ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy w Lubrzy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Uchwała Nr XXV/ 155/ 2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XV/
Uchwała Nr XXV/ 155/ 2005
Rady Gminy w Lubrzy
z dnia 15 kwietnia 2005 r.
 
 
w sprawie: zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Lubrza.
 
Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747, zm. Dz. U. z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Dz. U. z 2004r. Nr 96, poz. 959, Nr 173, poz.1808)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Zatwierdza się taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Lubrza określone przez Jednostkę Komunalną w Lubrzy w brzmieniu jak w załączniku do niniejszej uchwały.
 
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy .
§ 3.
Traci moc uchwała Nr XV/100/2004 Rady Gminy w Lubrzy z dnia 16 kwietnia 2004r. w sprawie ustalenia opłat za odprowadzanie ścieków i wywóz nieczystości płynnych na terenie Gminy Lubrza.
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik do uchwały
Nr XXV/ 155 /2005r.
Rady Gminy w Lubrzy
z dnia 15 kwietnia 2005r.
 
TARYFY DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ
I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
Obowiązujące na terenie Gminy Lubrza
na okres od 01.07.2005r. do 30.06.2006r.
zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy w Lubrzy
Nr XXV/ 155 /2005r. z dnia 15 kwietnia 2005r.
 
Wysokość cen i stawek opłat za dostarczoną wodę
 
 
Lp.
Taryfowa grupa odbiorców
Wyszczególnienie
Cena netto
Jednostka miary
1
za pobór wody z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę z wodociągów komunalnych
cena za m3 dostarczonej wody
2,10
zł/m3
 
 
 
Wysokość cen i stawek za odprowadzane ścieki
 
 
Lp.
Taryfowa grupa odbiorców
Wyszczególnienie
Cena netto
Jednostka miary
1
za wprowadzanie ścieków
socjalno-bytowych
do zbiorczych
urządzeń kanalizacyjnych
cena za m3
odprowadzonych ścieków
3,05
zł/m3
2
za oczyszczenie ścieków
socjalno-bytowych dowożonych
cena za m3
dowożonych ścieków
2,10
zł/m3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-07-13 08:05:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-07-13 08:05:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-07-13 08:05:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10370 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała NR XXV/157/2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

U C H W A Ł A NR
U C H W A Ł A NR XXV/157/2005
Rady Gminy w Lubrzy
z dnia 15 kwietnia 2005 r.
 
w sprawie :
wyrażenia opinii o propozycji planu aglomeracji Świebodzin
 
Na podstawie §4 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji (tekst jednolity: Dz. U. 2004 r. Nr 283, poz. 2841)
uchwala się co następuje :
§ 1.
Opiniuje się pozytywnie przedstawioną przez Wojewodę Lubuskiego propozycję planu aglomeracji Świebodzin z istniejącą oczyszczalnia ścieków w Świebodzinie (zawierającą część opisową i graficzną), utworzoną przez miejscowości wchodzące w skład następujących gmin:
Gmina Świebodzin:
Świebodzin, Gościkowo, Jordanowo, Glińsk, Rusinów, Grodziszcze, Lubogóra Lubinicko, Borów, Chociule, Jeziory, Kępsko, Kupieniono, Ługów, Nowy Dworek, Osogóra, Podlesie, Raków, Rosin, Rozłogi, Rudgierzowice, Rzeczyca, Wilkowo, Wityń, Witosław (PGR-Glińsk).
Gmina Szczaniec:
Szczaniec, Wilenko, Myszęcin, Ojerzyce, Brudzewo, Smardzewo, Opalewo, Koźminek, Dąbrówka Mała, Kiełcze, Wolimierzyce.
Gmina Trzciel:
Panowice, Lutol Suchy, Stary Dwór, Łagowiec, Chociszewo, Brójce.
Gmina Lubrza:
Zagórze, Mostki, Przełazy.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubrza.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-07-13 08:04:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-07-13 08:04:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-07-13 08:04:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10610 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXV/ 154 /2005

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA NR
UCHWAŁA Nr XXV/ 154 /2005
RADY GMINY w LUBRZY
z dnia 15 kwietnia 2005
w sprawie : zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych na rok 2005
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 Ustawy z dnia 08 marca 1990 o samorządzie gminnym
(tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz. 1591 z późn.zmianami) oraz art. 124 ust. 1 pkt. 1, 2 i 3 ustawy z dnia
26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tj. (Dz.U. z 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zmianami)
Uchwala się co następuje:
§ 1
Zwiększa się plan dochodów o kwotę : 80 040,0
Słownie złotych: osiemdziesiąt tysięcy czterdzieści
 
DZIAŁ 750 Administracja publiczna
31 000,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
31 000,00
§ 0920 Pozostałe odsetki
1 000,00
§ 0970 Wpływy z różnych dochodów
30 000,00
DZIAŁ 754 Bezpieczeństwo publiczne
3 130,00
Rozdział 75412 Straże pożarne
3 130,00
§ 2700 Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin
(związków gmin), powiatów (związków powiatów), amorządów
województw, pozyskane z innych źródeł
3 130,00
DZIAŁ 801 Oświata i wychowanie
10 100,00
Rozdział 80101 Szkoły Podstawowe
10 100,00
§ 0830 wpływy z usług
1 000,00
§ 0920 Pozostałe odsetki
700,00
§ 0970 Wpływy z różnych dochodów
8 400,00
DZIAŁ 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
33 310,00
Rozdział 85415 Pomoc materialna dla uczniów
33 310,00
§ 2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
własnych zadań bieżących gmin ( związków gmin)
33 310,00
DZIAŁ 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
2 500,00
Rozdział 92195 Pozostała działalność
2 500,00
§ 0960 Otrzymane spadki i darowizny w formie pieniężnej
2 500,00
 
 
 
 
 
