w sprawie
utworzenia Zakładu Budżetowego „EKO - FORT”.
Na podstawieart. 18 ust. 2 pkt
9 lit. hustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.:
Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.
1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz.
U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz.
1441) w związku z art. 19 ust. 2 pkt 2ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach
publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 ze zm.: Dz. U. z2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr
88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003
r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189
poz. 1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264,
Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14
poz. 114, Nr 64 poz. 565)
Rada Gminy Lubrza
uchwala, co następuje:
§ 1
Z dniem 1 stycznia 2006r. tworzy się Zakład Budżetowy pn.
„ EKO - FORT”
z siedzibą w Lubrzy.
§ 2
1.Przedmiotem
działania zakładu będzie:
1)bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych
potrzebmieszkańców gminy przez
świadczenie usług komunalnych
2)zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego
Szlaku Fortyfikacji ze szczególnym uwzględnieniem organizacji ruchu
turystycznego po Pętli Boryszyńskiej.
3)Szczegółowy zakres przedmiotu działalności, a także
organizację oraz zasady funkcjonowania zakładu określa statut
§ 3
1)Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” prowadzić będzie
gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie z dnia 26 listopada
1998r. o finansach publicznych (tekstjednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn.
zm.)
2)Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” przejmuje
zobowiązania i należności po zlikwidowanej Jednostce Komunalnej w Lubrzy.
3)Pracownicy Jednostki Komunalnej w Lubrzy
z dniem 1 stycznia 2006r. stają się pracownikami Zakładu Budżetowego w Lubrzy w rozumieniu art.
23 1 ustawyz dnia 26
czerwca 1974r. Kodeks Pracy (tekst jednolity: Dz.U. z
1998r. Nr 21 poz. 94 z późn. zm.)
w sprawie: likwidacji jednostki budżetowej pod nazwą
„Jednostka Komunalna
w Lubrzy”.
Na
podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. "h" ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z
2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.
558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr
80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr116
poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz.
1441) oraz art.18 ust.3 pkt
2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity:
Dz. U z 2003r. nr 15 poz.148, ze zm.: Dz. U. z2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr
88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003
r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz.
1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123
poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114,
Nr 64 poz. 565
uchwala się, co następuje:
§1. Likwiduje się jednostkę
budżetową pod nazwą „Jednostka Komunalna w Lubrzy.
§2. Likwidacja jednostki
budżetowej pod nazwą „Jednostka Komunalna” w Lubrzy
następuje z dniem 31.12.2005r.
§3. Czynności likwidacyjne powierza się Kierownikowi
Jednostki Komunalnej w Lubrzy.
w
sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie gminy Lubrza.
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 1996
r. Nr 132, poz.622, ze . zm.: Dz. U. z 1997 r. Nr 60 poz. 369, Nr 121 poz. 770,
Dz. U. z 2000 r. Nr 22 poz. 272, Dz. U. z 2001 r. Nr 100 poz. 1085, Nr 154 poz.
1800, Dz. U. z 2002 r. Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2003 r. Nr 7 poz. 78, Dz. U. z
2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, Dz. U. z 2005 r. Nr 85 poz. 729, Nr
175 poz. 1458) Rada Gminy w Lubrzy uchwala:
Regulamin utrzymania czystości i
porządku na terenie Gminy Lubrza, nazwany później Regulaminem, w następującej
treści:
Rozdział 1
Postanowienia
ogólne
§ 1
Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania
czystości i porządku
na terenie Gminy Lubrza.
§ 2
Regulamin
obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz oso-
by przebywające czasowo na terenie Gminy Lubrza.
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenach nieruchomości i w
miejscach publicznych
§ 3
1.Właściciele nieruchomości zobowiązani
są do utrzymania na ich terenie
porządku, czystości oraz należytego
stanu sanitarno-higienicznego.
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątania błota,
śniegu,
lodu i innych
zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionej do
użytku publicznego.
3. Utrzymanie czystości i porządku na chodniku położonym
bezpośrednio
przy granicy
nieruchomości regulują przepisy art.5 ust.1 pkt 4 ustawy o
utrzymaniu czystości i
porządku w gminach.
4. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie
, nato-
miast innych
zanieczyszczeń w miarę potrzeb.
5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli i
nawisów
śniegu z dachu,
stwarzających zagrożenie dla przechodniów.
6. Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych ,
terenach słu-
żących
komunikacji publicznej i innych, nie wymienionych w ust. 2 i 3
regulują przepisy art.5
ust. 2,3,4 i 5 ustawy o utrzymaniu czystości i po-
rządku w gminach.
7. Mycie pojazdów samochodowych można przeprowadzić pod warunkiem,
że ścieki odprowadzane
są do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych
po przejściu przez
odstojnik.
Zabrania się
odprowadzania ścieków bezpośrednio do zbiorników wodnych
lub do ziemi.
