ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Lubrzy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Uchwała Nr XXX/ 181 /2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

                Uchwała Nr  XXX/  181 /2005r.
                         Rady Gminy Lubrza
           z dnia 29 grudnia 2005r.
 
 
w sprawie utworzenia Zakładu Budżetowego „EKO - FORT”.
 
Na podstawie  art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) w związku z art. 19 ust. 2 pkt 2  ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 ze zm.: Dz. U. z  2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr 88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003 r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114, Nr 64 poz. 565)
 
Rada Gminy Lubrza uchwala, co następuje:
 
§ 1
Z dniem 1 stycznia 2006r. tworzy się Zakład Budżetowy pn. „ EKO - FORT”
z siedzibą w Lubrzy.
 
§ 2 
1.  Przedmiotem działania zakładu będzie:

1)     bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb  mieszkańców gminy przez świadczenie usług komunalnych

2)     zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego Szlaku Fortyfikacji ze szczególnym uwzględnieniem organizacji ruchu turystycznego po Pętli Boryszyńskiej. 

3)     Szczegółowy zakres przedmiotu działalności, a także organizację oraz zasady funkcjonowania zakładu określa statut

 
§ 3
 

1)     Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” prowadzić będzie gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst  jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)

2)     Zakład budżetowy pod nazwą „EKO-FORT” przejmuje zobowiązania i należności po zlikwidowanej Jednostce Komunalnej w Lubrzy.

 

3)     Pracownicy Jednostki Komunalnej w Lubrzy z dniem 1 stycznia 2006r. stają się pracownikami Zakładu Budżetowego w Lubrzy w rozumieniu art. 23 1 ustawy  z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 1998r. Nr 21 poz. 94 z późn. zm.)

 
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
 
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
 
                                                                 
 
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/ 181 /2005r. Drukuj informację Uchwała Nr XXX/ 181 /2005r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 11:07:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 11:08:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 11:08:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10275 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX/ 180 /2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXX/
Uchwała Nr XXX/ 180 /2005r.
                                                 Rady Gminy  Lubrza
                                                 z dnia 29 grudnia 2005r.
 
 
w sprawie: likwidacji jednostki budżetowej pod nazwą „Jednostka Komunalna
                    w Lubrzy”.
 
 
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. "h" ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) oraz art.18 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U z 2003r. nr 15 poz.148, ze zm.: Dz. U. z  2000 r. Nr 122 poz.1315, Dz. U. z 2001 r. Nr 88 poz. 961, Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1271, Nr 156 poz. 1300, Dz. U. z 2003 r. Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851, Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114, Nr 64 poz. 565
uchwala się, co następuje:
 
 §1. Likwiduje się jednostkę budżetową pod nazwą „Jednostka Komunalna w Lubrzy.
 
 
§2. Likwidacja jednostki budżetowej pod nazwą „Jednostka Komunalna” w Lubrzy
      następuje z dniem 31.12.2005r.
 
 §3. Czynności likwidacyjne powierza się Kierownikowi Jednostki Komunalnej w Lubrzy.                                               
 
§4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/ 180 /2005r. Drukuj informację Uchwała Nr XXX/ 180 /2005r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 11:06:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 11:06:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 11:06:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10530 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX / 184/ 2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

R E G U L A M I N
 
 
Uchwała Nr XXX / 184/ 2005r.
Rady Gminy Lubrza
z dnia 29 grudnia 2005r.
 
w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku  
                  na terenie gminy Lubrza.
 
 
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz.622, ze . zm.: Dz. U. z 1997 r. Nr 60 poz. 369, Nr 121 poz. 770, Dz. U. z 2000 r. Nr 22 poz. 272, Dz. U. z 2001 r. Nr 100 poz. 1085, Nr 154 poz. 1800, Dz. U. z 2002 r. Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2003 r. Nr 7 poz. 78, Dz. U. z 2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 173 poz. 1808, Dz. U. z 2005 r. Nr 85 poz. 729, Nr 175 poz. 1458) Rada Gminy w Lubrzy uchwala:
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubrza, nazwany później Regulaminem, w następującej treści:
 
                                        Rozdział 1
                                Postanowienia ogólne
                                                         
                       § 1

Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku

na terenie Gminy Lubrza.
                § 2                                           
                                     

Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz oso-

by przebywające czasowo na terenie Gminy Lubrza.
 

                                         Rozdział 2

 

       Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku

           na terenach nieruchomości i w miejscach publicznych
                                             
                § 3
1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania na ich terenie
porządku, czystości oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego.
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątania błota, śniegu,
    lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionej do
    użytku publicznego.
3. Utrzymanie czystości i porządku na chodniku położonym bezpośrednio
    przy granicy nieruchomości regulują przepisy art.5 ust.1 pkt 4 ustawy o
    utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie , nato-
    miast innych zanieczyszczeń w miarę potrzeb.
5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli i nawisów
    śniegu z dachu, stwarzających zagrożenie dla przechodniów.
6. Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych , terenach słu-
    żących komunikacji publicznej i innych, nie wymienionych w ust. 2 i 3
    regulują przepisy art.5 ust. 2,3,4 i 5 ustawy o utrzymaniu czystości i po-
   rządku w gminach.
              
7. Mycie pojazdów samochodowych można przeprowadzić pod warunkiem,
    że ścieki odprowadzane są do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych
    po przejściu przez odstojnik.             
    Zabrania się odprowadzania ścieków bezpośrednio do zbiorników wodnych
    lub do ziemi.
8. Naprawy pojazdów, związane z ich bieżącą eksploatacją, mogą być prze-
    prowadzane w obrębie nieruchomości , jeżeli nie spowodują zanieczysz-
   czenia wód i gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.
 