 
§ 2
 
Zwiększa się plan wydatków o kwotę 115 952,00
Słownie złotych: sto piętnaście tysięcy dziewięćset pięćdziesiąt dwa
DZIAŁ 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną
wodę i gaz
33 779,00
Rozdział 40002 Dostarczanie wody
33 779,00
§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników
28 000,00
§ 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne
5 093,00
§ 4120 Składki na ubezpieczenia społeczne
686,00
DZIAŁ 750 Administracja publiczna
28 133,00
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
28 133,00
§ 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne
28 130,00
DZIAŁ 754 Bezpieczeństwo publiczne
3 130,00
Rozdział 75412 Straże pożarne
3 130,00
§ 4210 Zakup materiałów i wyposażenia
3 130,00
DZIAŁ 801 Oświata i wychowanie
10 100,00
Rozdział 80101 Szkoły Podstawowe
10 100,00
§ 4220 Zakup środków żywności
4 300,00
§ 4270 Zakup usług remontowych
5 800,00
DZIAŁ 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
33 310,00
Rozdział 85415 Pomoc materialna dla uczniów
33 310,00
§ 3110 Świadczenia społeczne
33 310,00
DZIAŁ 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
7 500,00
Rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód
7 500,00
§ 4300 Zakup usług pozostałych
7 500,00
§ 3
Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 31 634,00
Słownie złotych: trzydzieści jeden tysięcy sześćset trzydzieści cztery
DZIAŁ 750 Administracja publiczna
23 86700
Rozdział 75023 Urzędy Gmin
23 867,00
§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników
23 867,00
DZIAŁ 900 Gospodarka komunalna
17 767,00
Rozdział 90003 Oczyszczanie miast i wsi
17 767,00
§ 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników
13 680,00
§ 4040 Dodatkowe wynagrodzenie roczne
899,00
§ 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne
3 188,00
 
 
 
Dochody ogółem 9 608 015,00
Wydatki ogółem 10 860 973 ,00
Deficyt na dzień podjęcia uchwały zwiększa się o kwotę 4 278,00, wynosi
1 252 958,00 i zostanie pokryty z kredytu bankowego
Uchwała zawiera:
załącznik Nr 1 określający wysokość przychodów i rozchodów
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
 
§ 6
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXV/154/2005
 
ZESTAWIENIE PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
BUDŻETU GMINY LUBRZA NA ROK 2005
 
Treść
Kwota w zł
 
Przychody budżetu
 
1.
Ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminy
 
2.
Z kredytów zaciągniętych w bankach krajowych
W tym: na finansowanie zadań inwestycyjnych
realizowanych ze środków strukturalnych
1 922 958
1 167 800
3.
Z pożyczek
 
4.
Z prywatyzacji majątku gminy
 
5.
Z nadwyżki z lat ubiegłych
 
6.
Inne przychody
 
7
Razem przychody (1+2+3+4+5
1 922 958
8
Dochody budżetu
9 608 015
 
Razem przychody i dochody budżetu
11 530 973
 
 
 
 
 
 
Rozchody budżetu
 
1.
Spłata kredytów
670 000
2.
Spłata pożyczek
 
3.
Udzielone pożyczki
 
4.
Wykup papierów wartościowych
 
5.
Razem rozchody ( 1+2-3+4)
670 000
6.
Wydatki budżetu
10 860 973
 
Razem rozchody i wydatki budżetu
11 530 973

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-07-13 08:02:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-07-13 08:02:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2005-07-13 08:02:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10584 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Ogłoszenie w sprawie przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości : dz. nr 83/2 - nieruchomość nie zabudowana, dz. nr 84 - nieruchomość zabudowana nieczynną hydrofornią, położonych w obrębie wsi Staropole gm. Lubrza.

Akapit nr 1 - brak tytułu

                               Wójt Gminy Lubrza
                                   o g ł a s z a

I przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż nieruchomości :
dz. nr 83/2 - nieruchomość nie zabudowana
dz. nr 84 - nieruchomość zabudowana nieczynną hydrofornią,
położonych w obrębie wsi Staropole gm. Lubrza opisanych w Księdze
Wieczystej Nr 39097.
Nieruchomości są wolne od obciążeń i zobowiązań na rzecz osób trzecich.
Przedmiotowe nieruchomości, w dniu 31 grudnia 2002r.w miejscowym planie
ogólnym zagospodarowania przestrzennego, stanowiły teren zabudowy
zagrodowej do dalszego użytkowania.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lp. Nr działki Pow. Cena wywoławcza Wadium zł
m2 ogółem zł
(netto + VAT 22%)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. 83/2 1702 10.380,00 1.000,00
2. 84 230 1.054,00 100,00

=========================================================

- Przetarg odbędzie się w dniu 10 czerwca 2005r. o godz. 1000
w lokalu Urzędu Gminy w Lubrzy, ul. Świebodzińska 68.
- W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, jeżeli wpłacą wadium
w wysokości podanej powyżej.
- Wadium wpłacić należy w kasie Urzędu Gminy w Lubrzy w terminie do
07 czerwca 2005 r. i dowód wpłaty okazać na przetargu.
- Wadium ulega przepadkowi, w razie uchylenia się uczestnika przetargu,
który przetarg wygrał, od zawarcia umowy notarialnej.
- Uczestnikowi, który przetarg wygrał,wpłacone wadium zalicza się na poczet ceny kupna.
- Pozostałym uczestnikom przetargu,wadium zwraca się niezwłocznie
po zakończeniu przetargu w kasie Urzędu Gminy.
- Termin uiszczenia ceny sprzedaży,pomniejszonej o wpłacone wadium,upływa
najpóźniej w dniu zawarcia umowy notarialnej.
- Termin zawarcia aktu notarialnego umowy sprzedaży,wyznaczony zostanie
najpóźniej w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.