8. Naprawy pojazdów, związane z ich bieżącą eksploatacją, mogą być
prze-
prowadzane w obrębie
nieruchomości , jeżeli nie spowodują zanieczysz-
czenia
wód i gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.
Rozdział3
Zasady zbierania
i pozbywania się odpadów komunalnych
i
nieczystości ciekłych
§ 4
1.Właściciele
nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego
zbierania następujących rodzajów
odpadów: domowych organicznych,
szkła białego, opakowań z plastiku,
baterii i akumulatorów, wielkogabary-
towych.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek
wyposażenia jej w dostateczną
ilość pojemników służących do
gromadzenia odpadów domowych organi-
cznych.
2.Do selektywnego
gromadzenia odpadów stosowane są pojemniki podzielo-
ne na poszczególne
frakcje odpadów. Zbiórka odpadów odbywa się do po-
jemników ustawionych w
poszczególnych miejscowościach gminy, szko-
łach, sklepach.
3.Zabrania się
zbierania śniegu, lodu, gorącego popiołu, żużlu i odpadów
wielogabarytowych w pojemnikach
/workach przeznaczonych do zbie-
rania odpadówokreślonych w ust.1.
4.W przypadku
krótkotrwałego zwiększenia ilości odpadów komunalnych,
właściciel nieruchomości zgłasza ten
fakt firmie świadczącej usługi w
zakresie odbierania odpadów, w celu
ustalenia warunków ich odbioru.
5.Miejsca
gromadzenia odpadów stałych powinny być przygotowane zgo-
dnie z przepisami § 22 rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia
12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie
(Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.).
6.Właściciel
nieruchomości zapewnia przedsiębiorcy , w uzgodnionym
terminie swobodny dostęp do pojemników.
7.Odpady z
remontów, prowadzonych we własnym zakresie , gromadzone
są w odrębnych kontenerach lub w
wyznaczonych miejscach na nie-ruchomości.
§
5
Odpady
wielogabarytowe zbiera się w wyznaczonych miejscach
na nieru-
chomości , służących do gromadzenia odpadów
stałych , w sposób nie utru-
dniający korzystania z nieruchomości przez osoby
trzecie i umożliwiający
łatwy dostęp przedsiębiorcy.
§ 6
Odpady niebezpieczne gromadzone są :
a/ azbestowe – deponowane są w wydzielonych kwaterach składowiska
odpadów w Gorzowie Wlkp.
– Chróściku,
§ 7
Mieszkańcy
gminy oraz osoby przebywające na jej terenie zobowiązani
są do korzystania z koszy ulicznych lub zabierania odpadów ze sobą
w
przypadku ich braku.
§
8
Organizator imprezy o charakterze publicznym zobowiązany jest do:
1/ wyposażenia miejsca, w którym się ona odbywa w odpowiednią
ilość
pojemników na odpady
stałe oraz zapewnienia odpowiedniej liczby
toalet,
2/ oczyszczenia terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy i
terenów
przyległych, jeśli jest
taka potrzeba.
§ 9
W zakresie warunków gromadzenia nieczystości ciekłych obowiązują
prze-
pisy art.5 ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach.
Rozdział 4
Częstotliwość i sposób
pozbywania się odpadów komunalnych
inieczystości ciekłych
§ 10
Odbieranie z nieruchomości odpadów
komunalnych , zawierających skła-
dniki
ulegające biodegradacji powinno być dostosowane do ilości i rodza-
wytwarzanych odpadów.
Zbiórka odbywa się bezpośrednio z domostw
(zbiórka przy
,,krawężniku”) do: pojemników na biomasę, worków z two-
Zakładane
dopuszczalne ilości odpadów biodegradowalnych
kierowanych do składowania (w stosunku do roku 1995, w oparciu o Plan
Gospodarki odpadami dla powiatu świebodzinskiego, na
podstawie Krajowego Planu Gospodarki Odpadami, M.P. z 2003r. Nr 11, poz.159);
Rok
Procent masy odpadów biodegradowalnych dopuszczonych do składowania
Dopuszczalna ilość składowania odpadów
biodegradowalnych
Mg/rok
2010
75%
182
2013
50%
121
2020
35%
85
§ 12
Właścicielnieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia
usuwania nie-
czystości ciekłych ze
zbiornika bezodpływowego z częstotliwością ustaloną
ze stacją zlewną, a w
przypadku wcześniejszego zapełnienia zbiornika ,zgłoszenie tego
faktu przedsiębiorcy, z którymi posiada umowę na opróżnie-
nie zbiornika.
§ 13
Wykonanie obowiązków, o których mowa w § 10 i 12 właściciel nierucho-
mości zapewnia poprzez zawarcie umowy z przedsiębiorcą
posiadającym
zezwolenie na prowadzenie tego rodzaju działalności.