                                               Rozdział  3
            Zasady zbierania i pozbywania się odpadów komunalnych
                                       i nieczystości ciekłych
                                            
                § 4    

1.      Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego

zbierania następujących rodzajów odpadów: domowych organicznych,
szkła białego, opakowań z plastiku, baterii i akumulatorów, wielkogabary-
towych.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia jej w dostateczną
ilość pojemników służących do gromadzenia odpadów domowych organi-
cznych.

2.      Do selektywnego gromadzenia odpadów stosowane są pojemniki podzielo-

ne na poszczególne frakcje odpadów. Zbiórka odpadów odbywa się do po-
jemników ustawionych w poszczególnych miejscowościach gminy, szko-
łach, sklepach. 

3.      Zabrania się zbierania śniegu, lodu, gorącego popiołu, żużlu i odpadów

wielogabarytowych w pojemnikach /workach przeznaczonych do zbie-
rania odpadów  określonych w ust.1.

4.      W przypadku krótkotrwałego zwiększenia ilości odpadów komunalnych,

właściciel nieruchomości zgłasza ten fakt firmie świadczącej usługi w
zakresie odbierania odpadów, w celu ustalenia warunków ich odbioru.

5.      Miejsca gromadzenia odpadów stałych powinny być przygotowane zgo-

dnie z przepisami § 22 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.).

6.      Właściciel nieruchomości zapewnia przedsiębiorcy , w uzgodnionym

terminie swobodny dostęp do pojemników.

7.      Odpady z remontów, prowadzonych we własnym zakresie , gromadzone

są w odrębnych kontenerach lub w wyznaczonych miejscach na nie-ruchomości.
 
 
                                     
           § 5

Odpady wielogabarytowe zbiera się w wyznaczonych miejscach na nieru-

chomości , służących do gromadzenia odpadów stałych , w sposób nie utru-
dniający korzystania z nieruchomości przez osoby trzecie i umożliwiający
łatwy dostęp przedsiębiorcy.
  
               § 6                                                         
                           
Odpady niebezpieczne gromadzone są :
a/ azbestowe – deponowane są w wydzielonych kwaterach składowiska
    odpadów w Gorzowie Wlkp. – Chróściku,
                                      
                   
                  
                § 7

Mieszkańcy gminy oraz osoby przebywające na jej terenie zobowiązani

są do korzystania z koszy ulicznych lub zabierania odpadów ze sobą w
przypadku ich braku.
 
                § 8
Organizator imprezy o charakterze publicznym zobowiązany jest do:
1/ wyposażenia miejsca, w którym się ona odbywa w odpowiednią ilość
    pojemników na odpady stałe oraz zapewnienia odpowiedniej liczby
    toalet,
2/ oczyszczenia terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy i terenów
    przyległych, jeśli jest taka potrzeba.
 
                § 9
W zakresie warunków gromadzenia nieczystości ciekłych obowiązują prze-
pisy art.5 ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
 
                                             Rozdział 4
      Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych
                                  i  nieczystości ciekłych
 
                § 10  
 Odbieranie z nieruchomości odpadów komunalnych , zawierających skła-
 dniki ulegające biodegradacji powinno być dostosowane do ilości i rodza-
 wytwarzanych odpadów. Zbiórka odbywa się bezpośrednio z domostw
 (zbiórka przy ,,krawężniku”) do: pojemników na biomasę, worków z two-
 rzyw sztucznych, worków ulegających biodegradacji.
 Częstotliwość odbioru – co dwa tygodnie.           
 
                        §11  
 

Zakładane dopuszczalne ilości odpadów biodegradowalnych kierowanych do składowania (w stosunku do roku 1995, w oparciu o Plan Gospodarki odpadami dla powiatu świebodzinskiego, na podstawie Krajowego Planu Gospodarki Odpadami, M.P. z 2003r. Nr 11, poz.159);

 

Rok

Procent masy odpadów biodegradowalnych dopuszczonych do składowania

Dopuszczalna ilość składowania odpadów biodegradowalnych

Mg/rok

2010

75%

182

2013

50%

121

2020

35%

85

                                

 
              § 12 
 Właściciel  nieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia usuwania nie-
 czystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego z częstotliwością ustaloną
 ze stacją zlewną, a w przypadku wcześniejszego zapełnienia zbiornika ,                           zgłoszenie tego faktu przedsiębiorcy, z którymi posiada umowę na opróżnie-
 nie zbiornika.
 
 
 
 
                § 13           
Wykonanie obowiązków, o których mowa w § 10 i 12 właściciel nierucho-
mości zapewnia poprzez zawarcie umowy z przedsiębiorcą posiadającym
zezwolenie na prowadzenie tego rodzaju działalności.

Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do udokumentowania korzy-

stania z takich usług oraz przechowywania dowodów płacenia za ich wyko-

nanie przez okres 3 lat.

 

                § 14    

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych jest organizowana okresowo, syste-

mem tzw. wystawki. Jest koordynowana przez pracowników Urzędu Gminy.

 

                § 15

Częstotliwość opróżniania koszy ulicznych powinna być dostosowana  do

ilości gromadzonych w nich odpadów, jednak nie może być mniejsza niż

jeden raz na tydzień.