Lubrza, 2005-05-09

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Krzystof Rosiński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-05-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krzystof Rosiński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-05-09 08:20:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-05-09 08:22:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 07:59:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
14064 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół - 25 02 2005r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Protokół  XXIII/2005r.
 
z  XXIII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 25.02.2005r. w siedzibie Ośrodka Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego w Przełazach w godz. od 9 00 do1540
Podjęto uchwały nr  od XXIII/145/2005r. do XXIII/147/2005r.
Obradom przewodniczył Przewodniczący  Rady Gminy Lubrza – Kazimierz  Koszucki ,
protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 12 radnych na stan 15.
Radni: Marzena Zwęgrodzka, Alina Mieczyńska i Stanisław Kluczkiewicz
nie usprawiedliwili  swojej nieobecności na posiedzeniu sesji Rady Gminy.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  otworzył XXIII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.         Informacja z prac Wójta między sesjami.
4.         Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami.

5.                  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających

na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów sportowo – rekreacyjnych
w obrębie wsi Zagaje.

6.                  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej.

7.                  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/145/2005r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza.

8.                  Dyskusja panelowa: „Rozwój Turystyki Lokalnej”.

9.                  Interpelacje i wnioski radnych.

10.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.
11.       Dyskusja i wnioski.
 
 
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy – Kazimierz Koszucki
poddał pod głosowanie porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy-porządek obrad został przyjęty przy 11 głosach za (radny Radosław Noworyta nie brał udziału w głosowaniu ponieważ nie przybył na obrady sesji Rady Gminy).
 
 
 
 
 
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Wójt Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*ocena sytuacji finansowej gminy
-gmina przygotowuje się do montażu kredytu finansowego dot. budowy kanalizacji sanitarnej
  w miejscowościach  Mostki – Przełazy – Zagórze,
-przeprowadzone zostaną również rozmowy na temat uzyskania dotacji na powyższą
  inwestycję,
*informacja na temat spłaty kredytów w br.
   *  50.000-zł.             do 15.03.2005r.          (ścieżka Boryszyn, kanalizacja Nowa Wioska),
   *150.000-zł.             do 31.05.2005r.          (wodociąg Buczyna-Zagaje),
   *100.000-zł.             do 15.06.2005r.          (kanalizacja + wodociąg Nowa Wioska),
-rachunki i faktury są płacone na bieżąco,
*wyłączanie czasowe oświetlenia ulicznego,  
-podjęta została decyzja w sprawie wyłączania oświetlenia ulicznego od 01.03.br. – 31.05.br.
  w godz. od 24.00 do 3.00 rano,
*powołanie instytucji GOK
-Wójt poinformował, iż na następnej sesji Rady Gminy przeprowadzona zostanie dyskusja
  na temat sposobu funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Lubrzy,
*nawiązanie współpracy z ościenną Gminą Międzyrzecz
-powyższa gmina zainteresowana jest nawiązaniem współpracy oraz stworzeniem
  wspólnego projektu,
*wizyta w Gminie Burg – 22.02.2005r.
-podczas spotkania prowadzone były rozmowy na temat zacieśniania współpracy poprzez
  tworzenie nowych wspólnych projektów – bliźniaczych,
-Wójt otrzymał informację, że gmina niemiecka chciałaby nawiązać z nami współpracę,
-w miesiącu czerwcu br. grupa 9-cio osobowa z Niemiec przyjedzie na spotkanie  w celu
  dokonania uzgodnień w powyższym temacie,
 odnośnie nawiązania współpracy pomiędzy gminami,
*spotkanie z dyr. Agencji Nieruchomości Rolnej w Zielonej Górze
-prowadzone były kolejne rozmowy odnośnie przekazania gruntów ( teren koło bunkrów
-Boryszyn, park – Zagórze, boisko – Zagaje) na rzecz gminy,  
-Wójt oznajmił, iż agencja przekaże powyższe grunty na podstawie podjętej uchwały przez
  Radę Gminy w Lubrzy  w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających
  na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów  sportowo – rekreacyjnych wsi
  Zagaje (projekt takiej uchwały ujęty jest w porządku obrad dzisiejszej sesji) ,
*wybór kierownika Jednostki Komunalnej
-na w/w stanowisko została zatrudniona osoba – p. Marin Kawa,
-stanowisko p. Krupskiego zostało zlikwidowane, a jego zakres czynności będzie
  wykonywany przez pracowników UG.
 
Radny Radosław Noworyta przybył na sesję Rady Gminy w Lubrzy.
 
 
 
 
 
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami”.
 
Do przedstawienia sprawozdania z prac Przewodniczącego Rady Gminy między sesjami zobowiązał się Pan Kazimierz Koszucki – Przewodniczący Rady Gminy.
 
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Gminy z prac między sesjami stanowi załącznik do protokołu.
 
Odnośnie pkt.5
 
„Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji zadań polegających
na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole i terenów sportowo – rekreacyjnych
w obrębie wsi Zagaje”.
 
Sekretarz Katarzyna Przewłocka zabrała głos i przedstawiła projekt uchwały, który stanowi załącznik do protokołu.
 
Nie wniesiono uwag do projektu uchwały.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie przystąpienia do zadań  polegających na budowie parkingu w obrębie wsi Staropole
i terenów sportowo – rekreacyjnych w obrębie wsi Zagaje -  uchwała została przyjęta przy 12 głosach za.
 

Odnośnie pkt.6

 
„Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej”.
 

Ponownie głos zabrała Sekretarz – Katarzyna Przewłocka i przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej – uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 
Głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki i poddał pod głosowanie w/w uchwałę – uchwała została przyjęta przy 12 głosach za.
 

Odnośnie pkt.7

 
„Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/142/2005r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza”.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki przypomniał w swojej wypowiedzi, iż na poprzedniej sesji Rady Gminy została przyjęta uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza. Powyższa uchwała została uchylona przez Nadzór Prawny Wojewody – Gorzów Wlkp. z uwagi na to, iż w uchwale błędnie została wpisana wysokość kwoty dodatku funkcyjnego – 1.000-zł.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich minimalna kwota dodatku funkcyjnego wynosi 1.030-zł.  Następnie zaznaczył w swojej wypowiedzi, iż po dokonaniu zmiany wysokości dodatku funkcyjnego wynagrodzenie brutto pozostało na tym samym poziomie.
W dalszej części swojej  wypowiedzi Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą do radnych o ponowne przyjęcie uchwały  z prawidłowo wyliczonymi składnikami.
 