Właściciel
nieruchomości zobowiązany jest do udokumentowania korzy-
stania
z takich usług oraz przechowywania dowodów płacenia za ich wyko-
nanie przez okres 3 lat.
§ 14
Zbiórka
odpadów wielkogabarytowych jest organizowana okresowo, syste-
mem tzw. wystawki. Jest koordynowana przez pracowników Urzędu
Gminy.
§ 15
Częstotliwość
opróżniania koszy ulicznych powinna być dostosowanado
ilości
gromadzonych w nich odpadów, jednak nie może być mniejsza niż
jeden
raz na tydzień.
Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z
gminnego planu
gospodarki odpadami
§ 16
Odpady
komunalne zebrane na terenie Gminy Lubrza, które nie mogą być
poddane
odzyskowi należy składować na składowiskach odpadów w Jezio-
rach lub poza terenem powiatu świebodzińskiego
–Sulechów- Nowy Świat,
Bukowiec.
§ 17
Nieczystości
ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych należy wy-
wozić do stacji zlewnej – oczyszczalnia ścieków w Lubrzy.
§ 18
Dopuszcza się :
1/ kompostowanie odpadów roślinnych powstających na terenie nierucho-
mości we własnym
zakresie i na własne potrzeby lub
2/ spalenie poza instalacjami i urządzeniami na terenie
nieruchomości jeżeli
nie narusza to przepisów
odrębnych tylko w przypadku , gdy na terenie gminy nie prowadzi się
obowiązkowego zbierania selektywnego tych
odpadów.
Rozdział 6
Obowiązki osób
utrzymujących zwierzęta domowe
§
19
1.Utrzymujący
zwierzęta domowe zobowiązani są do zachowania środków
ostrożności zapewniających ochronę
zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt,
a także dołożenia starań, aby zwierzęta
te nie były uciążliwe dla otoczenia.
2.Utrzymujący
zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad ni-
mi właściwej opieki, a w szczególności
nie pozostawiania ich bez dozoru.
§
20
Utrzymujący psy sązobowiązani do :
1/ prowadzenia psa na uwięzi, a psu rasy uznawanej za agresywną
lub
zagrażającemu otoczeniu
do nałożenia kagańca,
2/ prowadzenia psa bez smyczy tylko w miejscach mało
uczęszczanych,
pod warunkiem, że pies
ma kaganiec, a właściciel (opiekun) sprawuje
kontrolę nad jego
zachowaniem,
3/ nie wprowadzania psów na teren placów zabaw i piaskownic dla
dzieci,
4/ nie wprowadzania psów do placówek handlowych, gastronomicznych
i
innych obiektów użytku
publicznego, jeżeli wynika to z oznakowania
tych obiektów i
placówek,
5/ usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez psy, postanowienie
nie
dotyczy osób
niewidomych, korzystających z psów przewodników.
§ 21
Utrzymujący gady, płazy i owady w lokalach mieszkalnych lub użytko-
wychzobowiązani są
zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomie-
szczenia.
§
22
Gmina zapewnia ochronę przed bezdomnymi zwierzętami lub pozosta-
wionymi czasowo bez opieki poprzez
interwencyjne wyłapywanie
zwierząt bezdomnych oraz zapewnienie opieki i schronienia wyłapy-
wanym zwierzętom.
Rozdział
7
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z
produkcji rolniczej
§ 23
Zakazuje się chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskichw budyn-
w sprawie
uchwalenia Statutu Zakładu Budżetowego w Lubrzy
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt
2 ustawy z dnia 8 marca 199o r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity: Dz. U. z
2001 r. nr 142 poz. 1591, zezm. Dz. U. z 2002 r. nr 23
poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806,
Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz.
1055, Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) i §5 Uchwały Nr VI/43/2003 Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy
Lubrza (Dz. U. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646)
uchwala
się, co następuje:
S T A T U T
Zakładu Budżetowego w Lubrzy
§ 1
I.Postanowienia ogólne:
1.Zakład Budżetowy „EKO-FORT” w Lubrzy jest
zakładem w rozumieniu art. 19 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach
publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
2.Zakład działa na podstawie:
·ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst
jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn.
zm.),
·ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach
(tekst
jednolity: Dz. U. z 1996 r. Nr 132 poz. 622 zpóźn. zm.),
·ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej(tekst jednolity: Dz. U. z 1997 r. Nr 9 poz.
43 zpóźn.
zm.)
·ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst
jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 z późn.
zm.),
·ustawa z dnia 24 września 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity:
Dz. U. z 2000 r. Nr 80 poz. 903 z późn. zm.),
·ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2001 r. Nr
71 poz. 733 z późn. zm.),
·ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (Dz.U z 2004r. Nr 223, poz.2268 z późn.
zm.)