 

                                                 Rozdział 5

                  Inne wymagania wynikające z gminnego planu

                                       gospodarki odpadami

                § 16                       

Odpady komunalne zebrane na terenie Gminy Lubrza, które nie mogą być

poddane odzyskowi należy składować na składowiskach odpadów w Jezio-

rach lub poza terenem powiatu świebodzińskiegoSulechów- Nowy Świat,

Bukowiec. 

 

               § 17 

Nieczystości ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych należy wy-

wozić do stacji zlewnej – oczyszczalnia ścieków w Lubrzy.
 
               § 18
Dopuszcza się :
1/ kompostowanie odpadów roślinnych powstających na terenie nierucho-
    mości we własnym zakresie i na własne potrzeby lub
2/ spalenie poza instalacjami i urządzeniami na terenie nieruchomości jeżeli
    nie narusza to przepisów odrębnych tylko w przypadku , gdy na terenie gminy nie prowadzi się obowiązkowego zbierania selektywnego tych
odpadów.
 
                                            Rozdział 6

               Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

                                          
                § 19

1.      Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do zachowania środków

ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt,
a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia.

2.      Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad ni-

mi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru.
 
           § 20
 
Utrzymujący psy są  zobowiązani do :
1/ prowadzenia psa na uwięzi, a psu rasy uznawanej za agresywną lub
    zagrażającemu otoczeniu do nałożenia kagańca,
2/ prowadzenia psa bez smyczy tylko w miejscach mało uczęszczanych,
    pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a właściciel (opiekun) sprawuje
    kontrolę nad jego zachowaniem,
3/ nie wprowadzania psów na teren placów zabaw i piaskownic dla dzieci,
4/ nie wprowadzania psów do placówek handlowych, gastronomicznych i
    innych obiektów użytku publicznego, jeżeli wynika to z oznakowania
    tych obiektów i placówek,
5/ usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez psy, postanowienie nie
    dotyczy osób niewidomych, korzystających z psów przewodników.
 
                § 21   
Utrzymujący gady, płazy i owady w lokalach mieszkalnych lub użytko-
wych  zobowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomie-
szczenia.
                                
           § 22
Gmina zapewnia ochronę przed bezdomnymi zwierzętami lub pozosta-
wionymi czasowo bez opieki poprzez interwencyjne wyłapywanie
zwierząt bezdomnych oraz zapewnienie opieki i schronienia wyłapy-
wanym zwierzętom.
 
 
 Rozdział 7 
                     
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich
                      na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
                                   
                 § 23
Zakazuje się chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich  w budyn-
kach wielolokalowych, osiedlach mieszkaniowych, budynkach jedno-
rodzinnych w zabudowie szeregowej.
            
                 § 24

Zezwala się na utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach nieru-

chomości poza obszarem wymienionym w § 22 pod warunkiem przestrze-
gania następujących zasad:
1/ wytwarzane podczas prowadzenia hodowli odpady i nieczystości będą
    gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie będą

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 11:04:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 11:05:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 11:05:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10125 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

UCHWAŁA Nr XXX/182/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA Nr

       UCHWAŁA  Nr XXX/182/2005r.

   Rady Gminy Lubrza

        z dnia  29 grudnia 2005r.
 
 
w sprawie uchwalenia Statutu Zakładu Budżetowego w Lubrzy
 
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 199o r. o samorządzie gminnym(tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591, ze zm. Dz. U. z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) i §  5 Uchwały Nr VI/43/2003 Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Lubrza (Dz. U. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646)
uchwala się, co następuje:
 
S T A T U T
                            Zakładu Budżetowego w Lubrzy       
 
         § 1

I.                   Postanowienia ogólne:

 

1.      Zakład Budżetowy „EKO-FORT” w Lubrzy jest zakładem w rozumieniu art. 19 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)

2.      Zakład działa na podstawie:

 

·        ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.),

·        ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

      (tekst jednolity: Dz. U. z 1996 r. Nr 132 poz. 622 z  późn. zm.),

·        ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej  (tekst jednolity: Dz. U. z 1997 r. Nr 9 poz. 43 z  późn. zm.)

·        ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 z późn. zm.),

·        ustawa z dnia 24 września 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 80 poz. 903 z późn. zm.),

·        ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2001 r. Nr 71 poz. 733 z późn. zm.),

·        ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (Dz.U z 2004r. Nr 223, poz.2268 z późn. zm.)

·        uchwały Rady Gminy w Lubrzy Nr XXX/ 181 / 2005r. o utworzeniu  Zakładu Budżetowego „EKO – FORT”

 

3.      Zakład jako zakład budżetowy rozlicza się z budżetem Gminy Lubrza

4.      Siedzibą zakładu jest  wieś Lubrza ul. 3 maja  4a.

5.      Na czele zakładu stoi Dyrektor, którego zatrudnia Wójt gminy.

 
 
 

6.      Organizacyjną strukturę Zakładu określa Załącznik Nr 1 do Statutu.

 
 
             § 2
 
Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy Lubrza  powołaną  w celu wykonywania zadań określonych w § 3.
 
