Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistegoSzczegóły informacji
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne Stanowisko ds. Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2016-02-23 13:24:58
Termin załatwienia
Na miejscu z chwilą zgłoszenia.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich – parter, pokój nr 1
ul. Świebodzińska 68
66-218 Lubrza
tel.: 68 38 13 366 lub 68 38 13 021 wew. 239
Adres e-mail
ewidencja.ludnosci@lubrza.pl
Miejsce odbioru
URZĄD GMINY LUBRZA, Os. Szkolne 13,66-218 Lubrza
Wymagane Dokumenty
- zgłoszenie utraty lub uszkodzenia,
- zgłoszenie utraty lub uszkodzenia można dokonać w formie dokumentu elektronicznego,
- do wglądu dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej (jeżeli posiada),
Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty.
Uwagi
- utratę dowodu osobistego lub jego uszkodzenia należy zgłosić niezwłocznie, osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- w przypadku utraty dowodu osobistego poza granicami kraju, w urzędzie konsularnym,
- dowód osobisty unieważnia się w dniu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia,
- w przypadku utraty dowodu osobistego przez osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną utratę zgłasza jeden z rodziców albo opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd; to samo dotyczy faktu uszkodzenia dowodu osobistego,
- osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana wystąpić niezwłocznie o wydanie nowego dokumentu, podobnie jak w przypadku uszkodzenia dowodu osobistego,
- zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego ważne jest do czasu wydania nowego dokumentu, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiącePodstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131, ze zm.)