·uchwały Rady Gminy w Lubrzy Nr XXX/ 181 /
2005r. o utworzeniuZakładu Budżetowego
„EKO – FORT”
3.Zakład jako zakład budżetowy rozlicza się z budżetem Gminy Lubrza
4.Siedzibą zakładu jestwieś
Lubrza ul. 3 maja4a.
5.Na czele zakładu stoi Dyrektor, którego zatrudnia Wójt gminy.
6.Organizacyjną strukturę Zakładu określa Załącznik Nr 1 do Statutu.
§ 2
Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy
Lubrzapowołanąw celu wykonywania zadań określonych w § 3.
§ 3
1.Przedmiotem działalności Zakładu jest bieżące i nieprzerwane
zaspokajanie zbiorowychpotrzeb ludności
przez świadczenie usług komunalnych powszechnie dostępnych w zakresie:
·zarządzania mieniem będącym własnością Gminy Lubrza
·dostawy wody, odprowadzenia i oczyszczania ścieków
·utrzymania, konserwacji, eksploatacji oraz remontu i budowy sieci
wodociągowych i kanalizacyjnych
·utrzymania i konserwacji dróg, placów i chodników gminnych
·zagospodarowania i konserwacji terenów zielonych i rekreacyjnych
·administracji, eksploatacji i konserwacji komunalnych zasobów
mieszkaniowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą,
·prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi
·utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy poprzez sprzątanie ,
odśnieżanie w zakresie określonym odrębnymi przepisami
·wywóz nieczystości stałych i płynnych
·zarządzanie cmentarzami komunalnymi
·wykonywanie usług remontowych w zakresie naprawy pojemników do wywozu
nieczystości stałych z terenu Gminy Lubrza
·zadań zleconych przez Wójta Gminy w zakresie zaspokojenia potrzeb
mieszkańców
·prowadzenie inwestycji w zakresie budowy mieszkań infrastruktury
technicznej, turystycznej
2.Do zadań Zakładu należy zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego
Szlaku Fortyfikacji z uwzględnieniem organizacji ruchu turystycznego
po Pętli
Boryszyńskiej:
·organizowanie, realizacja i sprzedaż usług turystycznych w zakresie
przewodnictwa, pilotażu wycieczek objazdowych i terenowych,
·prowadzenie punktu informacji turystycznej i pośredniczeniu w
rezerwacji miejsc noclegowych, zamawianiu usług gastronomicznych i
transportowych,
·przygotowywanie konferencji oraz imprez historycznych, przyrodniczych,
edukacyjnych związanych z turystyczną promocją Gminy Lubrza.
§ 4
1.Plan finansowy Zakładu zatwierdza Wójt przy uchwaleniu
budżetu Gminy.
2.Zakład jest finansowany z
wpływów uzyskanych za świadczone usługi, a także
z
dotacji uzyskiwanych z budżetu gminy.
3.Zakład posiada własny rachunek
bankowy.
4.Zakład może korzystać z
kredytu bankowego na cele związane z jego działalnością w ramachzgody udzielonej przez Wójta
§ 5
1.PracownicyZakładu zatrudniani są przez Dyrektora na podstawie umowy o pracę.
§ 6
1.Zakładem zarządza Dyrektor.
2.Do zadań Dyrektora Zakładu
należy w szczególności:
·kierowanie bieżącą działalnością Zakładu, działanie w jego imieniu i
reprezentowanie go na zewnątrz
·zawieranie umów na świadczone usługi w ramach nałożonego przez zarząd
Gminy pełnomocnictwa
·podejmowanie decyzji dotyczących mienia Zakładu w porozumieniu z Radą
Gminy
w sprawie:
uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wLubrzy
Na podstawie
art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze
zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153
poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568,
Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172
poz. 1441) Rada Gminy Lubrza uchwala, co następuje:
S T A T U T
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy
I.Postanowienia ogólne
§
1
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej wLubrzydziała na podstawie:
1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr
64, poz. 593, ze zm.) i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych,
2) Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst
jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze zm.),
3) Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, ze zm.),
4) Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia
psychicznego (Dz. U. z 1994 r. Nr 111, poz. 535, ze zm.),
5) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (
Dz. U. z 2003 r. Nr 228 poz. 2255 ze zm.),
6) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec
dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. z 2005 r. Nr 86
poz. 732 ze zm.),
7) Uchwały Nr VIII/38/90Gminnej Rady Narodowej w Lubrzy z dnia 28
lutego1990r. w sprawie utworzeniaGminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy.
8) Innych właściwych aktów prawnych,
9) Niniejszego statutu.
§
2
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej „Ośrodkiem” ma
swą siedzibę
w Lubrzy
przy ul. Świebodzińskiej 68
2.Obszarem działania obejmuje teren gminy Lubrza.
§
3
Bieżący nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy.