             § 3
 

1.      Przedmiotem działalności Zakładu jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych  potrzeb ludności przez świadczenie usług komunalnych powszechnie dostępnych w zakresie:

·        zarządzania mieniem będącym własnością Gminy Lubrza

·        dostawy wody, odprowadzenia i oczyszczania ścieków

·        utrzymania, konserwacji, eksploatacji oraz remontu i budowy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych

·        utrzymania i konserwacji dróg, placów i chodników gminnych

·        zagospodarowania i konserwacji terenów zielonych i rekreacyjnych

·        administracji, eksploatacji i konserwacji komunalnych zasobów mieszkaniowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą,

·        prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami mieszkaniowymi

·        utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy poprzez sprzątanie , odśnieżanie w zakresie określonym odrębnymi przepisami

·        wywóz nieczystości stałych i płynnych

·        zarządzanie cmentarzami komunalnymi

·        wykonywanie usług remontowych w zakresie naprawy pojemników do wywozu nieczystości stałych z terenu Gminy Lubrza

·        zadań zleconych przez Wójta Gminy w zakresie zaspokojenia potrzeb mieszkańców

·        prowadzenie inwestycji w zakresie budowy mieszkań infrastruktury technicznej, turystycznej

 

2.      Do zadań Zakładu należy zagospodarowanie i rozwój Lubrzańskiego Szlaku Fortyfikacji z uwzględnieniem organizacji ruchu turystycznego

      po Pętli Boryszyńskiej:

·        organizowanie, realizacja i sprzedaż usług turystycznych w zakresie przewodnictwa, pilotażu wycieczek objazdowych i terenowych,

·        prowadzenie punktu informacji turystycznej i pośredniczeniu w rezerwacji miejsc noclegowych, zamawianiu usług gastronomicznych i transportowych,

·        przygotowywanie konferencji oraz imprez historycznych, przyrodniczych, edukacyjnych związanych z turystyczną promocją Gminy Lubrza.

 
            § 4
 

1.      Plan finansowy Zakładu zatwierdza Wójt przy uchwaleniu budżetu Gminy.

2.      Zakład jest finansowany z wpływów uzyskanych za świadczone usługi, a także

      z dotacji uzyskiwanych z budżetu gminy.

3.      Zakład posiada własny rachunek bankowy.

4.      Zakład może korzystać z kredytu bankowego na cele związane z jego działalnością w ramach  zgody udzielonej przez Wójta

 
 
§ 5
 

1.      Pracownicy  Zakładu zatrudniani są przez Dyrektora na podstawie umowy o pracę.

 
 
§ 6
 

1.      Zakładem zarządza Dyrektor.

2.      Do zadań Dyrektora Zakładu należy w szczególności:

 

·        kierowanie bieżącą działalnością Zakładu, działanie w jego imieniu i reprezentowanie go na zewnątrz

·        zawieranie umów na świadczone usługi w ramach nałożonego przez zarząd Gminy pełnomocnictwa

·        podejmowanie decyzji dotyczących mienia Zakładu w porozumieniu z Radą Gminy

·        zapewnienie sporządzania odpowiedniej dokumentacji przyjęcia składników majątkowych

·        troszczenie się o ich ochronę, należyte wykorzystanie i utrzymanie

·        ustalenie regulaminu pracy Zakładu, zasad premiowania, przyznawania nagród pracownikom

·        zapewnienie przestrzegania w Zakładzie prawa, porządku i dyscypliny pracy

·        zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i prowadzenie w tym zakresie szkolenia pracowników

·        przestrzegania zasad gospodarki finansowej dotyczących zakładów budżetowych

·        sporządzanie sprawozdań finansowych  zgodnie z obowiązującymi przepisami

 

II.                Postanowienia końcowe:

 
 § 7
 
Zmiany w statucie będą dokonywane w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
 
                         § 8
 
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
 
                         § 9
 
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
 
Pobierz dane XML UCHWAŁA Nr XXX/182/2005r. Drukuj informację UCHWAŁA Nr XXX/182/2005r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 11:00:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 11:00:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 11:00:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10061 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

UCHWAŁA NR XXX / 183 /2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
 
 

UCHWAŁA NR XXX / 183 /2005

Rady Gminy Lubrza
z dnia 29 grudnia 2005r.
 
w sprawie: uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w  Lubrzy
 
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) Rada Gminy Lubrza uchwala, co następuje:
 
                                            S T A T U T
    Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy
                       

I.                   Postanowienia ogólne

 
§ 1
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w  Lubrzy  działa na podstawie:
 
1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, ze zm.) i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych,
2) Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, ze zm.),
3) Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, ze zm.),
4) Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 1994 r. Nr 111, poz. 535, ze zm.),
5) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 228 poz. 2255 ze zm.),
6) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. z 2005 r. Nr 86 poz. 732 ze zm.),
7) Uchwały Nr VIII/38/90  Gminnej Rady Narodowej w Lubrzy z dnia 28 lutego  1990r. w sprawie utworzenia  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubrzy.
8) Innych właściwych aktów prawnych,
9) Niniejszego statutu.
 
§ 2
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, zwany dalej „Ośrodkiem” ma swą siedzibę
    w Lubrzy przy ul. Świebodzińskiej 68

2.      Obszarem działania obejmuje teren gminy Lubrza.

 
§ 3
Bieżący nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy.
 
 
Zakres działalności
§ 4
1. Ośrodek wykonuje funkcje diagnostyczne, planistyczne, decyzyjne i realizacyjne.
2. Do zadań Ośrodka należy w szczególności:

-           analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej,

-           przyznawanie zgodnie z upoważnieniem i wypłacanie przewidzianych ustawą o pomocy społecznej świadczeń,

-           pobudzanie społecznej aktywności w zaspakajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin,

-           prowadzenie pracy socjalnej rozumianej jako działalność zawodowa, skierowanej na pomoc osobom i rodzinom     we wzmacnianiu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz tworzenie warunków sprzyjających temu celowi,

-           organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych,

-           realizowanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej lub innych ustaw, mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków,

-           przyznawanie zgodnie z upoważnieniem i wypłacanie świadczeń przewidzianych ustawą o świadczeniach rodzinnych i ustawą postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej ,

-           tworzenie warunków organizacyjnych do funkcjonowania pomocy społecznej.