Nie wniesiono uwag do projektu uchwały.
 
Przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Koszucki poddał pod głosowanie uchwałę
-uchwała została przyjęta przy 9 głosach za i 3 głosach wstrzymujących się.  
 

Odnośnie pkt. 8

 
„Dyskusja panelowa: Rozwój Turystyki Lokalnej”.
 
Rozpoczęto dyskusję panelową na temat rozwoju turystyki lokalnej na terenie Gminy Lubrza.
 
W dyskusji udział wzięli:
 
-Wójt Gminy                                                                          - Eugeniusz Chamrczuk
-pracownik ds. turystyki                                                          -Krzysztof Rosiński
-Urząd Marszałkowski – Zielona Góra                                    -Jadwiga Błoch
-Agencja Rozwoju Regionalnego – Zielona Góra                     -Piotr Raczykowski
                                                                                               -Michał Rzepocki
                                                                                               -Tomasz Burchawol
-Ośrodek Doradztwa Rolniczego Kalsk                                  -Barbara Brejwo
-Nadleśnictwo – Świebodzin                                       -Roman Zygadło
-Komenda Powiatowa Policji – Świebodzin                            -Adam Pajuk
                                                                                              -Marian Kałużny
-turystyka wodna (sympatyk)   - Bobowicko                          -Jan Całus
-członek LOT                                                                         -Andrzej Kaczmarek
                                                                                              -Roman Walendzik
-„Pro Nature”                                                                         -Joachim Szlegel
                                                                                              -Zbigniew Urbańczyk
-Gospodarstwo Pomocnicze KWP – Gorzów Wlkp.
-Zespół Parków Krajobrazowych – Gorzów Wlkp.                -Stanisław Bąkowski
-przedsiębiorca – Międzyrzecz                                    -Ryszard Duda
-przedsiębiorca branży turystycznej                                         -Stephan Doll
                                                                                 &nbs

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 12:19:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 12:20:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:02:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8535 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Protokół -21.01.05r.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Protokół  XXII/2005r.
 
z  XXII zwyczajnej sesji Rady Gminy Lubrza odbytej w dniu 21.01.2005r. w siedzibie Urzędu Gminy w Lubrzy w godz. od 9 00 do1540
Podjęto uchwały nr  od XXII/142/2005r. do XXII/143/2005r.
Obradom przewodniczył Zastępca Przewodniczącego  Rady Gminy Lubrza – Stanisław Kluczkiewicz, protokołowała  Ewa Gniewczyńska.
W sesji udział wzięło 13 radnych na stan 15.
 
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  otworzył XXII zwyczajną sesję Rady Gminy  Lubrza , stwierdził prawomocność posiedzenia.
 
Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Stanisław Kluczkiewicz  przedstawił proponowany porządek  obrad:
 
PROPONOWANY PORZĄDEK OBRAD
 
1.         Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.                  Ustalenie porządku obrad.

3.         Informacja z prac Wójta między sesjami.

5.                  Zasady gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w aspekcie zarządzania

majątkiem na terenie Gminy  Lubrza    (godz. 9.30).

6.                  Informacja na temat funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Lubrza   (godz. 11.30 ).

*ocena pracy dydaktycznej na podstawie wyników mierzenia jakości
  (Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat pracowni komputerowych w szkołach na terenie Gminy
  Lubrza (Kuratorium Oświaty),
           *realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej „Turystyka w Gminie
              i Regionie” (dyr. szkół),
           *współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w zakresie krzewienia
             kultury i kultywowania polskich tradycji (dyr. szkół, p. Rawski),

7.                  Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za rok 2004.

8.                  Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia za pracę i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza.

9.                  Podjęcie uchwały w sprawie  uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005.

10.              Przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki

            i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2004.

11.              Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania

            nauczycieli.

12.              Interpelacje i wnioski radnych.

13.              Odpowiedzi na interpelacje.

13.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy w Lubrzy.

14.              Dyskusja i wnioski.

 
Radny Jan Kaniecki zabrał głos i złożył wniosek w sprawie omówienia pkt. 10 (Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli), po pkt.5 ujętym w porządku obrad
 
W dalszej kolejności swojej wypowiedzi Zastępca  Przewodniczącego Rady Gminy

        Stanisław Kluczkiewicz poddał pod głosowanie:

* wniosek radnego Jana Kanieckiego, który został przyjęty przy 13 głosach za,
*porządek obrad, który wyłożony został przed obradami sesji Rady Gminy - porządek obrad
  został przyjęty przy 13 głosach za
 
Odnośnie pkt.3
 
„Informacja z prac Wójta między sesjami”.
 