Zakres działalności
§
4
1. Ośrodek wykonuje funkcje diagnostyczne, planistyczne, decyzyjne
i realizacyjne.
2. Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
-analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na
świadczenia pomocy społecznej,
-przyznawanie zgodnie z upoważnieniem i wypłacanie
przewidzianych ustawą o pomocy społecznej świadczeń,
-pobudzanie społecznej aktywności w zaspakajaniu niezbędnych
potrzeb życiowych osób i rodzin,
-prowadzenie pracy socjalnej rozumianej jako działalność
zawodowa, skierowanej na pomoc osobom i rodzinomwe wzmacnianiu lub odzyskaniu zdolności do
funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu
celowi,
-organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych,
-realizowanie zadań wynikających z rządowych programów
pomocy społecznej lub innych ustaw, mających na celu ochronę poziomu życia osób
i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków,
-przyznawanie zgodnie z
upoważnieniem i wypłacanie świadczeń przewidzianych ustawą o świadczeniach
rodzinnych i ustawą postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce
alimentacyjnej ,
-tworzenie warunków organizacyjnych do funkcjonowania pomocy
społecznej.
§
5
1. Zadania z zakresu pomocy społecznej Ośrodek realizuje we
współdziałaniu i współpracy z działającymi na terenie gminy instytucjami,
organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami
wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami
fizycznymi i prawnymi.
2. W zakresie realizacji zadań Ośrodek współdziała ponadto z Radą
Gminy, Samorządem Wojewódzkim i Powiatowym oraz z administracją rządową w
województwie ustalającą sposób realizacji tych zadań.
3. Ośrodek przy realizacji zadań współpracuje także z jednostkami
organizacyjnymi pomocy społecznej i innymi instytucjami w zakresie pomocy
społecznej z poza terenu gminy.
§
6
Współpraca, o której mowa w & 5 ma na celu między innymi
wskazanie obszarów i kierunków organizacji pomocy społecznej na terenie
działania Ośrodka ze szczególnym uwzględnieniem prawa człowieka do godnego
życia.
Struktura Organizacyjna Ośrodka
§
7
1.Ośrodkiem kieruje jednoosobowo Kierownik, który odpowiada
za całokształt jego działalności
2.Kierownik Ośrodka jest kierownikiem zakładu pracy w
rozumieniu kodeksu pracy.
3.Zwierzchnikiem służbowym Kierownika Ośrodka jest Wójt
Gminy.
4.Kierownik zarządza Ośrodkiem i reprezentuje go na zewnątrz.
5.Zatrudnieni w Ośrodku pracownicy podlegają bezpośrednio
Kierownikowi Ośrodka.
6.Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik do
Statutu.
§
8
Do obowiązków i uprawnień Kierownika Ośrodka należy w
szczególności:
· zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału
zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
· wykonywanie czynności wynikających ze stosunku pracy w stosunku
do osób zatrudnionych w Ośrodku,
· podejmowanie koniecznych decyzji w sprawach dotyczących
merytorycznej działalności Ośrodka,
· nadzór organizacyjny i służbowy nad zatrudnionymi w Ośrodku pracownikami.
§
9
Ośrodek wykonuje swoje zadania poprzez osoby zatrudnione na
wyodrębnionych stanowiskach pracy.
§
10
Rada Gminy uchwala zasady odpłatności za świadczenia z zakresu
pomocy społecznej realizowane przez Ośrodek.
Gospodarka finansowa
§
11
Ośrodek jest budżetową jednostką organizacyjną Gminy.
§
12
Działalność Ośrodka jest finansowana w zakresie zadań własnych ze
środków budżetu Gminy oraz w zakresie zadań zleconych ze środków przekazanych
przez administrację rządową na ich realizację.
§
13
Ośrodek może korzystać ze środków pozabudżetowych tj. przyjmować i
dysponować darami rzeczowymi oraz innymi świadczeniami społecznymi, które winny
być przeznaczone na cele wskazane przez ofiarodawcę.
§
14
W zakresie prowadzenia gospodarki finansowej oraz gospodarowania
powierzonym mieniem ośrodek kieruje się zasadami rzetelności, efektywności i
celowości ich wykorzystania.
Postanowienia końcowe
§15
Zmiany Statutu następują w trybie i na zasadach przewidzianych dla
jego uchwalenia.
§16
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§17
Traci moc uchwała nr XIX/9/93Rady Gminy Lubrza 27 marca 1993r. w sprawie uchwalenia statutu Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej wLubrzy
§18
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
w sprawie
uchwalenia budżetu Gminy Lubrza na rok 2006
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.4, pkt. 10 ustawy z dnia 08 marca 1990
o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr
142 , poz. 1591.) oraz art. 109,art. 110, art. 124 ust. 1
pkt.1,2,3,4,4 a,5,6,7,9,10,11,ust. 2,ust.3, art.128ust.2 pkt iart. 134 pkt. 3ustawy z dnia 26
listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z2003Nr 15 poz. 148 z późn. zmianami)
uchwala się co następuje:
§ 1
I. Ustala się dochody budżetu w wysokości11 243 458,00.
Szczegółowy
podział dochodów według źródeł i działów klasyfikacji
zawiera załącznik Nr 1 do uchwały.