 
§ 5
 
1. Zadania z zakresu pomocy społecznej Ośrodek realizuje we współdziałaniu i współpracy z działającymi na terenie gminy instytucjami, organizacjami społecznymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
2. W zakresie realizacji zadań Ośrodek współdziała ponadto z Radą Gminy, Samorządem Wojewódzkim i Powiatowym oraz z administracją rządową w województwie ustalającą sposób realizacji tych zadań.
3. Ośrodek przy realizacji zadań współpracuje także z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej i innymi instytucjami w zakresie pomocy społecznej z poza terenu gminy.
 
§ 6
Współpraca, o której mowa w & 5 ma na celu między innymi wskazanie obszarów i kierunków organizacji pomocy społecznej na terenie działania Ośrodka ze szczególnym uwzględnieniem prawa człowieka do godnego życia.
 
Struktura Organizacyjna Ośrodka
§ 7
 

1.      Ośrodkiem kieruje jednoosobowo Kierownik, który odpowiada za całokształt jego działalności

2.      Kierownik Ośrodka jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu kodeksu pracy.

3.      Zwierzchnikiem służbowym Kierownika Ośrodka jest Wójt Gminy.

4.      Kierownik zarządza Ośrodkiem i reprezentuje go na zewnątrz.

5.      Zatrudnieni w Ośrodku pracownicy podlegają bezpośrednio Kierownikowi Ośrodka.

6.      Strukturę organizacyjną Ośrodka określa załącznik do Statutu.

 
§ 8
 
Do obowiązków i uprawnień Kierownika Ośrodka należy w szczególności:
· zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
· wykonywanie czynności wynikających ze stosunku pracy w stosunku do osób zatrudnionych w Ośrodku,
· podejmowanie koniecznych decyzji w sprawach dotyczących merytorycznej działalności Ośrodka,
· nadzór organizacyjny i służbowy nad zatrudnionymi w Ośrodku pracownikami.
 
§ 9
Ośrodek wykonuje swoje zadania poprzez osoby zatrudnione na wyodrębnionych stanowiskach pracy.
 
§ 10
Rada Gminy uchwala zasady odpłatności za świadczenia z zakresu pomocy społecznej realizowane przez Ośrodek.
 
Gospodarka finansowa
 
§ 11
Ośrodek jest budżetową jednostką organizacyjną Gminy.
 
§ 12
Działalność Ośrodka jest finansowana w zakresie zadań własnych ze środków budżetu Gminy oraz w zakresie zadań zleconych ze środków przekazanych przez administrację rządową na ich realizację.
 
§ 13
Ośrodek może korzystać ze środków pozabudżetowych tj. przyjmować i dysponować darami rzeczowymi oraz innymi świadczeniami społecznymi, które winny być przeznaczone na cele wskazane przez ofiarodawcę.
 
§ 14
W zakresie prowadzenia gospodarki finansowej oraz gospodarowania powierzonym mieniem ośrodek kieruje się zasadami rzetelności, efektywności i celowości ich wykorzystania.
 
Postanowienia końcowe
 
§  15
Zmiany Statutu następują w trybie i na zasadach przewidzianych dla jego uchwalenia.
 
§  16
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§  17 
Traci moc uchwała nr XIX/9/93  Rady Gminy Lubrza 27 marca 1993r. w sprawie uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w  Lubrzy
 
§  18
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
 
Pobierz dane XML UCHWAŁA NR XXX / 183 /2005 Drukuj informację UCHWAŁA NR XXX / 183 /2005

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:56:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:56:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:56:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10110 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX/176/2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O J E K T
 
       Uchwała Nr XXX/176/2005

                                                  Rady Gminy Lubrza

       z dnia 29 grudnia 2005
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubrza na rok 2006
 
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.4, pkt. 10 ustawy z dnia 08 marca 1990
o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr 142 , poz. 1591.) oraz art. 109,  art. 110, art. 124 ust. 1 pkt.1,2,3,4,4 a,5,6,7,9,10,11,ust. 2,ust.3, art.128  ust.2 pkt i  art. 134 pkt. 3  ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z  2003  Nr 15 poz. 148 z późn. zmianami)
 
 
                                         uchwala się co następuje:
 
§ 1
 

            I. Ustala się dochody budżetu w wysokości  11 243 458,00.

                

              Szczegółowy podział dochodów według źródeł i działów klasyfikacji   

              zawiera załącznik Nr 1 do uchwały.

              

    W dochodach ogółem kwotę :
 
            a/ 961 832,00  stanowią  dotacje na realizacje zadań zleconych z zakresu 
                administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie
                odrębnych ustaw,  jak w załączniku Nr 3 do  uchwały.
 
            b/ 140 000,00  stanowią dochody  z tytułu pobierania opłat za             
                 zezwolenia na sprzedaż alkoholu jak w załączniku Nr 4 do uchwały.