Do przekazania informacji z prac Wójta między sesjami zobowiązał się Pan Wójt Eugeniusz Chamarczuk – Wójt Gminy Lubrza:
*wizja lokalna bunkrów „Pętla Boryszyńska” – 31.12.2004r.
-w komisji udział wzięli:
  p.B. Kołakowski, p. A. Mieczyńska, p. J. Pilczuk,
-po przeprowadzeniu wizji, spisaniu protokołu, wystosowane zostało pismo w sprawie
  natychmiastowego usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości j.n.:
   *bezpieczeństwa wejść i wyjść do wszystkich obiektów,
   *zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych wewnątrz obiektów,
   *zabezpieczenia dostępu do ścisłego rezerwatu nietoperzy,
   *uprzątnięcia nieczystości znajdujących się w wewnątrz i w pobliżu wejść do obiektu,
   *zapewnienie osoby dozorującej podziemną trasę turystyczną w czasie sezonu
     jesienno-zimowego,
   *wyznaczono termin 30 dniowy w sprawie usunięcia nieprawidłowości,
   *w przypadku nie wykonania powyższych nieprawidłowości umowa dzierżawy zostanie
     rozwiązana.
*opracowanie koncepcji na wykonanie wodociągu miejscowości
   Mostki – Przełazy – Zagórze 
-termin wykonania zadania 31.01.2005r.,
-koncepcja wykonana zostanie przez Firmę EOTERM-PRIM za kwotę 3.660-zł.,
-po przeprowadzeniu renowacji studni w miejscowości Mostki,  podjęto decyzję o wykonaniu
 modernizacji odwiertu,
*harmonogram zebrań wiejskich
-24.01.2005r.              Lubrza                         godz. 17.00
-25.01.2005r.              Nowa wioska              godz. 18.00
-26.01.2005r.              Boszyszyn                    godz. 18.30
-27.01.2005r.              Buczyna/Zagaje           godz. 18.00
-28.01.2005r.              Staropole                     godz. 18.00
-01.02.2005r.              Bucze                          godz. 18.00
-02.02.2005r.              Zagórze                       godz. 18.00
-marzec 2005r.            Mostki
-marzec 2005r.            Przełazy          
*Biuro Finansów Publicznych „BFP” – Leszno
-podjęta została decyzja o przeprowadzeniu przez powyższą firmę kontroli finansowej
  w referacie  finansowym,
-powołana została wewnętrzna stała komisja w składzie: skarbnik, sekretarz + pracownik
 merytoryczny, która będzie kontrolowała poszczególne stanowiska pracy i jednostki
 organizacyjne: OSP,  J K, GOK, szkoły,
*gmina zakupiła samochód BUS – Lublin,
-koszt zakupu samochodu – 15.000-zł.,
- samochód, który był wykorzystywany do celów gospodarczych uległ wypadkowi,
-gmina planuje uszkodzony po wypadku samochód sprzedać,
-odszkodowanie za samochód wypłacone zostało w wysokości 8.700-zł.
*podjęto decyzję o powołaniu kierownika Jednostki Komunalnej w Lubrzy 
-zostanie ogłoszony konkurs na kierownika Jednostki Komunalnej,
-ogłoszenie o konkursie opublikowane zostanie w Gazecie Lubuskiej i „Dzień”,
-kierownik Jednostki Komunalnej będzie jednocześnie pełnił obowiązki byłego inspektora
 ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
*spotkanie z dyr. szkół i Zespołem Nauczycielstwa Polskiego  – 12.01.2005
   i 19.01.2005r.
-tematem spotkania było:
  *funkcjonowanie placówek oświatowych,
  *omówienie regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów
    wynagradzania,
*Gminny Ośrodek Kultury w Lubrzy
-po przeprowadzeniu kontroli przez RIO sporządzony został protokół, w którym zawarte
  zostały zalecenia pokontrolne i jednym z zaleceń jest powołanie uchwały Rady Gminy
  w Lubrzy Gminnego Ośrodka Kultury w Lubrzy,
-Wójt chciałby uzyskać opinię Rady Gminy na jakich zasadach ma działać w/w instytucja,
*obowiązkowe ubezpieczenie rolników z terenu gminy
-Wójt przypomniał , iż wszyscy rolnicy muszą ubezpieczyć się,
-Wójt oznajmił, iż jego zdaniem korzystną firmą ubezpieczeniową jest TUW,
  zaproponował w swojej wypowiedzi zorganizowanie spotkania z w/w firmą
  ubezpieczeniową  i rolnikami z terenu gminy,
 
Odnośnie pkt.4
 
„Zasady gospodarowania mieniem Skarbu Państwa w aspekcie zarządzania majątkiem na terenie Gminy Lubrza”.
 
Głos zabrał p. Budrewicz – ANR w Zielonej Górze i poinformował, iż nieruchomości/grunty sprzedawane są na zasadzie:
-przetargu ograniczonego organizowanego  dla mieszkańców gminy i rolników,
-przetargu nieograniczonego organizowanego  na wniosek gminy i izb rolniczych.
Informacja o przetargu nieograniczonym oraz zasadach zbycia nieruchomości/gruntu umieszczane są na stronie internetowej i na tablicach ogłoszeniowych w gminach.
W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował o kolejnej formie sprzedaży nieruchomości/gruntu. Jest to pierwszeństwo nabycia gruntu przez dzierżawcę. Dzierżawca może skorzystać z prawa pierwokupu nieruchomości po 3 latach od chwili wydzierżawienia nieruchomości. Natomiast w przypadku kiedy dzierżawca przekazuje nieruchomość umową cesji np. na syna, wówczas okres 3 lat liczony jest od momentu przekazania nieruchomości na w/w osobę. Kończąc wypowiedź poinformował, iż rolnicy sąsiedniej gminy posiadający grunty na terenie naszej gminy mogą składać wnioski do ANR o upełnorolnienie. 
 
Sołtys Stanisław Kendzia oznajmił, iż dzierżawca - p. Hukiewicz doprowadził gospodarstwo rolne wraz z zabudowaniami do ruiny. W związku z tym zwrócił się z zapytaniem, dlaczego ANR nie rozwiąże umowy z tym dzierżawcą?
 
Ponownie głos zabrał p. Budrewicz – ANR w Zielonej Górze oznajmił, iż w przypadku kiedy dzierżawca nie wywiązuje się z warunków umowy dzierżawy, agencja przystępuje do rozwiązania takiej umowy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował,
iż z p. Wójtem planuje przeprowadzić rozmowę na temat rozwiązania problemu dot. dzierżawcy - p. Hukiewicz.
 
Radny Bolesław Kołakowski zabrał głos i zwrócił się z zapytaniem, kto jest uprawniony do
ustalania cen wyjściowych nieruchomości/gruntu do sprzedaży?
 
Przedmówca zabrał głos i poinformował, że  każda nieruchomość wyceniana jest przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Ponadto agencja ma uprawnienia do obniżenia wartości ceny nieruchomości zabudowanej o 10% w przypadku gdy pierwszy przetarg nie dojdzie do skutku.
 