W dochodach ogółem kwotę :
a/ 961 832,00stanowiądotacje na realizacje zadań zleconych z
zakresu
administracji
rządowej i innych zadań zleconych na podstawie
odrębnych ustaw,jak w załączniku Nr 3 douchwały.
b/ 140 000,00stanowią dochodyz tytułu pobierania opłat za
zezwolenia
na sprzedaż alkoholu jak w załączniku Nr 4 do uchwały.
§ 2
I.Ustala
się wydatki budżetu gminy w kwocie13 493 184,jak
w załączniku Nr 2 do uchwały.
II.Z wydatków, o których mowa w ust. I przeznacza się
łącznie na:
1/wydatki bieżące
kwotę5 330 084,00
z tego na :
a/ wynagrodzenia i
pochodne od wynagrodzeń kwotę2 757 117,00
b/ dotacje kwotę214 240,00
c/ obsługę długu ( kredyt bankowy)69 700,00
2/wydatki
majątkowe w kwocie8 163 100,00
z tego:wydatki naprogramy i projekty realizowane ze
środków
pochodzących z
funduszy strukturalnych4 939 000,00
jak
w załączniku Nr 11
3/z
kwoty dotacji, o których mowa w ust. II pkt. 1 litera b przeznacza się
na dotacje pozostałe kwotę, 214 240,00 jak w załączniku Nr 5
III. Ogólna kwota wydatków określona w ust. I
obejmuje także:
1/ wydatki w kwocie 961 832,00na
realizacje zadań zleconych z zakresu
administracji rządowej i innych
zadań zleconych na podstawie odrębnych
ustaw jak w
załączniku Nr 3 do uchwały
2/ wydatki w kwocie 140 000,00
na realizację zadań określonych
w programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
jak w
załączniku Nr 4 do uchwały.
§ 3
1.Deficyt
budżetu gminy w kwocie2 249 726,00 pokryty zostanie
z:1/ pożyczki z WFOŚiGW w
Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
2/ kredytubankowego w banku wyłonionym w drodze
przetargu
w kwocie547 774,00
2.Ustala się
przychody budżetu w kwocie2 744 131,00
a/pożyczki z WFOŚiGW w
Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
b/kredyt
w wysokości 1 042 179,00
z tego:pożyczka i kredyt na wydatki naprogramy i projekty
realizowane ze środkówpochodzących
z funduszy strukturalnych
2 744 131,00
3.Ustala się
rozchody budżetu w kwocie494 405,00
a/ spłata
zaciągniętych kredytów w BOŚ228 898,00
b/ spłata
zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW265 507,00
Zestawienie
przychodów i rozchodów zawiera załącznik Nr 6 do uchwały
§ 4
Tworzy się wieloletni program
inwestycyjny dla Gminy Lubrza na lata
2006–2008 jak w załączniku Nr 7 do
uchwały
§ 5
Ustala się plan przychodów i wydatków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jak w załączniku Nr 8
do uchwały.
§ 6
Ustala się prognozę długu i jego spłaty
na lata2006-2008 zgodnie
z załącznikiem Nr 9 do uchwały
§ 7
1.Ustala się
plany przychodów i wydatków zakładu budżetowego
a/ przychody628 570,00
b/ wydatki628 000,00
zgodniezzałącznikiem nr 10.
§ 8
Upoważnia się Wójta Gminy do :
1.dokonywania
zmian w planie wydatków z wyjątkiem przeniesień między
działami.
2.zaciągania długu oraz do spłat zobowiązań.
3.lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
4.samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 800 000,00
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi
Gminy.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia
2006 i podlega ogłoszeniu
w sprawie: ustalenia minimalnych miesięcznych stawek
czynszu najmu za lokale użytkowe
Na podstawie art. 40 ust.2 pkt 3ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. nr 142
poz. 1591, ze zm. Dz. U. z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz.
984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr
162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Dz. U. z
2005 r. Nr 172 poz. 1441), uchwala się,
co następuje:
§1. 1.Ustala się minimalne miesięczne stawki
czynszuza 1m2 powierzchnilokalu użytkowego na terenie Gminy Lubrza, w
wysokości:
* 5,00 zł (netto)- za lokal przeznaczony na
świadczenie usług medycznych istomatologicznych, w Lubrzy przy ul. Świebodzińskiej 18,
* 4,00 zł (netto)- za lokal przeznaczony na
świadczenie usług medycznych w miejscowości Mostki 17.