                                                      

§ 2
 
   I.  Ustala się wydatki budżetu gminy w kwocie  13 493 184,  jak
       w załączniku Nr 2 do uchwały.
 

II.               Z wydatków, o których mowa w ust. I przeznacza się łącznie na:

 
       1/  wydatki bieżące kwotę  5 330 084,00  
 
            z tego na :
                   a/ wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń kwotę  2 757 117,00                 
                   b/ dotacje kwotę    214 240,00
                   c/ obsługę długu ( kredyt bankowy)  69 700,00 
 
       2/   wydatki majątkowe w kwocie  8 163 100,00 
           z tego:   wydatki na  programy i projekty realizowane ze środków   
                          pochodzących z funduszy strukturalnych   4 939 000,00    
                          jak w załączniku Nr 11
 
    
       3/   z kwoty dotacji, o których mowa w ust. II pkt. 1 litera b przeznacza się
             na dotacje pozostałe kwotę,  214 240,00  jak w załączniku Nr 5
 
 III. Ogólna kwota wydatków określona w ust. I obejmuje także:
 
       1/ wydatki w kwocie 961 832,00  na realizacje zadań zleconych z zakresu 
           administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych  
           ustaw jak w załączniku Nr 3 do uchwały
 
        2/ wydatki w kwocie 140 000,00 na realizację zadań określonych
           w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
           jak w załączniku Nr 4 do uchwały.
            
§ 3                                                            
 

1.     Deficyt budżetu gminy w kwocie  2 249 726,00  pokryty zostanie

z:  1/ pożyczki z WFOŚiGW w Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
     2/ kredytu  bankowego w banku wyłonionym w drodze przetargu
         w kwocie  547 774,00
 

2.     Ustala się przychody budżetu w kwocie   2 744 131,00

a/  pożyczki z WFOŚiGW w Zielonej Górze w kwocie 1 701 952,00
         b/  kredyt w wysokości 1 042 179,00
               z tego:  pożyczka i kredyt na wydatki na  programy i projekty
               realizowane ze środków  pochodzących z funduszy strukturalnych
               2 744 131,00 
 

3.     Ustala się rozchody budżetu w kwocie  494 405,00

a/ spłata zaciągniętych kredytów w BOŚ      228 898,00   
b/ spłata zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW      265 507,00
 
Zestawienie przychodów i rozchodów zawiera załącznik Nr 6 do uchwały  
                                         
§ 4
 
Tworzy się wieloletni program inwestycyjny dla Gminy Lubrza na lata
2006–2008 jak w załączniku Nr 7 do uchwały
 
 
§ 5
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jak w załączniku Nr 8 do uchwały.
 
§ 6
 
Ustala się prognozę długu i jego spłaty na lata  2006-2008  zgodnie
 z załącznikiem Nr 9 do uchwały
 
 
§ 7
 

1.     Ustala się plany przychodów i wydatków zakładu budżetowego

 
a/ przychody     628 570,00
b/ wydatki         628 000,00
 
      zgodnie  z  załącznikiem nr 10.                                                        
§ 8
 
 
Upoważnia się Wójta Gminy do :

1.     dokonywania zmian w planie wydatków z wyjątkiem przeniesień między   

      działami.

2.     zaciągania długu oraz do spłat zobowiązań.

3.     lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy

4.     samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 800 000,00

 
 
§ 9
 
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
 
 
§ 10
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 i podlega ogłoszeniu
w  dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/176/2005 Drukuj informację Uchwała Nr XXX/176/2005

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:54:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:54:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:54:53
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10240 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX/ 178 /2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXX/
Uchwała  Nr XXX/ 178 /2005
Rady Gminy Lubrza
z dnia 29  grudnia 2005r.
 
 
w sprawie:  ustalenia minimalnych miesięcznych stawek czynszu najmu za lokale użytkowe
 
            Na podstawie art. 40 ust.2 pkt 3  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591, ze zm. Dz. U. z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441), uchwala się, co następuje:
 
§1. 1.  Ustala się minimalne miesięczne stawki czynszu  za 1m2 powierzchni  lokalu użytkowego na terenie Gminy Lubrza, w wysokości:
 
* 5,00 zł (netto)   - za lokal przeznaczony na świadczenie usług medycznych i   stomatologicznych, w Lubrzy przy ul. Świebodzińskiej 18,
 
* 4,00 zł (netto)  - za lokal przeznaczony na świadczenie usług medycznych w miejscowości Mostki 17.
 
      2.  Ustala się minimalną stawkę czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby  wynajem świetlic wiejskich , socjoterapeutycznych, na organizację:
 
Rodzaj uroczystości
 
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne i inne imprezy
 
150,00
 
sylwester
 
300,00
 
 
3. Ustala się minimalną  stawkę czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem sali Gminnego Ośrodka Kultury w  Lubrzy przy ul. Świebodzińskiej,
na organizację:
 
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
uroczystości rodzinne
 i inne imprezy
100,00
 
sylwester
400,00
 
pokazy
100,00
 
 
4. Ustala się minimalną  stawkę czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby  wynajem stołówki szkolnej w Zespole Szkół Samorządowych w Lubrzy,
na organizację:
 
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł/netto
wesela
650,00
 
inne uroczystości rodzinne
 
200,00
zabawy
400,00
 
wynajem sali gimnastycznej osobom prywatnym
 
 
50,00
za 1 godzinę
 
5. Ustala się minimalną  stawkę czynszu za jednorazowy obejmujący okres nie dłuższy niż dwie doby wynajem pomieszczeń w budynkach w Publicznej Szkole Podstawowej w Boryszynie i Mostkach, na organizację:
 
Rodzaj uroczystości
Stawka czynszu w zł.
uroczystości rodzinne
200,00
 
wesela
600,00
 
zabawy
300,00
 
inne imprezy
 
100,00
 
§2  Do stawek ustalonych w §1  dolicza się podatek VAT w wysokości 22%.
 
