Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Lubrzy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Protokół XXVI/2005r.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-11-03 10:38:55 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Protokół V/2003

Protokół  XXVI/2005r.

 
z  XXVI zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 30.06.2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1340
Podjęto uchwały nr  od XXVI/158/2005r. do XXVI/163/2005r.
Obradom przewodniczył Zastępca Przewodniczącego  Rady Gminy Lubrza – Stanisław Kluczkiewicz, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 10 radnych na stan 15.
Radni: Radosław Noworyta, Jan Kaniecki nie usprawiedliwili  swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Radni: Kazimierz Koszucki i Bolesław Kołakowski usprawiedliwili swoją nieobecność na posiedzeniu sesji Rady Gminy w Lubrzy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz otworzył XXVI zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.            Informacja z prac Wójta między sesjami.

4.            Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

5.            Interpelacje i wnioski radnych.

6.            Odpowiedzi na interpelacje.

7.            Informacja na temat wywiązywania się Gminy z obowiązków

            administrowania wodami śródlądowymi na terenie Gminy Lubrza
            wynikających z ustawy „Prawo Wodne”, ze szczególnym uwzględnieniem
            dostępu powszechnego do wód i jezior
            (zaproszony gość p. Marek Maciejewski,  godz. 11.00)

8.            Informacja na temat opracowania miejscowego planu zagospodarowania

            przestrzennego Gminy Lubrza obejmującego teren w obrębie Przełazy
            – osiedle „Wenecja” (godz. 12.00).

9.            Podjecie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków

            budżetowych na rok 2005.

10.        Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/152/2005r.

Rady Gminy w Lubrzy z dnia 31 marca 2005r. w sprawie uchwalenia
Programu Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami
dla Gminy Lubrza na lata 2004 – 2011 (rozstrzygniecie nadzorcze
z dnia 29.04.2005r.).

11.       Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego

           Gminy Lubrza.

12.       Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia opinii o projekcie planu aglomeracji

           Lubrza.

13.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości

             (dot. nieruchomości położonej w Przełazach, działka nr 238/1
             o pow. 0,0096 ha – rozstrzygniecie nadzorcze z dnia 29.04.2005r).

14.       Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości

            gruntowej  (dot. nieruchomości położonej w obrębie wsi Zagaje, działka nr 111
              o pow. 0,2500 ha).
15.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.

16.       Dyskusja i wnioski.

-dyskusja na temat odpłatnego przekazania sieci wodociągowej  
              (Stowarzyszenie właścicieli Domków „Goszcza” w Lubrzy).
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy
-Stanisław Kluczkiewicz poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 9 głosach za
(nie brała w głosowaniu radna Urszula Maczalska, ponieważ nie dotarła na posiedzenie sesji Rady Gminy Lubrza).
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Radna Urszula Maczalska dotarła na posiedzenie sesji Rady Gminy w Lubrzy.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan  Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
 