Radny Piotr Śramkiewicz zabrał głos i poinformował, iż budynki dzierżawione przez p. Hukiewicza są dewastowane, a  na terenie tej nieruchomości panuje ogólny bałagan.
Komisja niejednokrotnie próbowała wejść na teren posesji celem przeprowadzenia kontroli, niestety dzierżawca zasłaniając się przepisami zoohigienicznymi nie wpuścił członków komisji na w/w teren.
Ponadto radny oznajmił, iż stan techniczny zabudowań grozi katastrofą budowlaną i stwarza zagrożenie dla osób z zewnątrz. Na zakończenie swojej wypowiedzi zwrócił się z prośbą do przedstawiciela ANR – Zielona Góra o definitywne rozwiązanie powyższego tematu poprzez zerwanie umowy dzierżawy.
 
Wójt Eugeniusz Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, iż powyższy temat omawiany jest praktycznie na każdej sesji Rady Gminy. W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, iż p. B. Hukiewicz posiada zaległości w podatkach i zaległość w  2004 wynosiła 40.334-zł.
Pan B. Hukiewicz uiszczał podatki w czasie, kiedy obowiązywały  bony paliwowe – do końca 2003r.
Od roku 2000 płatnik cyklicznie występował z wnioskami o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych i taką pomoc uzyskiwał do roku 2003, która przedstawia się w sposób następujący:
*06.11.2000r. decyzją Wójta umorzono odsetki w kwocie 22.209-zł.,
*13.11.2002r. umorzono zaległy podatek za rok 2001, 2002 w łącznej kwocie 60.932-zł.,
*13.11.2002r. umorzono odsetki w kwocie 48.000-zł.,
*30.10.2003r. decyzją Wójta odroczono termin płatności III raty podatku rolnego za rok 2003
  do 16.12.2003r.
Wójt oznajmił, iż p. Bartosz Hukiewicz jest bardzo trudnym podatnikiem i dalsza dzierżawa lub sprzedaż wspomnianej nieruchomości dla w/w podatnika spowoduje dalsze narastanie zaległości podatkowych. Na zakończenie swojej wypowiedzi oznajmił, iż Agencja Nieruchomości Rolnej Skarbu Państwa – Zielona Góra otrzymała pismo z powyższą informacją.
 
Ponownie głos zabrał p. Budrewicz i zwrócił się z prośbą o wystosowanie pisma do ANR
w sprawie wysokości zadłużenia podatkowego (ilość rat)  przez p. B. Hukiewicz.
W dalszej części swojej wypowiedzi oznajmił, iż niniejsze pismo będzie podstawą do rozwiązania umowy dzierżawy w trybie natychmiastowym.
 
Radca Prawny – Edward Strzelecki zabrał głos i oznajmił, iż p. B. Hukiewicz nie posiada żadnego majątku, od momentu zawarcia umowy cesji. Na etapie prowadzenia procedury windykacyjnej stwierdza się, że Pan Bartosz Hukiewicz posiada wyłącznie ziemię, która jest w części obsiana, a na te grunty obsiane zostało już wszczęte postępowanie egzekucyjne.
W przypadku kiedy wierzyciel wskazuje komornikowi, iż P. B. Hukiewicz sprzedaje mleko lub zboże itp., ostatecznie okazuje się, że dłużnik nie jest właścicielem sprzedawanego zboża oraz mleka, ze względu na to, iż sporządzone są już znacznie wcześniej umowy przewłaszczenia. I związku z powyższym komornik nie podejmuje w tej sprawie czynności egzekucyjnej.
W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, iż komornicy sądowi mają mniej możliwości działania na zewnątrz i dlatego nie jest przez nich zajmowany żywy inwentarz.
Reasumując temat poinformował, iż należne gminie pieniądze będą ściągane od dłużnika.
W dalszej części swojej wypowiedzi Radca Prawny omówił sprawę opłat za dostawę wody do Gospodarstwa Rolnego – B. Hukiewicz. Na dzień dzisiejszy jest wydany wyrok pozytywny przez Sąd Rejonowy w Świebodzinie. Obecnie gmina czeka na jego uprawomocnienie.
 
Radny Bolesław Kołakowski zabrał głos i zasugerował wystosować zażalenie do Izby Rolniczej, że ich członkowie są nie widoczni i nie interesują się problemami. Ponadto oznajmił, iż Prokuratura powinna zająć się tematem ściągalności należności od dłużnika – p. B. Hukiewicz.
 
Ponownie głos zabrał Radca Prawny i poinformował, iż windykacja jest prowadzona prawidłowo i zgodnie z prawem.
 
Pani Skarbnik – Helena Domagała zabrała głos i poinformowała, że nowy dzierżawca gospodarstwa rolnego Zagórze  nie przesyła obraźliwe pisma i nie płaci podatków. W dalszej części swojej wypowiedzi zwróciła się z prośbą do p. Budrewicza aby przyjrzał się dokładnie nowemu dzierżawcy
 
Pan Budrewicz – ANR – Zielona Góra oznajmił, iż stanowisko radnych Gminy Lubrza zostanie przekazane dla dyrektora celem podjęcia decyzji w przedmiotowej sprawie.
 
Odnośnie pkt.4
 
„Informacja na temat funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Lubrza  
*ocena pracy dydaktycznej na podstawie wyników mierzenia jakości (Kuratorium Oświaty),
*informacja na temat pracowni komputerowych w szkołach na terenie Gminy
  Lubrza (Kuratorium Oświaty),
*realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej „Turystyka w Gminie
  i Regionie” (dyr. szkół),
*współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Lubrzy w zakresie krzewienia
  kultury i kultywowania polskich tradycji (dyr. szkół, p. Rawski)”.
 
Wójt – Eugeniusz Chamarczuk zabrał głos i oznajmił, że na utrzymanie oświaty z budżetu gminy wydatkowane są środki w wysokości 50%  i w 2005r.  zaplanowano na ten cel 2.565,766-zł. w tym subwencja oświatowa w wysokości 1.724.000-zł.
(2004r. wynosiła 1.810.000-zł.).
Wydatki rzeczowe:
*Zespół Szkół Samorządowych w Lubrzy                   75.000-zł.
*Publiczna Szkoła Podstawowa w Mostkach  30.000-zł.
*Publiczna Szkoła Podstawowa w Boryszynie 20.000-zł.
 