§3.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§4. Uchwała wchodzi w życie z po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i z mocą obowiązującą od dnia  01.01.2006r.
 
 
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/ 178 /2005 Drukuj informację Uchwała Nr XXX/ 178 /2005

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:46:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:48:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:48:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10427 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX/ 179 /2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XXVI/
 
 
 

             Uchwała Nr XXX/ 179 /2005

      Rady Gminy  Lubrza

 z dnia 29 grudnia  2005 r.

 

 
w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej zabudowanej
 
            Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 9 lit."a" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm. Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441) oraz art.  13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 ze  zm.: Dz. U. z 2004 r. nr 281 poz. 2782, Dz. U. z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz.1459),
 
uchwala się co następuje:
 
§ 1.  Wyraża się zgodę na sprzedaż nieruchomości zabudowanej
         budynkiem gospodarczym, oznaczoną  w ewidencji gruntów jako działka nr  

         259/5 - o pow. 0,0200 ha, położona w obrębie wsi Lubrza, dla której Sąd Rejonowy w Świebodzinie prowadzi Księgę Wieczystą KW nr 11885.

 
§ 2.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 3.  Uchwała wchodzi w życie z podjęcia.
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/ 179 /2005 Drukuj informację Uchwała Nr XXX/ 179 /2005

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:44:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:44:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:44:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10437 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała nr XXX/ 177/2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                     Uchwała nr XXX/ 177/2005r.
                                      Rady Gminy w Lubrzy
                                      z dnia 29 grudnia 2005r.
 
 
w sprawie: zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006r.
 
 
         Na podstawie § 102 Statutu Gminy Lubrza uchwalonego Uchwałą Nr VI/43/2003r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Lubrza Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2003 r. Nr 30 poz. 646) w związku z art.18a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 zm. Dz. U z 2002r. Nr 23 poz. 220 Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441)
uchwala się co następuje:
 
 §1. Zatwierdza się plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 r.
 
Lp.
Wykaz jednostek poddanych kontroli
Termin posiedzenia komisji
Termin kontroli kompleksowej
jednostek
1
Udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy Lubrza za rok 2005.
 
do 30 marca 2006r.
do 30 marca 2006r.
2
Kontrola szkół
 
do 30 maja 2006r.
do 30 maja 2006r.
5
Kontrola sprawdzająca
w Urzędzie Gminy w Lubrzy

        turystyka i kultura

 
do 30 września 2006r.
do 30 września 2006r.
 
Kontrola dot. działalności Zakładu Budżetowego
Eko-Fort
 
do 31 października 2006r.
do 31 października 2006r.
6
Kontrola GKRPA
– i świetlic socjoteapeutycznych
 
do 30 grudnia 2006r.
do 30 grudnia 2006r.
 
 

       

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Pobierz dane XML Uchwała nr XXX/ 177/2005r. Drukuj informację Uchwała nr XXX/ 177/2005r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:43:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:43:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:43:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10448 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXX/ 174 / 2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                               Uchwała   Nr XXX/ 174 / 2005r.
                                                           Rady Gminy w Lubrzy
                                                           z dnia 29 grudnia 2005                     
 
 
w sprawie:  uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania

                                  Problemów Alkoholowych

 
 
            Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr.147 poz. 1231 ze  zm.:  Dz. U. z 2001 r. Nr 128 poz. 1401, Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1372, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.719, Nr 122 poz. 1143, Dz. U. z 2004 r. Nr 29 poz. 257, Nr 99 poz. 1001, Nr 152 poz. 1597, Nr 273 poz. 2703, Dz. U. z 2005 r. Nr 23 poz.186, Nr 132 poz. 1110, Nr 155 poz. 1298, Nr 179 poz. 1485) uchwala się, co następuje:
 
Gminny Program
 Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005
 
            § 1.
 

I.                   Postanowienia ogólne :

 
            Uzależnienie od alkoholu jest chorobą społeczną, której konsekwencje dotykają nie tylko osoby uzależnione, ale także członków ich rodzin i środowisko społeczne.
            Dlatego tez Gminny Program jest adresowany do całej społeczności ze szczególnym uwzględnieniem młodego pokolenia, które ma tworzyć dobrobyt, wartości rodzinne i społeczne.
Podstawowym celem programu i wszystkich podejmowanych działań jest zmniejszenie rozmiarów szkód związanych z nadużywaniem alkoholu oraz ochrona rodzin dotkniętych problemem alkoholowym.
            Program jest oparty na priorytetach wskazanych przez ustawę z dnia 26 października 1982 r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także jest kontynuacją  programów lat ubiegłych.
 
 Diagnoza:
    

1.      Problemy występujące na terenie naszej gminy:

-         spożywanie alkoholu w miejscach publicznych,

-         sprzedaż alkoholu nieletnim,

-         picie alkoholu przez nieletnich,

-         prowadzenie pojazdów przez kierowców pod wpływem alkoholu,

-         przemoc w rodzinach,

-         uzależnienie i współuzależnienie.

 
 
Zasoby:
 
            Problem profilaktyki i lecznictwa nadzoruje i koordynuje Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Jednak rozmiar szkód wynikających z picia alkoholu jest duży i do zmieszenia istniejących problemów oraz zapobieganiu nowym problemom powinna aktywniej włączyć się Policja, szkoła, duchowieństwo.