2.Ustala się minimalną stawkę
czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie dobywynajem świetlic wiejskich , socjoterapeutycznych, na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne i inne imprezy
150,00
sylwester
300,00
3.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem sali Gminnego Ośrodka Kultury wLubrzy przy ul. Świebodzińskiej,
na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne
i inne imprezy
100,00
sylwester
400,00
pokazy
100,00
4.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie dobywynajem
stołówki szkolnej w Zespole Szkół Samorządowych w Lubrzy,
na
organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
wesela
650,00
inne uroczystości rodzinne
200,00
zabawy
400,00
wynajem sali gimnastycznej osobom
prywatnym
50,00
za 1 godzinę
5.
Ustala się minimalnąstawkę czynszu za
jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem pomieszczeń w budynkach w Publicznej Szkole Podstawowej w Boryszynie i Mostkach, na organizację:
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł.
uroczystości rodzinne
200,00
wesela
600,00
zabawy
300,00
inne imprezy
100,00
§2Do stawek ustalonych w §1dolicza
się podatek VAT w wysokości 22%.
§3.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§4. Uchwała wchodzi w życie z po upływie 14 dni
od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego iz mocą obowiązującą od dnia01.01.2006r.
w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż
nieruchomości gruntowej zabudowanej
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 9 lit."a" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm. Dz. U. z
2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr
214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004
r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) oraz
art.13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia
1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261
poz. 2603 zezm.: Dz. U. z 2004 r. nr
281 poz. 2782, Dz. U. z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420, Nr 175,
poz.1459),
uchwala się co następuje:
§ 1.Wyraża się zgodę na sprzedaż nieruchomości
zabudowanej
budynkiem gospodarczym, oznaczonąw ewidencji gruntów jako działka nr
259/5 - o pow. 0,0200 ha, położona
w obrębie wsi Lubrza, dla której Sąd Rejonowy w Świebodzinie prowadzi Księgę
Wieczystą KW nr 11885.
w sprawie:
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006r.
Na podstawie §
102 Statutu Gminy Lubrza uchwalonego Uchwałą Nr VI/43/2003r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy
Lubrza Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646)
w związku z art.18a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 zm. Dz. U z 2002r. Nr 23 poz.
220 Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U.
z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz. 1055,
Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441)
uchwala się co następuje:
§1. Zatwierdza się plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2006
r.
Lp.
Wykaz jednostek poddanych kontroli
Termin posiedzenia komisji
Termin kontroli kompleksowej
jednostek
1
Udzielenie absolutorium
dla Wójta Gminy Lubrza za rok 2005.
w
sprawie:uchwalenia Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia
26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr.147 poz. 1231 zezm.:Dz. U. z 2001 r. Nr 128 poz. 1401, Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1372,
Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.719, Nr 122 poz. 1143, Dz. U. z 2004 r. Nr 29 poz.
257, Nr 99 poz. 1001, Nr 152 poz. 1597, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr
23 poz.186, Nr 132 poz. 1110, Nr 155 poz. 1298, Nr 179 poz. 1485) uchwala się,
co następuje:
Gminny
Program
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na rok 2005
§
1.
I.Postanowienia
ogólne :
Uzależnienie
od alkoholu jest chorobą społeczną, której konsekwencje dotykają nie tylko
osoby uzależnione, ale także członków ich rodzin i środowisko społeczne.
Dlatego
tez Gminny Program jest adresowany do całej społeczności ze szczególnym
uwzględnieniem młodego pokolenia, które ma tworzyć dobrobyt, wartości rodzinne
i społeczne.
Podstawowym celem programu i wszystkich
podejmowanych działań jest zmniejszenie rozmiarów szkód związanych z
nadużywaniem alkoholu oraz ochrona rodzin dotkniętych problemem alkoholowym.
Program
jest oparty na priorytetach wskazanych przez ustawę z dnia 26 października 1982
r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także jest kontynuacjąprogramów lat ubiegłych.
Diagnoza:
1.Problemy
występujące na terenie naszej gminy:
-spożywanie alkoholu w miejscach publicznych,
-sprzedaż alkoholu nieletnim,
-picie alkoholu przez nieletnich,
-prowadzenie pojazdów przez kierowców pod wpływem alkoholu,
-przemoc w rodzinach,
-uzależnienie i współuzależnienie.
Zasoby:
Problem
profilaktyki i lecznictwa nadzoruje i koordynuje Gminna Komisja ds.
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Jednak rozmiar szkód
wynikających z picia alkoholu jest duży i do zmieszenia istniejących problemów
oraz zapobieganiu nowym problemom powinna aktywniej włączyć się Policja,
szkoła, duchowieństwo.
Cele programu- kierunki działania
1.Inicjowanie działańna rzeczczęstszego podejmowania
interwencji przez funkcjonariuszyPolicji w sytuacjach spożywania alkoholu przed sklepami i innych
miejscach publicznychm.in. boiskach
piłkarskich, na terenie kąpielisk.