*przetarg – kanalizacja sanitarna Przełazy, Mostki, Zagórze
-Wójt poinformował, że procedura przetargowa dot. powyższej inwestycji nie została jeszcze
  zakończona,
-p. Radosław Bujak (osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu) przedstawił
  szczegółową informację na temat prowadzenia oraz  zakończenia, procedury
   przetargowej, w dalszej części swojej wypowiedzi oznajmił, iż wykonawca na wykonanie
   powyższej inwestycji zostanie wyłoniony pod koniec lipca br.
*modernizacja rzeki Rakownik
-odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyła Gmina Lubrza,  Nadleśnictwo - Świebodzin,
  WZUMR – dyr. p. Warcholak, oraz p. R. Skonieczek, podczas spotkania podjęto decyzję
  w sprawie udrożnienia kanału rzeki Rakownik poprzez usuniecie drzew, konarów oraz
   trzciny,
-powyższe zadanie zostało uzgodnione z Wojewodą oraz  WZUMR,
*wykonanie placu zabaw
-miejscowość Staropole
-sieć kanalizacyjną + szambo wykonano za kwotę 5.220-zł.,
-plac rekreacyjny wykonano za kwotę 14.000-zł.
-miejscowość Lubrza
-plac do gier sportowych wykonano za kwotę 5.500-zł.
-stół do ping-ponga za kwotę 2.360-zł.
-komplet do boiska siatkowego  za kwotę 2.500-zł.
-miejscowość Boryszyn
-zjeżdżalnia za kwotę 4.215-zł.
-miejscowość Nowa Wioska
-komplet do siatkówki plażowej za kwotę 500-zł.
*organizacja i przygotowanie imprezy „Zlot miłośników pojazdów militarnych”
-Wójt poinformował, iż do organizacji imprezy zaangażowani zostali: jednostka wojskowa,
  policja, żandarmeria wojskowa, ochrona, służby medyczne itp.,
-koszt imprezy ogółem 72.500-zł.
-wpływy 68.000-zł.
*organizacja dożynek
-wspólnie z sołtysami podjęto decyzję o zorganizowaniu dożynek w dniu 10.09.2005r. we wsi
  Boryszyn,
*bezpieczeństwo podczas sezonu turystycznego
-zostanie oddelegowanych 4 policjantów na teren Gminy Lubrza od 01.07.2005r.
  do 31.08.2005r.,
-gmina przygotowała na w/w okres węzeł sanitarny,
*jubileusz 60-lecia OSP – Nowa Wioska
-w dniu 21.05.2005r. odbyła się powyższa uroczystość,
-gmina wsparła imprezę organizacyjnie oraz finansowo,
*przygotowanie wniosków o dofinansowanie do Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr”
-zostały złożone wnioski o dofinansowanie następujących imprez:
I.          „Zlot miłośników pojazdów militarnych”
                        1.CBC Phare   -wniosek nie został zaakceptowany,
            2.INTEREG IIIA – mikroprojekty,

II.                 „Noc nenufarów”

1.CBC Phare,
2. INTEREG IIIA – mikroprojekty – wniosek został odrzucony,

III.               „Muzyka językiem Europy”

1.CBC Phare,
*przyznanie stypendium dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Lubrza
-złożonych zostało 150 wniosków,
-wydano 109 decyzji przyznających na kwotę 19.651-zł., stypendium przyznano na
  okres od IV – VI 2005r.,
-do końca br. pozostało do wykorzystania 13.000-zł.,
*posiłki dla dzieci w szkołach
-Wójt oznajmił, że posiłki nie mogą być dowożone samochodem BUS, ponieważ nie spełnia
  on warunków sanitarnych,
-posiłki przygotowywane będą przez pracowników w szkołach,
*modernizacja chodników po wykonaniu gazociągu
-podjęto decyzję o zakupie polbruku, który wyłożony zostanie przez firmę MOW,
*modernizacja drogi w miejscowości Mostki
-Wójt poinformował, że wzdłuż drogi wykonane zostaną chodniki oraz zlikwidowane będą 
  koleiny,
*wykonano wymianę złoża filtracyjnego w stacji uzdatniania – Mostki, Bucze
   oraz czyszczenie hydrantów
*przekazanie gruntów
-grunty k/bunkrów (6 ha), boisko sportowe – Zagaje, park – Zagórze zostały przekazane
  od ANRSP na rzecz gminy, teren k/bunkrów ( 3 ha) nie został nadal przekazany),
*wykonanie projektu technicznego na system grzewczy w ZSS w Lubrzy
   (odnawialne źródło energii + gaz)
-dokumentacja wykonana została za kwotę 18.000-zł.,
*organizacja imprezy „Noc Nenufarów”
-koszt ogółem imprezy             80.000-zł.,
-dochody                                85.000-zł.,
 
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami”.
 
Punkt nie został omówiony, ponieważ PRG nie uczestniczył w posiedzeniu sesji Rady Gminy.
 
Odnośnie pkt.5
 
„Interpelacje i wnioski radnych”.
 
Lp.
Wnioski
 
 
 
1
 
 
 
2