 

Cele programu- kierunki działania

 

1.      Inicjowanie działań  na rzecz  częstszego podejmowania interwencji przez funkcjonariuszy  Policji w sytuacjach spożywania alkoholu przed sklepami i innych miejscach publicznych  m.in. boiskach piłkarskich, na terenie kąpielisk.

 

2.      Podejmowanie działań kontrolnych  i interwencyjnych mających na celu przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.

Przeprowadzenie eksperymentu badawczego próby zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie wyglądające na pełnoletnie. Uczestniczy w nim także osoba, której zadaniem jest interwencja w przypadku próby sprzedaży alkoholu.
 

3.      Przeprowadzenie badań  ankietowych w szkołach  na temat możliwości zakupu alkoholu przez nieletnich. Kontrola Policji w miejscach gdzie gromadzi się młodzież

.

4.      Nawiązanie współpracy z policją  w celu zwiększenia liczby kontroli kierowców pod

      względem trzeźwości  na  terenie gminy- w zamian możliwości zakupienia alkomatu.
 

5.      Pomoc osobom współuzależnionym i dotkniętym przemocą poprzez zapewnienie pomocy psychologicznej i socjaterapeutycznej.

 

6.      Wdrożenie procedury „Niebieskie Karty” w przypadkach interwencji przemocy w rodzinie.

7.      Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby

uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu, która   powoduje rozpad życia rodzinnego, demoralizacje  małoletnich, systematycznie zakłóca   spokój lub porządek publiczny.
 

8.      Kontynuowanie zajęć  w świetlicach socjaterapeutycznych.

 

9.      Organizowanie  wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin uzależnionych z programem profilaktycznym.

 

10.  Organizowanie w szkołach profesjonalnych programów profilaktycznych, pogadanek, koncertów, spektakli teatralnych informujących o szkodliwości alkoholu i środkach psychoaktywnych.

 

11.  Tworzenie miejsc do czynnego uprawiania sportu, placów gier i zabaw jako bezpieczne miejsce  zdrowego i trzeźwego stylu życia.

 

12.  Organizowanie i finansowanie poza lekcyjnych zajęć sportowych, plastycznych, teatralnych.

 

13.  Prowadzenie edukacji publicznej poprzez zakup materiałów edukacyjnych typu plakaty, broszury, ulotki

.

14.  Kontynuowanie działalności Punktów Konsultacyjnych dla mieszkańców, w zakresie alkoholizmu i przemocy w rodzinie.

 

15.  Udzielanie pomocy materialnej dzieciom z rodzin alkoholowych  w zakresie dożywienia, zakupu podręczników, zeszytów.

 

16.  Organizowanie konkursów plastycznych i wystaw z zakresu profilaktyki alkoholowej.

 

17.  Współpraca z  Oratorium w celu propagowania abstynencji i trzeźwych obyczajów.

 

18.  Opłacenie szkoleń i kursów w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, nauczycieli i innych grup zawodów, którzy deklarują gotowość podjęcia pracy profilaktycznej i terapeutycznej z młodymi ludźmi.

 
19.Podejmowanie działań kontrolnych w stosunku do podmiotów handlujących alkoholem.
 
II    Postanowienia końcowe.
 

1.      Finansowanie realizacji niniejszego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania. Problemów Alkoholowych będzie dokonywanie za środków uzyskanych z rocznych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wnoszonych przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.

 

2.      Zasady wynagradzania członków komisji:

-         za udział w posiedzeniu komisji lub kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie w wysokości 100 zł.

-         za udział w czynnościach zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego członkowi Komisji przysługuje wynagrodzenie w wysokości 120 zł za każdą zakończoną sprawę.

 
 
        § 2.
 
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
       § 3.
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

       PRELIMINARZ

Finansowy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych na rok  2006r.
 
 
Lp.
Wyszczególnienie
 Kwota
1

Diety komisji

3.000
2
Dożywianie dzieci w szkołach
7,000
3
Składki na ubezpieczenia społeczne
2,483
4
Składki na Fundusz Pracy
355
5
Zakup art. biurowych ,stolików i krzeseł do świetlicy w Nowej Wiosce,Mostkach, Zagórza i
Bucze,środków czystości,opału do świetlic,sprzętu RTV,z-p stołu do pinponga na plac rekreacyjny przy świetlicy w Staropolu,z-p, przyrządu gimnastycznego ze zjeżdżalnią dla przedszkola, komplet do gry siatkowej i karuzeli na plac sportowo rekreacyjny w Boryszynie
35,000
6
Zakup książek dla dzieci z rodzin uzależnionych i pomocy dydaktycznych do świetlic
 
 
5,000
7
Zakup energii w świetlicach
9,000
8
Elewacja świetlicy w Staropolu , malowanie świetlicy w Buczynie i w Lubrzy
15,000
9
Programy profilaktyczne w szkołach, zakup kolonii letnich i wycieczki dla dzieci,organizacja zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży,koncerty filharmonii w szkołach , umowy-zlecenia
62,663
10
Podróże służbowe krajowe
500
RAZEM
140,000
 
Pobierz dane XML Uchwała Nr XXX/ 174 / 2005r. Drukuj informację Uchwała Nr XXX/ 174 / 2005r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-23 10:39:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-23 10:39:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-23 10:39:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10337 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji

1...165166167168169170171172173174