2.Podejmowanie działań kontrolnychi interwencyjnych mających na celu
przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Przeprowadzenie eksperymentu
badawczego próby zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie wyglądające na
pełnoletnie. Uczestniczy w nim także osoba, której zadaniem jest interwencja w
przypadku próby sprzedaży alkoholu.
3.Przeprowadzenie badańankietowych w szkołachna temat
możliwości zakupu alkoholu przez nieletnich. Kontrola Policji w miejscach gdzie
gromadzi się młodzież
.
4.Nawiązanie współpracy z policjąw celu zwiększenia liczby kontroli kierowców
pod
względem trzeźwościnaterenie gminy- w zamian możliwości zakupienia alkomatu.
5.Pomoc osobom współuzależnionym i
dotkniętym przemocą poprzez zapewnienie pomocy psychologicznej i socjaterapeutycznej.
6.Wdrożenie procedury „Niebieskie Karty” w przypadkach
interwencji przemocy w rodzinie.
7.Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby
uzależnionej od
alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu, którapowoduje rozpad życia rodzinnego,
demoralizacjemałoletnich, systematycznie
zakłócaspokój lub porządek publiczny.
9.Organizowaniewypoczynku letniego dla dzieci z rodzin uzależnionych z programem
profilaktycznym.
10.Organizowanie w
szkołach profesjonalnych programów profilaktycznych, pogadanek, koncertów,
spektakli teatralnych informujących o szkodliwości alkoholu i środkach psychoaktywnych.
11.Tworzenie miejsc
do czynnego uprawiania sportu, placów gier i zabaw jako bezpieczne miejscezdrowego i trzeźwego stylu życia.
12.Organizowanie i
finansowanie poza lekcyjnych zajęć sportowych, plastycznych, teatralnych.
13.Prowadzenie
edukacji publicznej poprzez zakup materiałów edukacyjnych typu plakaty,
broszury, ulotki
.
14.Kontynuowanie
działalności Punktów Konsultacyjnych dla mieszkańców, w zakresie alkoholizmu i
przemocy w rodzinie.
15.Udzielanie
pomocy materialnej dzieciom z rodzin alkoholowychw zakresie dożywienia, zakupu podręczników,
zeszytów.
16.Organizowanie
konkursów plastycznych i wystaw z zakresu profilaktyki alkoholowej.
17.Współpraca
zOratorium w celu propagowania
abstynencji i trzeźwych obyczajów.
18.Opłacenie
szkoleń i kursów w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów,
nauczycieli i innych grup zawodów, którzy deklarują gotowość podjęcia pracy
profilaktycznej i terapeutycznej z młodymi ludźmi.
19.Podejmowanie działań kontrolnych w
stosunku do podmiotów handlujących alkoholem.
IIPostanowienia końcowe.
1.Finansowanie realizacji niniejszego Programu Profilaktyki i
Rozwiązywania. Problemów Alkoholowych będzie dokonywanie za środków uzyskanych
z rocznych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
wnoszonych przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.
2.Zasady wynagradzania członków komisji:
-za udział w posiedzeniu komisji lub kontroli punktów
sprzedaży napojów alkoholowych członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie w
wysokości 100 zł.
-za udział w czynnościach zmierzających do orzeczenia o
zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się
leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego członkowi Komisji przysługuje
wynagrodzenie w wysokości 120 zł za każdą zakończoną sprawę.
§ 2.
Wykonanie
uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRELIMINARZ
Finansowy
Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych na rok2006r.
Lp.
Wyszczególnienie
Kwota
1
Diety komisji
3.000
2
Dożywianie dzieci w szkołach
7,000
3
Składki na ubezpieczenia społeczne
2,483
4
Składki na Fundusz Pracy
355
5
Zakup art. biurowych ,stolików i krzeseł do świetlicy w Nowej Wiosce,Mostkach, Zagórza i
Bucze,środkówczystości,opału
do świetlic,sprzętuRTV,z-p
stołu do pinponga na plac rekreacyjny przy
świetlicy w Staropolu,z-p, przyrządu gimnastycznego
ze zjeżdżalnią dla przedszkola, komplet do gry siatkowej i karuzeli na plac
sportowo rekreacyjny w Boryszynie
35,000
6
Zakup książek dla dzieci z rodzin uzależnionych i
pomocy dydaktycznych do świetlic
5,000
7
Zakup energii w świetlicach
9,000
8
Elewacja świetlicy w Staropolu
, malowanie świetlicy w Buczynie i w Lubrzy
15,000
9
Programy profilaktyczne w szkołach, zakup kolonii
letnich i wycieczki dla dzieci,organizacja zajęć
pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży,koncerty
filharmonii w szkołach , umowy-zlecenia