Koszt dowozu dzieci:

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 12:16:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 12:18:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:02:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10551 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXIV 151 2005.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
                              
      Uchwała Nr XXIV/ 151 /2005r.

  Rady  Gminy w Lubrzy

            z dnia  31 marca 2005
 
w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIII/147/2005r. Rady Gminy w Lubrzy
                    z dnia 25 lutego 2005r. w sprawie zmiany uchwały 
                    Nr XXII/142/2005r z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia
                    wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta      
                    Gminy Lubrza               
 
             Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zm. Dz. U. z  2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717,  Nr 162 poz.1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), art.4 pkt. 1 i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych 
( tekst jednolity Dz. U. z 2001r  Nr 142, poz.1593 ze zm. Dz. U. z 2002r Nr 113, poz.984 i Nr 214, poz.1806) zgodnie z § 3 § 6 ust. 1 i § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych  pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach  gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 33, poz. 264 ze zm. Dz. U.  z 2004r. Nr 47, poz. 448),
 
u c h w a l a   się, co następuje:
 

§ 1. W uchwale Nr XXIII/147/2005r. Rady Gminy w Lubrzy z dnia 25 lutego 2005r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/142/2005 z dnia 21 stycznia 2005r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia i przyznania dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Lubrza,   skreśla się zapis § 3

 

§ 2. Pozostałe zapisy uchwały określonej w § 1 nie ulegają zmianie.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu rady Gminy w Lubrzy

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

      

 

 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 12:01:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 12:03:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:01:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10544 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała nr XXIV 150 2005.

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
              
Uchwała nr XXIV/ 150 / 2005
Rady Gminy Lubrza
z dnia 31 marca 2005r.
 
 
w sprawie: zamiany nieruchomości
 
            Na podstawie art. 30 ust.2 pkt. 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym,(tekst jednolity Dz. U. nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 11,15 ust. 1, art. 25 ust.1 i 2, art. 37 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami,
(tekst jednolity Dz. U. z 2004r. nr 261,poz.2603 ),
 
uchwala się,co następuje
 
§ 1
 
            Przeznacza się do sprzedaży nieruchomość nie zabudowaną, położoną
 w Przełazach,oznaczoną w ewidencji gruntów jako działka nr nr 238/1 - o pow. 0,0096 ha
będąca własnością Gminy Lubrza, na rzecz Pana Marka Wiencko, zam. Przełazy 2
66-218 Lubrza.
§ 2
 
            Sprzadaż nieruchomości, o której mowa w § 1, następuje nieodpłatnie w formie bezprzetargowej, w zamian za przekazanie na rzecz Gminy Lubrza, nieruchomości nie zabudowanej położonej w Przełazach, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 84/9 o pow. 0,0193 ha, opisanej w Księdze Wieczystej nr 3510B, będącej własnością
Pana Marka Wiencko, zam. Przełazy 2 66-218 Lubrza.
 
§ 3
 
            Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 4
 
            Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
 
                                                                                               

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 11:56:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 11:59:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:01:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10601 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XXIV 149 2005.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała  Nr XXIV/  149  /2005
Rady Gminy Lubrza
 z dnia 31 marca 2005r.
 
 
w sprawie: regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym
                   dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Lubrza
 
            Na podstawie art.18 ust.2 pkt.14a ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie
gminnym, (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) w związku z art. 90 f ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty,(t.j. Dz.U. z 2004r. Nr 256,poz. 2572, Nr 273 poz. 2703 i Nr 281 poz. 2781), uchwala się Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Lubrza
               
§ 1
 
1. Pomoc materialna o charakterze socjalnym może być udzielana jako:
     - stypendium szkolne,
     - zasiłek szkolny.
2. Uprawnionymi do otrzymywania  stypendium szkolnego są:
    - uczniowie szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych
      dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchacze publicznych kolegiów nauczycielskich,
      nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych -       do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia;
   -  wychowankowie publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i mło      dzieży, a także dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełno-
      sprawnościami, realizację odpowiednio obowiązku nauki- do czasu ukończenia realizacji       obowiązku nauki;
   -  uczniowie szkół niepublicznych nieposiadających uprawnień szkół publicznych dla mło-
      dzieży i dla dorosłych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki;
   -  słuchacze niepublicznych kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów języków       obcych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku
      życia.
3. Świadczenie pomocy materialnej o charakterze  socjalnym przyznaje Wójt Gminy Lubrza.
4. Sprawy świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym, Wójt Gminy Lubrza orze    ka w formie decyzji administracyjnych.
5. Świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym przyznawane są na wniosek
    rodziców lub pełnoletniego ucznia.
    Rodzice ucznia otrzymującego stypendium szkolne są zobowiązani niezwłocznie powia-
    domić Wójta Gminy Lubrza, o ustaniu przyczyn, które stanowiły podstawę przyznania sty    pendium szkolnego.
6. Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się w Urzędzie Gminy Lubrza
    w terminie do 15 września danego roku szkolnego, a w przypadku słuchaczy kolegiów     nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów  pracowników
    służb społecznych - do dnia 15 października danego roku szkolnego.
7. Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na okres od 01 stycznia 2005r.
   do 30 czerwca 2005r. uczniom uprawnionym do ubiegania się o stypendium szkolne, mogą    być składane do 31 stycznia 2005r, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach do 15 lutego 2005r.
- 2 -
 
8. Do opiniowania  wniosków o udzielenie  pomocy materialnej o charakterze socjalnym Wójt    Gminy Lubrza powołuje komisję stypendialną.
9. Skład komisji, tryb jej pracy oraz szczegółowe zadania ustala  Wójt Gminy Lubrza
    w odrębnym zarządzeniu.
 
