i terapeutycznej z młodymi ludźmi.
19.Podejmowanie działań kontrolnych w
stosunku do podmiotów handlujących alkoholem.
IIPostanowienia końcowe.
1.Finansowanie realizacji niniejszego Programu Profilaktyki i
Rozwiązywania. Problemów Alkoholowych będzie dokonywanie za środków uzyskanych
z rocznych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
wnoszonych przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.
2.Zasady wynagradzania członków komisji:
-za udział w posiedzeniu komisji lub kontroli punktów
sprzedaży napojów alkoholowych członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie w
wysokości 100 zł.
-za udział w czynnościach zmierzających do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się
leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego członkowi Komisji przysługuje
wynagrodzenie w wysokości 120 zł za każdą zakończoną sprawę.
§ 2.
Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRELIMINARZ
Finansowy
Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych na rok2006r.
Lp.
Wyszczególnienie
Kwota
1
Diety komisji
3.000
2
Dożywianie dzieci w szkołach
7,000
3
Składki na ubezpieczenia społeczne
2,483
4
Składki na Fundusz Pracy
355
5
Zakup art. biurowych ,stolików i krzeseł do świetlicy w Nowej Wiosce,Mostkach, Zagórza i
Bucze,środkówczystości,opału
do świetlic,sprzętuRTV,z-p
stołu do pinponga na plac rekreacyjny przy
świetlicy w Staropolu,z-p, przyrządu gimnastycznego
ze zjeżdżalnią dla przedszkola, komplet do gry siatkowej i karuzeli na plac
sportowo rekreacyjny w Boryszynie
35,000
6
Zakup książek dla dzieci z rodzin uzależnionych i
pomocy dydaktycznych do świetlic
5,000
7
Zakup energii w świetlicach
9,000
8
Elewacja świetlicy w Staropolu
, malowanie świetlicy w Buczynie i w Lubrzy
15,000
9
Programy profilaktyczne w szkołach, zakup kolonii
letnich i wycieczki dla dzieci,organizacja zajęć
pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży,koncerty
filharmonii w szkołach , umowy-zlecenia
Napodstawieart. 18ust. 2pkt.8ustawyzdnia8marca1990r.osamorządziegminnym/ tekstjednolity : Dz. U.z2001rokuNr 142poz. 1591 ze zm.:Dz.. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153
poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568,
Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172
poz. 1441/orazart. 10ust. 1 i2ustawyzdnia12stycznia 1991rokuopodatkachiopłatachlokalnych / tekstjednolity:Dz. U.z 2002 roku Nr9, poz. 84ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 200, poz. 1683, Dz. U.
z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 110, poz. 1039, Nr 188 poz. 1840, Nr 200, poz.
1953, Nr 203, poz. 1966, M.P. z 2003 r. Nr 51 poz. 804, Dz. U. z 2004 r. Nr 92
poz. 880, Nr 92 poz. 884, Nr 96 poz. 959, Nr 123 poz. 1291, M.P. Nr 43 poz.
753, Nr 46 poz. 794, Dz. U. z 2005 r. Nr 130 poz. 1087, Nr 164 poz. 1365, Nr
167 poz. 1399, Nr 169 poz. 1419/ orazObwieszczenia Ministra Finansów z dnia 27 października 2005r. w sprawie
wysokości górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /MP z
2005r. Nr 68 poz.. 956/
i Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 13 października2005r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych
obowiązujących w 2006r. (MP z 2005 r. Nr 62poz. 859).
10 grudnia 2004 rokuwsprawie : określeniawysokości stawek podatkuodśrodków transportowychna terenie Gminy Lubrza .
§4
Uchwaławchodziwżyciepoupływie14 dniaoddaty jej ogłoszeniaw Dzienniku Urzędowym
WojewództwaLubuskiego , a
określonew niej stawki obowiązująoddnia 1 stycznia 2006roku .
w sprawie realizacji zadań z zakresu
infrastruktury technicznej oraz zasad ich finansowania, zapisanych w miejscowym
planie zagospodarowania przestrzennego w gminie Lubrza obejmującego teren w
obrębie Przełazy – osiedla „Wenecja”.
Na podstawie
art. 20 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.o planowaniu i
zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r.Nr 80, poz. 717 ze zm.: Dz. U. z 2004 r. Nr 6 poz. 42, Nr 141 poz. 1492, Dz. U. z 2005 r.
Nr 113 poz. 954, Nr 130 poz. 1087), art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984,
Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r.
Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr
102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr
172 poz. 1441) oraz art. 111 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o
finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003
r. Nr 15, poz. 148 ze zm.: Dz. U. z 2000 r. Nr 122
poz.1315; Dz. U. z 2001 r. Nr 88 poz. 961; Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300; Dz. U. z 2003 r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr
166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851; Dz. U. z 2004 r. Nr
19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz.
2135, Nr 273 poz. 2703; Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz.
114, Nr 64 poz. 565), Rada Gminy w Lubrzy rozstrzyga co następuje:
1.Z
ustaleń zawartych w uchwale w sprawie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego wymienionego wyżej terenu oraz z przeprowadzonej analizy i
wykonanej prognozy skutków finansowych uchwalenia tego planu wynika, że
realizacja zapisanych w nim zadań z zakresu infrastruktury technicznej nie
pociąga za sobą wydatków z budżetu gminy.
2.Nakłady
związane z realizacją zapisów zawartych w przedmiotowej uchwale, w tym
inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej stanowią zamierzenia
realizacyjne inwestora i będą w całości finansowane ze środków pozabudżetowych
gminy.