§ 2
1. Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej,         w którego rodzinie dochód na 1 domownika nie przekracza kwoty 316,00 zł miesięcznie.
    Do dochodu nie wlicza się stypendium szkolnego, zasiłku szkolnego,stypendium za wyniki
    w nauce, stypendium Prezesa Rady Ministrów, stypendium ministra właściwego d/s oświaty         i wychowania.
2. Stypendium szkolne nie przysługuje uczniowi, który otrzymuje inne stypendium o charakte       rze socjalnym ze środków publicznych z zastrzeżeniem pkt. 3.
3. Uczeń, który otrzymuje inne stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicz-             nych, może otrzymać stypendium szkolne w wysokości, która łącznie z innym stypendium
    o charakterze socjalnym, w danym roku szkolnym nie przekracza kwoty 1.120,00 zł,
    a  w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów
   języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych - 1.008,00 zł.
   Kwota stanowiąca indywidualne uzupełnienie stypendium, wynikać będzie z różnicy       pomiędzy stypendium w pełnej wysokości, a częścią stypendium wynikającą
   z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej.
4.  Stypendium szkolne udzielane jest w formie :
     a/ częściowego lub całkowitego pokrycia  kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych,
         w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach          planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą.
         Pomoc materialna przyznana w tej formie, realizowana jest przelewem na rachunek ban         kowy podmiotu prowadzącego zajęcia edukacyjne.
     b/ pomocy rzeczowej, w szczególności zakupu podręczników szkolnych,
         Pomoc materialna o charakterze socjalnym przyznana w powyższej formie, realizowana                                      
         jest poprzez dostarczenie za pośrednictwem szkół, uczniom  książek i pomocy
         naukowych, które zostały zgłoszone przez uczniów i zaakceptowane przez szkoły;
     c/ słuchaczom kolegiów, stypendium może być udzielone w formie całkowitego lub
         częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem
         zamieszkania, tj. zwrot kosztów biletów miesięcznych na dojazdy do szkół albo po        przez dofinansowanie kosztów zamieszkania w miejscowości położenia szkoły.
        Pomoc materialna przyznana w tej formie może być realizowana poprzez zwrot uprzed                nio zaakceptowanych wydatków, po przedstawieniu odpowiednich rachunków
        potwierdzających poniesione wydatki, w formie wypłaty gotówkowej z kasy urzędu lub                 przelewu na bankowy rachunek rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia (słuchacza).
5. Stypendium szkolne nie może być niższe niż kwota 44,80 zł i nie może przekraczać
         miesięcznie kwoty 112,00 zł i wynika z zakwalifikowania ucznia do grupy
        dochodowej.
         Ustala się następujące grupy dochodowe:
         I grupa - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia do kwoty - 150,00 zł;
        II grupa - dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 150,00 zł
                           i nieprzekraczający kwoty 250,00 zł;
      III grupa -  dochód miesięczny na członka rodziny ucznia wyższy niż 250,00 zł
                           i nieprzekraczający kwoty 316,00 zł.
 
 
 
- 3 -
 6 . Kwota stypendium, wynikająca z zakwalifikowania ucznia do grupy dochodowej
      wynosi:
      - przy I grupie     -   80,00 zł
      - przy II grupie   -   60,00 zł
      - przy III grupie  -  45,00  zł.                   
. Stypendium szkolne przyznawane jest na okres nie dłuższy niż od września do czerwca           w danym roku szkolnym, a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich,
    nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych-
    na okres  nie dłuższy niż od października  do czerwca w danym roku szkolnym.
7. Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się w przejściowo trudnej
    sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego.
8. O zasiłek szkolny można ubiegać się w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystą-        pienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
9. Zasiłek szkolny może być przyznany w formie świadczenia pieniężnego na pokrycie
    wydatków związanych z procesem edukacyjnym lub pomocy rzeczowej o charakterze
    edukacyjnym.
10.Wysokość przyznanego zasiłku szkolnego nie może być wyższa niż kwota 280,00 zł.
11. Świadczenia pieniężne z tytułu pomocy materialnej o charakterze socjalnym wypłacane      są w kasie Urzędu Gminy Lubrza
 
 
§ 3
Wypłacania stypendium zaprzestaje się, gdy stypendysta:
1/ przerwał naukę w szkole,
2/ został skreślony z listy uczniów, o czym jest zobowiązany powiadomić Wójta Gminy
    Lubrza w ciągu 7 dni,
3/ przestał spełniać kryterium dochodowe,
4/ w przypadku wypłacenia stypendium po terminie wystąpienia zdarzeń określonych w
     §3 pkt. 1-3, stypendysta zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych rat stypendium na konto      wskazane przez Urząd Gminy Lubrza.
 
§ 4
                      Wykonanie uchwały powierza sie Wójtowi Gminy Lubrza.
 
§ 5
                
            Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2005r. i podlega ogłoszeniu
 w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Przewłocka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Przewłocka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-04-12 11:54:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-04-12 11:55:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:01:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10638 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie Nr 0151/01/05 Wójta Gminy Lubrza z dnia 31 stycznia 2005r. w sprawie przesunięcia terminu składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                      Zarządzenie Nr 0151/01/2005
                                          Wójta Gminy Lubrza
                                       z dnia 31 stycznia 2005r.

w sprawie: przesunięcia terminu składania wniosków
o przyznanie stypendium szkolnego



Na podstawie art. 3 ust.4 ustawy z dnia 16 grudnia 2004r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, (Dz.U. z 2004 r. nr 281 poz. 2781),

zarządzam, co następuje:

                                                  § 1

Przedłuża się termin składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego
do 15 lutego 2005r.

                                                  § 2

Wykonanie zarządzenia powierza się inspektorowi do spraw oświaty.

                                                 § 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubrza
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Krzysztof Rosiński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-03-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krzysztof Rosiński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-03-17 12:00:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-03-17 12:04:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-05-21 08:01:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10075 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji